sajk Skrevet 27. juni 2011 #1 Skrevet 27. juni 2011 Jeg skal si opp ekstrajobben min, fordi jeg er drittlei og har en annen 100% stilling. Jeg har tenkt lenge på dette, men har ikke fått "ræva i gir" nå er problemet at sjefen min har dratt på ferie i en mnd. Og jeg vil virkelig si opp nå. Hvordan funker det å si opp når sjefen har ferie? Hvordan blir det med oppsigelsestiden? (Beklager skrivefeil, jeg har dysleksi så ikke drep meg ; ) Tusen takk for svar!
Gjest Bjørn82 Skrevet 27. juni 2011 #2 Skrevet 27. juni 2011 Jeg skal si opp ekstrajobben min, fordi jeg er drittlei og har en annen 100% stilling. Jeg har tenkt lenge på dette, men har ikke fått "ræva i gir" nå er problemet at sjefen min har dratt på ferie i en mnd. Og jeg vil virkelig si opp nå. Hvordan funker det å si opp når sjefen har ferie? Hvordan blir det med oppsigelsestiden? (Beklager skrivefeil, jeg har dysleksi så ikke drep meg ; ) Tusen takk for svar! Du kan si opp på lik linje nå som det du gjør når din sjef er hjemme. Men i tilfellet det skal bli krangling om hva som er sluttdatoen så bør du sende oppsigelsen til bedriften v/sjefen rekomandert.
Gjest navnelapp Skrevet 27. juni 2011 #3 Skrevet 27. juni 2011 Sjefen må vel ha nokon som fungerer som sjef for seg? Å sende rekommandert er berre dumt, då vert den liggande i haugen med innkomen post som ikkje vert teken hand om. Lever oppseiinga skriftleg hand til hand til den som sjefen har gitt fullmakt til å fungere som sjef medan h*n er på ferie.
Gjest Bjørn82 Skrevet 27. juni 2011 #4 Skrevet 27. juni 2011 (endret) Sjefen må vel ha nokon som fungerer som sjef for seg? Å sende rekommandert er berre dumt, då vert den liggande i haugen med innkomen post som ikkje vert teken hand om. Lever oppseiinga skriftleg hand til hand til den som sjefen har gitt fullmakt til å fungere som sjef medan h*n er på ferie. Den kan like fult bli liggende i haugen med papirer selv om det er en stedfortreder. Med å sende den rekomandert til stedfortrederen så har den som sier opp bevis på at det er sagt opp dersom det i etterkant av oppsigelsen skulle bli noen problemer knyttet opp til at den med personalansvaret er vekk. Send rekomandert og si ifra muntlig til stedfortrederen. Da er du vertfall sikker. Endret 27. juni 2011 av Bjørn82
La Papesse Skrevet 27. juni 2011 #5 Skrevet 27. juni 2011 - Eller ta en telefon til sjefen, spørre om det passer med en jobb samtale.. For så å gi beskjed per tlf at du skal si opp, og at det ligger skriftelig oppsigelse i brevform på jobben. ( ev med datostempling fra posten ol..)
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #6 Skrevet 27. juni 2011 Send en utgave til sjefen og annen en til personalavdelingen.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #7 Skrevet 27. juni 2011 Hva med å sende til sjefen til sjefen? Feks regions-sjef. Kopi av oppsigelsen samt opplyse om at sjefen er informert muntlig i tillegg til den skriftlige oppsigelsen?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #8 Skrevet 29. juni 2011 Noen som vet noe her? Dette gjelder meg også, og vi har ingen utnevnt "fungerende sjef" så vidt meg bekjent, men det er en som, mer enn oss andre, naturlig fungerer som "sjef" når sjefen er borte. Prøvd å google meg til noe, men ble ikke noe klokere..
Gjest navnelapp Skrevet 29. juni 2011 #9 Skrevet 29. juni 2011 Ring sjefen din, og spør kven som "fungerer". Gje oppseiinga til h*n. Det kan ikkje vere umogeleg å seie opp fordi sjefen er på ferie.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2011 #10 Skrevet 29. juni 2011 ^Sjefen er på ferie i utlandet, så det er ikke barebare å få tak i vedkommende. Burde jeg allikevel ringe og "forstyrre" ferien? Sendte en sms ang noe annet tidligere i dag, men den har jeg ikke fått svar på enda, nå mange timer senere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå