Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har plutselig begynt å bekymre meg litt for hodeformen til barnet mitt. Hodet er liksom smalere foran enn bak (hvis man ser det ovenfra). I tillegg vises den ene "sømmen" godt enda. H*n er 13 mnd. Vet ikke om det har noe å si men h*n ble tatt med vakum. Synes andre barn har en mye mer rund hodeform. Det skal sies at både jeg og faren har veldig avlang hodeform. Spurte lege på helsestasjonen, men han mente det ikke var noe å bekymre seg for. Men jeg har allikevel blitt helt opphengt i dette, og blir nærmest gående på gata og studere andre barns hodeform...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har han hatt en historie med låsninger? mye grining?

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Særdeles blid og fornøyd og helt normal på alle måter.

Skrevet

Det meste er normalt. At han blei forløst med vakuum har nok ikkje noko å seie, evt deformering går raskt tilbake (som regel berre etter nokre få timar).

Mine ungar, særleg minsten, har hatt hovud som har sett ovale ut ovenifrå, og smale ansikt, i motsetning til dei fleste andre ungar, som eg tykkjer har breie ansikt og flate bakhovud. Eg spurte faktisk også HS om dette, og ho sa at det meste var normalt, men at veldig mange ungar fekk flate bakhovud pga mykje ligging på ryggen.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, Imli. Jeg synes også de aller fleste barn har helt runde hoder, men ser jo at barnet vårt ligner meg og faren -naturlig nok. det er mest dette at bakhodet er litt større enn den fremre delen jeg lurer på...men bør vel slå meg til ro med at det ikke er noe å bekymre seg for, så lenge legen sier det...

Skrevet

Dattera vår har en (unnskyld at jeg er slem) utrolig stygg hodeform!! Hodet er helt flatt bak, å veldig høyt på en måte... Bryr meg ikke så veldig, det blir dekket av hår senere ;) hun ble tatt med vakum, og lå myyyye på rygg da hun var liten! Sov mye!!

Skrevet

Min har også litt oval hodeform sett ovenfra. Altså bredere bak og smalere inn mot tinningene. Rundt og fint bakhode. Også tatt med vakum forøvrig, men det tror jeg ikke har noe med det å gjøre. Jeg synes det er pent jeg.. ;) Vi har faktisk fått kommentarer på at han har fin hodeform, dog bittelitt over gjennomsnittet i størrelse. Fars gener som slo inn der (og derav vakum..?) Au.. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også tenkt endel over hodeformer... Da vår datter kom til verden, hadde hun en veldig rund og symmetrisk hodeform. Og det har hun ikke arvet av sine foreldre.... :) Hun satt lenge fast langt "oppi der", og ble halt ut med tang til slutt. Det var noen som nevnte for meg at barn som var tatt med tang ofte hadde symmetrisk hodeform pga at de blir dratt relativt raskt gjennom de trangeste gangene på vei ut - og altså ikke rekker å bli klemt så mye? men da burde vel det samme også gjelde de som blir tatt med vakum?

Og vår datter hadde så mange nakkelåsninger og div, at hun ble nok godt klemt, men kanskje ikke akkurat i selve hodet.

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut som det meste er normalt...takk for svar alle sammen! Siebaeo: Akkurat sånn er mitt barn også. Rundt og fint bakhode (utrolig nok siden h*n knapt nok lå et eneste minutt på magen de første månedene...), men altså litt oval sett ovenfra. synes det er fint jeg også, men ble litt oppmerksom på det med hodeform da noen bekjente av oss fikke t barn hvor nettopp uvanlig hodeform var et tegn på at noe faktisk var galt (-men i det tilfelle var det veldig synlig for alle at noe var galt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...