Gå til innhold

Jeg blir så jævlig lei!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mamma og Storesøster (M) går meg virkelig på nervene. Alt jeg og den andre storesøsteren min (J) sier eller gjør blir jo faen meg feil. Men alt M gjør eller sier, ja det er veldig bra. Det er forresten hun som alltid har siste ordet her og. Sjefen sjøl! Fikk jeg trampoline da jeg var lita? Neida, min søster mente det var unødvendig. Hva skal hun kjøpe til sønnen sin? Joda, trampoline. Fikk J kjøre opp til moped? Nah, søsteren vår mente det var unødvendig. And so on...

Og i stad var det snakk om oppkjøring og lærlingeplass. Jeg har ikke noen av delene, men har søkt om læreplass, og får kanskje iløpet av vinteren. Og så sa mamma at det ikke blir så lett å få fri fra jobb for å ta kjøretimer. Jeg svarte at jeg har jo kanskje kjørt opp til da uansett. Svaret jeg fikk? "Tror du virkelig at du har kjørt opp til da? hahahhahaha. Det tror altså ikke jeg". Takk for at du har troa på meg, mamma!

Om to uker har jeg 20årsdag. Mamma har lurt på hva jeg ønsker meg. Jeg har sagt at jeg ønsker meg vektstang. Jeg elsker styrketrening. Senteret jeg trener på skal stenge i 1 år nå, så jeg må trene på egenhånd. Og en vektstang koster mellom 2-300kr. Medlemsskap på det andre treningssenteret her koster 1500kr i halvåret. Men å ønske seg vektstang var visst virkelig et tåpelig ønske. "Det kommer du aaaaaldri til å bruke." "Når har du tenkt å bruke den der stanga?"

Og jeg svarer at hvis jeg sal bli frisør, så MÅ jeg trene. "Neh, jeg kjenner flere frisører, og de trener aldri. Gå tur istedet". "Ja for å gå tur blir man så sterk i armene av...."

Jeg blir gal! Rett og slett... Heldigvis skal jeg ikke bo hjemme så veldig mye lenger. Disse to klarer jo ikke se at folk har andre behov, meninger og tanker enn de selv.

*utblåsning*

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eit teikn på at det er på tide å flytte heimafrå?

• Liker 5
Skrevet

Eit teikn på at det er på tide å flytte heimafrå?

Tror jeg også! Dette høres lettere anstrengt ut og kommunikasjonen har vel kommet til et punkt der alle hører mye annet (og mye mer)enn det som faktisk blir sagt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hørtes ikke greit ut det der nei..

Jeg flytta ut første gang når jeg var 14, sist da jeg var 17. Har aldri angra.

Skrevet (endret)

Har du sagt til storesøsteren og moren din hvordan du føler det? Det kan jo være at hvis de vet at det er slik du føler det, at de prøver å skjerpe seg.

Jeg hadde i alle fall ikke latt eldre søsken sjefe over hva jeg ville ha eller gjøre.

Ellers kan jo du si til moren din at du ønsker deg en vektstang mer enn noe annet hun kan gi deg til bursdagen, og at det spiller ikke noe rolle hvor ofte hun tror du kommer til å bruke den fordi det er det du vil ha. Jeg tror neppe at hun syns at blir for dyrt akkurat.

Endret av Chiyo
AnonymBruker
Skrevet

Forresten. Til dere andre brukere... Må dere alltid foreslå at andre skal FLYTTE UT? Jeg syns det er frekt og skrive sånn, fordi det løser ikke TS sine problemer med familien hennes. Hvis dere mener at hun er for gammel til å bo hjemme osv. så får dere mene det, men det er ikke relevant her.

Frekt?! Nei. Det kan godt hende det løser TS sine problemer. Når man flytter ut får man tingene på avstand og kanskje muligheten til å se på det på en annen måte. Da jeg flytta ut taklet jeg problemene med familien min på en helt annen måte enn jeg måtte da jeg bodde hjemme (der måtte jeg jo bare godta ting). At hun burde ta seg en prat med moren og søsteren sin er vel rimelig åpenbart, men sånn som hun fremlegger saken så virker det ikke særlig gunstig for henne å bo hjemme.

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Så flytt ut da? Du er jo voksen og kan stå på egne ben vel

Skrevet (endret)

Frekt?! Nei. Det kan godt hende det løser TS sine problemer. Når man flytter ut får man tingene på avstand og kanskje muligheten til å se på det på en annen måte. Da jeg flytta ut taklet jeg problemene med familien min på en helt annen måte enn jeg måtte da jeg bodde hjemme (der måtte jeg jo bare godta ting). At hun burde ta seg en prat med moren og søsteren sin er vel rimelig åpenbart, men sånn som hun fremlegger saken så virker det ikke særlig gunstig for henne å bo hjemme.

Har endra innlegget fordi jeg leste at TS skal flytte ut snart. Men jeg syns fremdeles at alt for mange svarer unge "du bør bør flytte ut for deg selv" hver gang de klager på livet med foreldrene. Det virker som om mange skriver det fordi de selv ikke syns at folk som har blitt voksen bør bo hjemme, og det er ikke ofte relevant med selve problemstillingen.

Btw. Jeg syns også at man bør prate om problemer. Bare fordi noen flytter vekk fra foreldrene sine betyr ikke at det løser alt. Det har jeg opplevd selv. Jeg flyttet hjemmefra og trodde at mine problemer med familien min kom til å forsvinne fordi vi fikk en pause, men de gjorde ikke det. Man kan ikke flytte fra problemer man har med familie. Det beste er kommunikasjon.

Endret av Chiyo
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det på samme måte hjemme, og flyttet ut så fort jeg var ferdig med vgs. Tror det er eneste måten å løse 'problemet' på.

Gjest Michelle82
Skrevet

Har endra innlegget fordi jeg leste at TS skal flytte ut snart. Men jeg syns fremdeles at alt for mange svarer unge "du bør bør flytte ut for deg selv" hver gang de klager på livet med foreldrene. Det virker som om mange skriver det fordi de selv ikke syns at folk som har blitt voksen bør bo hjemme, og det er ikke ofte relevant med selve problemstillingen.

Btw. Jeg syns også at man bør prate om problemer. Bare fordi noen flytter vekk fra foreldrene sine betyr ikke at det løser alt. Det har jeg opplevd selv. Jeg flyttet hjemmefra og trodde at mine problemer med familien min kom til å forsvinne fordi vi fikk en pause, men de gjorde ikke det. Man kan ikke flytte fra problemer man har med familie. Det beste er kommunikasjon.

Å bo hjemme og spare opp penger til hus/utdanning er smart og jeg har ikke noe i mot at folk bor hjemme når de er voksne. Problemstillingen er at hun har det kjipt, og at alle skriver en løsning er faktisk relevante svar. Når ts nå er 20 år og sterkt misliker å bo hjemme, da er det bare en ting å gjøre: flytte til eget rede.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt naturlig at det blir gnisninger mellom foreldre og voksne barn som bor hjemme. Vi er nå engang innrettet slik at vi skal ut av redet når vi har lært å fly. Det ligger i genene.

AnonymBruker
Skrevet

jeg skal flytte ut, men kan ikke gjøre det enda. Har ikke stabil inntekt, men det blir nok mer jobb på meg til høsten. Jeg har kjæreste også, så vi blir nok å flytte sammen etterhvert, men vi har vært sammen i bare to mnd offisielt, så det er for tidlig enda tror jeg. Søsteren min bor jo ikke her da, så det vil jo ikke forandre seg uansett.

De bør ha fått med seg hvordan jeg føler det. For når de to setter i gang, så blir jeg illsint, og på gråten. Hender jeg stikker fra rommet de er i, bare for å komme meg vekk.

Å prate med disse, er som å snakke til en vegg. Det er snakk om mennesker som gjør "narr" av folk med psykiske problemer og den slags. De klarer rett og slett ikke sette seg inn i andres situasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Er storesøsteren din en av dine foresatte eller?

Flytt du :) Du er jo gammel nok til å ta vare på deg selv nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...