Gå til innhold

Hvor ofte er det normalt å møtes når man dater?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har datet en fyr i halvannen månede og vi ses bare en gang i uken. Synes det er alt for lite, men tør ikke virke for masete og foreslå å ses oftere. Som regel han som tar initiativ siden jeg rett og slett har driti meg ut på sånt i tidligere dating. Dvs at gutter backer ut når man tar like mye kontakt med dem som de tar med deg.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det ALLTID er han som tar initiativ burde du også ta litt initiativ snart..ellers står du i fare for at han tror du kanskje ikke er så interessert..

• Liker 3
Skrevet

Hvis det bare er han som tar initativ til å møtes, så burde du kanskje spørre om dere kan møtes - hvis du vil møte han oftere. Det er bra å spørre. I verste fall så sier han nei.

Gjest Katten.
Skrevet

Dessuten eksisterer det ikke noe norm for hvor ofte man skal møtes - gjør det som føles naturlig, uten at du føler at du kveler motparten.

Skrevet

Siden du ikke har tatt initiativ til nå så tipper jeg det samme som de andre her, altså at denne ridderen er like redd for å være masete som deg - og holder det til en dag i uken på grunn av det. Ingen vil være den som alltid tar initiativ.

Skrevet

Har datet en fyr i halvannen månede og vi ses bare en gang i uken. Synes det er alt for lite, men tør ikke virke for masete og foreslå å ses oftere. Som regel han som tar initiativ siden jeg rett og slett har driti meg ut på sånt i tidligere dating. Dvs at gutter backer ut når man tar like mye kontakt med dem som de tar med deg.

Ingen kontakt er det samme som ingen interesse.

Men du har sannsynligvis rett i at det fort kan skape stress hvis du er "for på" før det har blitt virkelig seriøst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ALLTID er han som tar initiativ burde du også ta litt initiativ snart..ellers står du i fare for at han tror du kanskje ikke er så interessert..

Er ikke alltid han tar initiativ, men ca 30/70 fordeling.. Nå er han en del eldre enn meg og da, og i kombinasjon med det at har er gutt og jeg er jente føler jeg det blir feil med 50/50 fordeling. Har fått det for meg at gutter oppfatter det som masete ettersom de innerst inne liker "jakten".

• 2 måneder senere...
Gjest fersk lærer
Skrevet

Er ikke alltid han tar initiativ, men ca 30/70 fordeling.. Nå er han en del eldre enn meg og da, og i kombinasjon med det at har er gutt og jeg er jente føler jeg det blir feil med 50/50 fordeling. Har fått det for meg at gutter oppfatter det som masete ettersom de innerst inne liker "jakten".

Jeg er enig med deg her.

Jeg ble kjent med en man i mai, traff hverandre en gang da. Så hadde vi jevnlig kontakt via epost (siden begge var på ferie i utlandet). Møtes to ganger til for å prate og gå en tur i august og nå dro han til Bergen i jobbsammenheng i 1 mnd. Jeg syns vi sees for kjeldent og vil gjerne at han skal ringe oftere. Men tenkte å gi det litt tid og se hvordan det utvikler seg. Vil ikke masse for mye selv, nemlig fordi han er en gutt og jeg er ei jente. Det har kanskje noe å si at han er litt eldre og derfor tar livet med ro (7 år)?

Skrevet

Folk som ikke viser nok interesse bør man seriøst vurdere å kutte ut.

Skrevet

Er man interessert, så viser man det. Og er motparten også interessert, så liker h*n det. En skal selvfølgelig ikke mase om å treffes, men å si at en gjerne vil treffe den andre oftere er det vel ingen med gjensidig interesse som ikke liker? :sjenert:

Skrevet

Er man interessert, så viser man det. Og er motparten også interessert, så liker h*n det. En skal selvfølgelig ikke mase om å treffes, men å si at en gjerne vil treffe den andre oftere er det vel ingen med gjensidig interesse som ikke liker? :sjenert:

Nei, det tror ikke jeg heller. Så lenge det ikke blir helt urimelig selvfølgelig.

Skrevet

Hvorfor blir det feil med 50/50?

Hvor ble det av likestilligen?

Å nei den gjelder ikke når det kommer til sex og sånt, da er menn dyr og vi jenter nonner.

Den var litt på siden, gjelder mange tråder her.

Han jeg har datet de siste 5 ukene, treffer jeg ca 2 dager i uken, og vi tar initiativ ca like mye.

Synes du fint kan gi utrykk for at du vil se mer til han.

Skrevet

Hadde jeg møtt en kvinne som ikke viste noe initiativ, ville jeg ikke datet henne lenge, for å si det slik.

Skrevet

Jeg sliter litt med å ta intiativ pga han er alltid så kjapt ute. Tenker at "nå skal jeg foreslå ditt og datt på fredag", men så tikker det sms inn "film på fredag?". Er alltid for treg :fnise:

Men passer på å vise at jeg også er interessert. Vi sender sms hver dag, jeg starter gjerne. Svarer bekreftende f.eks "Ja, det var veldig koselig sist, gleder meg", sånn at han ikke skal føle at kun han vil. Og jeg prøver være litt på'n feks foreslå klokkeslett, hvor vi skal osv, sånn at ikke alt ligger på han.

Til nå har vi møtts 2-3 ganger i uken. Gjerne en dag i uken og en dag i helgen:)

Håper ikke han henger seg opp i at "alltid" er det han som spør :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...