Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er under utredning etter år med tullete sykluser osv. Gyn skjønner seg ikke på meg osv. I et desperat forsøk på å få hjelp har jeg begynt å gå hos en homeopat som også driver med fotsoneterapi.

Hun sier at hun har sett mange som meg. Uregelmessig syklus som følge av år med p-piller og skal da hjelpe meg med å få kroppen i balanse med urter og masse vitaminer.

Siden jeg har sykluser på 20 dager, så tror ikke gyn jeg har el. Har også tatt blodprøver som kan bekrefte at jeg ikke har og da har jeg i tillegg tatt dobbelpergokur. (Selvom el test er positiv hver måned og jeg kjenner veldig godt når jeg evt har det,i tillegg tok jeg innvendig ul som viste fin follikel produksjon?! Smule forvirret!!)

Lurer på om noen har opplevd lignende og sett resultater?

Hver time som jobber hun med å forsterke el/få igjen el og få kroppen i balanse. Bruker også noen nåler!! Synes fotsonetimene er fantastisk deilige, slapper max av og føler jeg nullstilles igjen!!

PS: er en typisk stresset person med en hektisk hverdag/jobb. Vet ikke om det har noen sammenheng?! Jobber med saken der hvertfall!

Takknemlig for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri slitt med tullete sykluser bortsett fra ved bruk av Pergo så der har jeg lite å bidra med, men...

Blodprøvene er nok de som kan gi deg det beste svaret på om du har hatt el. En el-test slår ut positivt når det hormonet som blir produsert for å skille ut egget har blitt skilt ut. Men selv om man produserer dette hormonet trenger man ikke slippe ett egg, ev. ikke ett som er befruktningsdyktig.

At du har fin follikelutvikling tyder jo på at eggproduksjonen kan være bra, men husk at folliklene kan være tomme! En follikel er ikke det samme som ett egg.

Jeg har mange år som aktiv prøver bak meg, ivf mm. og ingen resultater. Har prøvd fotsoneterapi en gang(flere behandlinger under en syklus m/stimulering), syns det var utrolig avslappende og koblet virkelig ut. Men resultatet av follikelutviklingen var elendig. Så det føltes som bortkastede penger tross alt. Men jeg har hørt at det kan virke positivt, så jeg krysser fingrene for deg!

AnonymBruker
Skrevet

Det som skjer ved homeopati, fotsoneterapi og akupunktur er at kroppen kommer i balanse. Du skiller ut slaggstoffer fortere og får alle cellene til å jobbe som de skal. Næringsopptaket blir på topp..

Så hvis kroppen er i ubalanse, både hormonelt og næringsmessig, vil du ha utbytte av det :)

Kroppen begynner å produsere i stedet for å "reparere" hele tiden.

Dette er iallefall min mening og erfaring når det gjelder homeopati, fotsoneterapi og akupunktur.

Uansett hvorfor man tar slike behandlinger. Men det går gjerne noen behandlinger før det virker.

Nå har jeg brukt akupunktur i forbindelse med sykdom, men jeg kjenner at hele kroppen har meget godt av de nålene jeg har tatt. Og jeg kommer til å fortsette etter endt sykdom, for å holde kroppen og dens funksjoner i form :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...