Gå til innhold

Kakao er sunnere enn både rødvin og grønn te!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hørt at ren kakao er veldig sunt, men at melk ødelegger mye av virkningen, derfor er bla. melkesjokolade ikke så bra. Drikkekakao inneholder jo også melk, så da er det kanskje ikke så sunt allikevel?

Skrevet

Det er nok kakaobønner det er snakk om og ikke kakao man drikker.

Så sjokolade med høyt innhold av kakao er vel tingen. Men den smaker ikke så godt spør du meg..

Skrevet

Kakao med en skvett kaffe i og stoooor kremdott er i allefall langt bedre enn grønn te :P

Skrevet

Kakao med en stor kremdott i UTEN en skvett kaffe er helt klart bedre enn grønn te!! :ler:

Skrevet
Kakao med en stor kremdott i UTEN en skvett kaffe er helt klart bedre enn grønn te!! :ler:

Okei, kan kanskje droppe kaffen, men da ville jeg hatt en kjøttflis til :wink::ler:

Skrevet

Varm sjokolade "slår" grønn te og rødvin hvis det er sjokolade med høyt kakaoinnhold og uten sukker. Smaker mao. ikke som slik kakao jeg liker...

Gjest India Gyllenhaal
Skrevet

Varm sjokolade er noe av det beste som finnes. Kokesjokolade smeltes i litt kokende vann, visp godt og spe med melk (helst H-melk).

Til slutt; nyvispet krem på toppen med ett lite dryss sjokolade eller kanel, eller begge deler.

Minner meg om bestemor :hjerte:

Skrevet
Varm sjokolade er noe av det beste som finnes. Kokesjokolade smeltes i litt kokende vann, visp godt og spe med melk (helst H-melk).  

Til slutt; nyvispet krem på toppen med ett lite dryss sjokolade eller kanel, eller begge deler.

Minner meg om bestemor :hjerte:

mmmmh... namnam!

Lenge siden jeg drakk det sist. Har alltid vært fast tilbehør til julefrokosten!

Skrevet

Godt å høre! Har nemlig nettopp funnet en ny "ferdig kakao" som bare tilsettes vann og som inneholder under 40 kalorier. Så nå tar vi gjerne en slik kopp med litt frukt ved siden av som dessert (istedenfor alt annet som også er farlig godt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...