AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #1 Skrevet 27. juni 2011 I morges leverte jeg barnet mitt på SFO, på en skiarena, og det viste seg at det ikke var tilgang til lokalene i selve bygget den uka de skal være der. Det betyr at det ikke er en eneste kvadratcentimeter med tak over hodet noe sted, og ikke tilgang til do. Alt utstyr må ligge ute, og våte barn må skifte sko og tøy ute i regnet. Hadde det vært satt opp et lite partytelt i det minste hadde jeg kanskje ikke stusset så mye. Men dette er trøndelag, og vi har allerede vært gjennom et par uker med kontinuerlig regn og 10 grader. Og det er ikke et eneste sted å trekke seg tilbake og tørke og varme seg. Dette er første året jeg har barn på skolen - er det vanlig å gjøre det på den måten? Vi betaler jo en formue for sfo, så jeg syns det er rart det kan være så "enkelt" opplegg.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #2 Skrevet 28. juni 2011 Jeg ser ikke på dette som noe problem. De fleste barn har vært i utebarnehage e.l hvor det knapt nok er tak over hodet. Men dere som foreldre burde visst om dette slik at det i det minste var korrekte klær med. Når det gjelder temperaturen i går (og i dag) så skulle vel ikke det være noe problem. Det har i det minste vært varmt her hvor jeg bor.
Gjest imli Skrevet 28. juni 2011 #3 Skrevet 28. juni 2011 Men når det ikkje eingong er tilgang til do..? Dette hadde ikkje eg godtatt, i alle fall. Tilgang til do og i alle fall ei presenning/partytelt å trekke under for tørking/skifting/mat, er eit minimum. Det finnes dårleg ver! 1
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #4 Skrevet 28. juni 2011 I motsetning til barnehage og skole er det ingen krav om pedagogisk opplegg eller lignende til SFO. Det er rett og slett barnevakt, og det finnes utrolig mange elendige SFO'er med late ansatte som bare drikker kaffe og skravler og kjefter, og som jobber der fordi det er den jobben det er lett å få uten utdanning. Så finnes det også noen svært gode SFO'er med oppegående voksne som legger sjel i å få til et godt opplegg, men det er liksom ingen kriterier i fht innhold annet enn at det skal være påpass. Syns foreldre betaler utrolig mye for ofte dårlige opplegg, og syns foreldre bør vurdere å klage når prisen ikke står i forhold til hva de får. Frilek ute uten tilgang til do eller tak over hodet høres ut som en for dårlig løsning. Glad jeg ikke er 8 år og skal være i denne SFO'en hver dag i sommer, for å si det sånn...
Malum Skrevet 28. juni 2011 #5 Skrevet 28. juni 2011 Det høres ikke ok ut. Sitte ute i øs pøs under åpen himmel og spise matpakka? Det hadde søren ikke jeg gjort. De kan heller ikke være på SFO uten tilgang på toaletter! Enkelte synes kanskje ikke det er så farlig - unger kan tisse i buskene etc, men det er også arbeidsplassen til noen, og jeg kjenner ærlig talt ingen som ville funnet seg i å måtte gjøre fra seg i friluft på jobb, altså. Klag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå