Gå til innhold

Mars/april 2012


Klematis

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er vel ikke mer enn 15 kroner dyrere i Norge, men da var portoen fra England inkludert. Jeg aner ikke hva coolstuff skal ha i porto i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portoen til www.coolstuff.no ligger på 39 kr, uansett hva du kjøper. Eller det har det hvertfall gjort tidligere, og de leverer fort. Jeg kjøpte det bestikket i julegave i forfjor. Kjempe stas. :)

Ellers er jeg veldig lite flink til å bruke data og slik i helgene. Er vel litt gammeldags av meg. Men har nå fått låne samboer sin iPad, slik at jeg nå kan spille Wordfeud (han har jo aldri tid til å sette seg ned med meg og spille EKTE scrabble :). Så hvis noen vil spille med meg, er det bare å søke meg opp. Puzukipus ble jeg hetende. hihi. :)

Ikke kjekt å høre om all sykdom ute å går. Jeg er rimelig frisk, utenom bekkenet (eller symfyse greien som vi kanskje ble enig om?) som blir verre og verre. :( MEN, kun 8 dager igjen på jobb, inkl idag :D...

Så termindatoene på oss i Bergen var veldig spredt da, så er vel ikke så stor sjanse for å havne på KK samtidig kanskje?!

Ja dere som bor i Oslo, må vel ha forstått at Bergen virkelig ER byen å bo i ;)

Nå er samboer snart ferdig med soverommet vårt, og vi flytter vel opp 8en etasje) iløpet av uken. Gleder meg enormt.

Fødselstatus: Jeg GRUER meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå i helgen fikk vi pusset opp hele toppleiligheten vår (flyttet vegg, male og nytt gulv i stue/kjøkken samt gang). Så DENNE uken er det endelig tid for at leieboeren i 1. etg flytter opp hit, og vi flytter ned. Skal bli godt med bedre plass.

Ellers fant vi tilfeldigvis en babyseng på Ikea i helt lik farge som vår seng, så da var plutselig dèt i boks også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si dere har vært i storform i helgen Andrea89. Deilig å få unnagjort SÅÅ mye, og endelig få flyttet inn i det som har vært en tilnærmet byggeplass.

Selv hadde vi lovet storesøster å kjøpe gullfisk til henne (hun valgte Ole, Dole og Doffen) og kino. Siden hun allerede hadde sett løvenes konge :( fikk hun velge, og endte opp med Ariettas hemmelige verden. Koselig film, men litt "treg" på en måte. Men var jo stas med kino uasnsett. Søndag ble satt av til besøk av bejbi og venninner, så det var minst like gøy. Får prøve å gjøre siste liten på rommet nå, ASAP ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff og uff.. skulle skrudd tiden litt tilbake... Bodde jo i bergen for 2 år siden... :sjenert:

Jaja. Heldigvis skikkelig babybom her jeg bor, så regner med å finne barselgrupper og div dersom jeg bare orker.

Jeg vandrer for tiden rundt i en sjokktilstand. Gått opp for meg at jeg bare har 4 uker igjen til termin, og om en uke så regnes babyen som "fullterm" og det gjør ingenting om han kommer... Om 2 uker er jeg 38 uker på vei, og mange som får baby noen uker før i min familie... ANGST!!

Har noen en pauseknapp? Må hente meg inn litt. Tiden går så fort... Men samtidig er det jo kjekt at tiden går fort, for gleder meg sååå til å møte sønnen min. Se hvordan han ser ut osv... Og ja, jeg GLEDER meg til fødselen..

(men så vet jo ikke jeg hva jeg går til. Bare at det er vondt, men så igjen er det mye som gjør vondt, og en får jo ikke en baby utav det). :klo:

åh!... dette er så skummelt og spennende... Holder på å gå utav meg selv... :grine::klaske::rodmer::overrasket::wow::redd::hoppendeglad:

Endret av Charlie28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere har vært, Andrea! Blir nok godt å komme helt på plass, tenker jeg.

Charlie: Hehe, kjenner meg veldig igjen fra første gang. Gledet meg også veldig til fødselen, men ble liksom ikke helt klar allikevel før et par dager før hun faktisk kom. Denne gangen føles det som om jeg aldri skal bli helt klar. Og jeg gruer meg... Ikke pga ulidelige smerter (for det VAR jo vondt), men fordi eg synnes det var litt... nifst? Men nå ble det jo litt komplikasjoner sist da, satser på at det ikke skjer denne gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør VONDT å føde (og jeg fikk vel det som kan regnes for å være en flott fødsel). Men det er konstruktive smerter. Det er ikke plagsomme på samme måte som en intens hodepine, eller andre smerter som ikke "har noen hensikt". Man får noe igjen for fødselen i det minste, og det er motiverende i seg selv.

Synes jeg hvertfall...

Men jeg skal innrømme at jeg gjerne skulle vært like uvitende og lykkelig naiv som sist. Nå vet jeg jo hva jeg går til, og det er jo en trygghet i det, men samtidig var det deilig å bare ta det som det kom sist.

En annen ting jeg er glad for i dette svangerskapet, er at legebesøk er gratis. Nå er helsekortet helt fylt ut omtrent. Tror de har plass til registrering av vekt og sånn på EN linje. Så tett oppfølging har jeg. :gjeiper:

Var hos legen i dag igjen, skal om mindre enn to uker eller så også, og SÅ skal jeg igjen kort tid etter for vanlig kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også til fødsel, men det er vel mest pga spenningen rundt det og at man faktisk får møte mageboeren til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sove :sur:

Feberen har endelig gitt seg, og igår var jeg oppe med barna det meste av dagen. Har ikke klart å spise noe særlig den siste uken, så føler meg skikkelig slapp og nedfor fortsatt. Skal ringe legen og høre om jeg kan få forlenger sykemeldingen ut uken. Har konstant dårlig samvittighet overfor jobben, selv om jeg kjenner at jeg virkelig ikke orker tanken på å gå tilbake der akkurat nå.

Har de siste dagene følt skikkelig angst for fødselen. Jeg har jo født to ganger før uten problemer, så skjønner ikke helt hvor det kommer fra. Hver gang det kommer en kynner får jeg nesten lyst til å begynne å gråte. Men akkurat nå hjalp det faktisk å lese litt her inne og bli minnet på det fantastiske resultatet jeg faktisk jobber mot. Jeg har litt for lett for å fokusere på de negative tingene, merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler (da jeg har hørt MYE positivt om den fra andre) de som kvir seg til fødselen å lese Föda utan redsla. Jeg tenker å sette meg på venteliste på den boka, selv om jeg ikke kvir meg. Tror den kan være fin å lese uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 ukers kontroll hos jordmor i dag, alt OK. Bare at hun vil ha meg helt sykmeldt resten, pga kynnere. Har jobbet 50% i noen uker nå, men det holder tydeligvis ikke. Skal til legen på mandag, og regner med hun er enig i og med at jeg måtte be pent om å få jobbe de 50%'ene jeg har gjort nå. :gjeiper:

Så da har jeg antageligvis bare to halve dager igjen på jobb før jeg går ut i perm! Har mange små sofa-prosjekter (type hekling og sånt), men to måneder hjemme føles lenge altså... Blir man ikke litt tullerusk? Eller er det kanskje bare en god tilvenning til man skal gå hjemme med lillegull? Får finne opp noen fantasivenner jeg kan prate med, for å få litt stimulans haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FrkRose: Sykemelder de pga kynnere? Har hatt kraftige ofte kynnere siden uke 16 ( ene dagen trodde jeg det var fødsel, kom ca 40 stk :fnise: ) Men har fått gå på jobb hele tiden. Er helt dødens sliten nå, men nå er det bare idag pluss 4 jobbdager til, og det holder motet oppe, så er det permisjon. GLEDER meg :D

Og tiden får du nok til å gå ska du se :jepp: Mye kjekt å gjøre hjemme når man først kommer "inn i det".

Det lærte jeg etter to år i Nordsjøen, at fri peroden fikk man lett til å gå, uten å kjede seg eller få for "mye" fri :) Så du får legge deg på sofa å nyte det, så får vi håpe kynnerne gir seg litt. Er slitsomt i lengden.

Ellers har jeg jm time neste uke, min uke 37.

Venter stadig vekk på vognen :S. Hjelp. Men den skal visst komme idag eller imorgen ( sikkert ikke før imorgen med min flaks og utålmodighet.) Kanskje jeg skal begynne å pakke bag'en også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de sykmelder om man plages mye med kynnere. Det er jo ikke nødvendigvis så bra når det er mye og ofte.

Du er jo kommet langt, alh! På tide å pakke bagen, nå, ja! Tror Honesty er enig også, for plutselig vil ungen ut to uker tidligere enn planlagt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, i teorien er jeg nok enig, men jeg har ikke selv pakket noen bag, og det blir nok gjort i siste liten her, for å følge gode tradisjoner. :ler:

Vi bor uansett så nært sykehuset, og har planer om å ikke bli værende der særlig lenge, så det blir nok med litt klær til babyen, toalettsaker til meg selv, samt et par skift til oss begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise: Ja er vel typisk meg, all den prokrastineringen. Tror jeg tenker at hvis ikke jeg er klar, da blir det ingen fødsel. hehe.

Nei får se hva jeg har ork til idag. Ellers får det blir til helgen. "Helgen er ikke bare burde burde" :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som sliter med kvalme nå på slutten? Jeg var skikkelig uvel i går kveld/natt og er det i og for seg enda, lurer på hva det kommer av :klo:

Frk. Rose: kos deg hjemme disse mnd du :kose:

Selv har jeg vært sykemeldt 100 % siden 1 desember pga bekkenløsning, og nå begynner jeg å bli lei kjenner jeg, men har faktisk gått ganske greit fram til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle mars og april jenter!

Med termin 4.mai så kan det jo absolutt hende at jeg også blir en apriljente (dvs at jenta mi blir ei apriljente) Derfor smugleser jeg litt her inne, for å se hva jeg har i vente.

Nå nærmer mars seg med stormskritt! Lykke til alle som har terminer som nærmer seg, det blir spennende å følge med fremover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet med skikkelig smertefulle kynnere i dag! Vondere enn riene var i starten sist... Men det var i grunnen mer konstant vondt, selv om det bølget litt opp og ned i intensitet. Fikk meg uansett til å stå opp kl 7 og ta en dusj for å se om det roet seg, og det gjorde det.

Ønsker meg en tydelig start sånn som sist... :sjenert: Ingen forvarsler før vannet gikk og riene startet helt samtidig. Var liksom ingen tvil da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...