Gå til innhold

Mars/april 2012

Klematis

Anbefalte innlegg

:fnise: Da tror jeg at jeg tar en som tar det litt med md ro når han skal ut. Håper på lite eller ingen revning denne gangen. Det får holde at jeg skal slit'an med etterrier, en tvilsom luksus førstegangsfødende slipper unna. :gjeiper:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det får holde at jeg skal slit'an med etterrier, en tvilsom luksus førstegangsfødende slipper unna. :gjeiper:

Ja, lest litt om det der.. Høres ikke særlig gøy ut nei.. Får håpe at etterriene ikke er så vonde. Det er vel forskjeller på de også!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Da tror jeg at jeg tar en som tar det litt med md ro når han skal ut. Håper på lite eller ingen revning denne gangen. Det får holde at jeg skal slit'an med etterrier, en tvilsom luksus førstegangsfødende slipper unna. :gjeiper:

Slipper førstegangsfødende etterrier? Det var det ingen som fortalte til livmoren min :kjefte: Men kan ikke huske at de var noen særlig værre andre gangen.

Her er det lite liv å kjenne, og ellers er formen god. Håper dere andre koser dere med den voksende magen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte for en tid tilbake noen gravidklær fra England. Har fått pakken to ganger! Har nå fått tilbud om å beholde klærne mot å ikke få refundert momsen og gebyret jeg har betalt. Veldig fine og behagelige plagg, men jeg har jo strengt tatt ikke bruk for to av hvert plagg... Er det noen som er interesserte? 200 pr plagg pluss evt porto vil dekke det jeg har lagt ut.

Svart omslagskjole gravid- og ammekjole - str M

Grå omslagscardigan - str M

Kjolen er kanskje litt stor i størrelsen (lang på ermene), mens jakken er vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere bestemt dere for navn?

Vi har klart å bestemme guttenavn, og mannen er veldig låst på ett jentenavn, mens for meg står det mellom 5 (!) jentenavn (hvorav ett av dem er navnet mannen liker)

Nesten så jeg håper det blir en gutt så vi slipper å velge :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slipper førstegangsfødende etterrier? Det var det ingen som fortalte til livmoren min :kjefte: Men kan ikke huske at de var noen særlig værre andre gangen.

Her er det lite liv å kjenne, og ellers er formen god. Håper dere andre koser dere med den voksende magen :klemmer:

For oss som har relativt veloppdradde livmødre, så. :nigo:

Her er ellers formen den samme. Betalte 350 kroner hos kiroen for litt tortur light (les: trykke på se grusomt vonde punktene på symfysen) og 100 kroner hos manuellterapeuten for akupunktur. Har vært ekstra kvalm og trøtt i dag, og skal legge meg (nedpå) snart.

Hva navn angår, så har vi ikke kommet frem til noe. Venter til etter gutten er født, så ser vi om vi finner noe som kler han, og som begge liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn er håpløst... Jeg har funnet et som jeg virkelig liker, men så gikk det plutselig opp for meg at det er nesten helt identisk med navnet på nevøen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte for en tid tilbake noen gravidklær fra England. Har fått pakken to ganger! Har nå fått tilbud om å beholde klærne mot å ikke få refundert momsen og gebyret jeg har betalt. Veldig fine og behagelige plagg, men jeg har jo strengt tatt ikke bruk for to av hvert plagg... Er det noen som er interesserte? 200 pr plagg pluss evt porto vil dekke det jeg har lagt ut.

Svart omslagskjole gravid- og ammekjole - str M

Grå omslagscardigan - str M

Kjolen er kanskje litt stor i størrelsen (lang på ermene), mens jakken er vanlig.

De plaggene så fine ut Klematis... Jeg er interessert i å kjøpe de... Kjekt å ha litt tøy som passer til den voksende magen..

m Synes det er vanskelig å finne noe i butikkene... Tar forresten gjerne imot tips til hvor man kan finne litt fin gravidtøy til jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De plaggene så fine ut Klematis... Jeg er interessert i å kjøpe de... Kjekt å ha litt tøy som passer til den voksende magen..

m Synes det er vanskelig å finne noe i butikkene... Tar forresten gjerne imot tips til hvor man kan finne litt fin gravidtøy til jul...

Supert! Kontakter deg på PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å bruke alt for mye penger i butikken Svangerskapet på Majorstuen. De fleste var av merket mamalicious, som også kan bestilles på nett.

Vi har ikke tenkt på navn i det hele tatt. Vi skal vel prøve å ha noen forslag klare til fødselen, men det føles fortsatt litt for fremmed til at jeg orker å tenke på det. Første gangen hadde vi to navn klare før ultralyden, og kjønnet bestemte hvilket det ble. Andre gangen hadde vi en 3-4 navn klare til fødselen, og ville se an litt hvilket som passet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn er håpløst... Jeg har funnet et som jeg virkelig liker, men så gikk det plutselig opp for meg at det er nesten helt identisk med navnet på nevøen min...

Er dere veldig nære, sånn at det gjør noe? Her har vi dobbeltnavn på guttungen. Han er oppkalt etter sin farfar (min manns far). Derav det andre fornavnet. Søsteren til mannen har kalt sin gutt akkurat det samme, men da etter farfaren til gutten (hennes manns far). De skrives ikke likt, men det er det samme navnet, og det er greit det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Vi er nære som i at vi foreldre er gode venner, men siden vi for øyeblikket ikke bor samme plass sees vi ikke så ofte. Men det blir det antakelig endring på etterhvert, vi planlegger å flytte i løpet av noen år.

Blir jo litt rart for besteforeldrene å ha to barnebarn med bare 6 mnd mellomrom som heter noe som høres nesten helt likt ut. Navnene har ikke samme opphav. Men litt slurvete uttalt høres de like ut, bare det ene har en ekstra bokstav foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste gjennom X antall navnebøker, søkte på nett, lette gjennom navnekarussellen på Klikk osv,og har kommet opp med en ca 6-7 navn jeg liker. 2 av de er absolutte favoritter. Et av de slang jeg ut som eksempel for sambo timen etter Ul, og han syntes det var en fint navn.

Nå senere har jeg spurt han, og han har slått seg litt til ro med det navnet, oghar ikke orket (enda?) å finne navn selv. Så blir ikke overrasket om vi ender opp med det navnet. Magefølelsen sier også at navnet kommer til å passe til minien i magen.

Navnet er litt sånn "emil" aktig, og han her er søren meg så aktiv. Når jordmora skulle høre hjertelyden på mandag spente han til apparatet med full styrke :fnise:

Ikke kjøpt et eneste mammaplagg enda. Har mye klær med stretch, og noe med empire liv. Satser på å finne noe litt fint til jul/nyttår. Gleder meg :) Kjekt med noe nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de få forslagene jeg har kommet med, blitt sablet ned. Uten at han selv har noe bedre forslag. Så da venter vi altså, og utsetter hele problemet til etter gutten er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt opp en liste over en del navn etter ul timen, og da kom jeg til 30 navn :sjenert: Etter å ha forkortet denne regelmessig har jeg 3-4 alternativer som jeg liker godt, men mannen vet liksom ikke helt.

Prøver å få han til å være litt mer med før jeg evt bestemmer det selv :fnise: Så får se om han blir mer engasjert nå fremover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå får jeg ikke lenger på meg èn eneste av buksene mine, med unntak av joggebukser.

Fra nå av er det kun strømpebukse og kjole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ang klær alle sammen.

Har lest her på forumet en stund men liksom ikke helt hatt noe å dele.. Men ettersom magen vokser tenker jeg at jeg nok kommer til å sette pris på å diskutere litt mer med andre som er ca like langt på vei som meg..

Her er fortsatt magen sånn at vanlige klær går på men de er liksom ikke så fine lengre.. Så jeg skal unne meg noen nye klær nå til julen...

Når det gjelder navn har vi omtrent bestemt oss.. Vi har vært innom flere navn men nå har vi funnet et som oss begge er komfortable med og liker, så med mindre det ikke blir en gutt likevel er den saken i boks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de få forslagene jeg har kommet med, blitt sablet ned. Uten at han selv har noe bedre forslag. Så da venter vi altså, og utsetter hele problemet til etter gutten er født.

Akkurat sånn er det her, også. :kjefte: Han kommer ikke med noen fruktbare forslag, men er uenig i alle mine. Det eneste navnet vi begge liker, er det du har god kjennskap til, og han tror visst at vi har valgt, for i bilen i dag sa han "men vi har jo funnet et navn?!".

Det var akkurat samme visa da frøkna ble født. Alle mine forslag ble sablet ned, og til slutt trodde han at han fant et navn, og har helt glemt at det var ett av mine forslag fra lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi har skullet finne navn så har vi satt oss ned med en av navneguidene på nettet, og så har vi skrevet ned alle navn vi liker, helt uten kritikk eller negative kommentarer fra den andre. Deretter har vi gått igjennom listen mange ganger, både sammen og hver for oss, og vil den ene stryke, så får den lov, selv om det er den andres yndlignsnavn. Det er en lang prosess, men så ender vi gjerne opp med 5-6 navn som begge kunne tenke seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...