Honesty Skrevet 12. februar 2012 #661 Del Skrevet 12. februar 2012 Jeg kjenner at jeg begynner å bli småstresset nå, for jeg går straks inn i uke 36, og snuppa ble jo født uten forvarsel i uke 38 sist. Nå er vi jo såpass heldige at det meste av utstyr finnes i hus, men hvor i huset er fortsatt et delvis uløst mysterium. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 12. februar 2012 #662 Del Skrevet 12. februar 2012 Så synd med håret Saeria Men godt det vokser fort ut igjen Merker at kroppen jobber med å gjøre seg klar om dagen... Mye kynnere og stikkinger oppi der nede Flere som har slike stikkinger? Kjennes ut som en kniv som stikker til rett og slett... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. februar 2012 #663 Del Skrevet 12. februar 2012 Ja, heldigvis vokser det fort, og mammaen har lært seg å dobbeltsjekke til neste gang. God morsdag, alle sammen! her har det vært litt stresset morsdag. Vi skal ha besøk, og siden vi er så flinke til å prokrastinere har jeg vasket og støvsugd hele huset i dag, samt ørket støv. Mannen holder på å lage kake og har vasket han også... Sa noen at det var de beste aktivitetene en kan ta seg til med bekkenløsning? Jaja...fikk hvertfall ikke noen merkbare kynnere av det, så får det heller stå til at man er vond Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. februar 2012 #664 Del Skrevet 12. februar 2012 Jeg kjenner at jeg begynner å bli småstresset nå, for jeg går straks inn i uke 36, og snuppa ble jo født uten forvarsel i uke 38 sist. Nå er vi jo såpass heldige at det meste av utstyr finnes i hus, men hvor i huset er fortsatt et delvis uløst mysterium. Ja, du er såpass godt på vei du. Jeg gikk over tøyet vi har i hus, og konstaterer at vi skal klare oss med det vi har den første tiden, med mindre vi får en storgulper. Bleiemessig er vi også i mål. Masse fine små formsydde + en solid ladning med prefolder. Trenger bare snappi og et PUL-trekk eller en ullbukse til. Shortie fikser jeg jo lett selv. Går fort å strikke til så små. Holder på å strikke flettestrømpebukse til lillebror nå. Minste størrelse var 6 mnd., men da passer den jo gjennom vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #665 Del Skrevet 12. februar 2012 36+4 i dag, og her er kun vogn klart... Mye har vi selvfølgelig etter forrige runde. En eller annen plass... Men må kjøpe ny seng. Og har ikke ting som bleier (til både babyen og meg), ammeinnlegg og sånne forbruksting på plass. Bilstolen har vi ikke funnet frem og sjekket om ser OK ut (står på et råloft - tror jeg), og jeg vet hvertfall ikke hvor nyfødtinnlegget er. Bagen er ikke pakket, og vi har ingen konkrete barnepassplaner for når fødselen setter i gang. Tror heller ikke det er mange plagga vi har i de minste str, mesteparten er lånt bort og kommer i hus uka før termin. Og da må alt vaskes, for jeg takler ikke klær vasket i vaskemidler med parfyme etter at jeg sluttet med dette selv... Bare jeg kunne blitt frisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123sport Skrevet 12. februar 2012 #666 Del Skrevet 12. februar 2012 slenger meg på! er ikke gravid, da, men vi trenger vel kanskje litt variasjon i folket her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 12. februar 2012 #667 Del Skrevet 12. februar 2012 Og har ikke ting som bleier Oj, det hadde jeg helt glemt å tenke på! Har bare tenkt at vi har jo alt vi trenger fra før av, så skal ikke kjøpe noen ting Kanskje på tide å se over og dobbeltsjekke at vi faktisk har det som skal til, og ikke bare anta det. Til tross for å ha tilbragt store deler av dagen på sofaen, så føler jeg meg helt skutt. Er svimmel og slapp. Tror det skal bli godt med litt sykemelding. Jeg blir hjemme med lillesøster imorgen, og så korte dager resten av uken (og kanskje noe mer hjemme om det er vannkopper som vi håper på) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 12. februar 2012 #668 Del Skrevet 12. februar 2012 Jeg må kjøpe amme-BHer, og det er ikke bare-bare. Sist ble det flere bomkjøp før jeg endte opp med dem fra Change, som har spiler, men som faktisk fungerte utmerket for meg. Det var dessuten de eneste som hadde smal nok omkrets til at det var noen vits i dem. Jeg har jo ammet fram til etter at jeg ble gravid (hun var passert to år da jeg sluttet), så jeg tviler på den enorme puppeveksten denne gangen. Egoistisk som jeg er, synes jeg det er deilig når andre forteller om at de heller ikke har full kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 12. februar 2012 Forfatter #669 Del Skrevet 12. februar 2012 Egoistisk som jeg er, synes jeg det er deilig når andre forteller om at de heller ikke har full kontroll. Jeg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 12. februar 2012 #670 Del Skrevet 12. februar 2012 Full kontroll? Neppe. Ingen konkrete barnepassplaner her heller. Håper inderlig at fødselen starter om morgenen på en ukedag som sist. da kan jeg rekke å skvise ut ungen før mannen må hente i barnehagen.. *Hurra for en fødeplan!* Sånn bortsett i fra det så kan jo det meste ordnes etter ungen er kommet. Ammebh må jeg uansett på en ordentlig undertøysforretning for å få i riktig størrelse, så da er det bare å vente til ungen er ute, for å se hvor mye de vokser. Jordmor på sykehuset klippet til en sånn nettingtruse sist gang, slik at den ble til en BH. Den fungerte faktisk ypperlig frem til vi kjøpte ordentlige. Da ble det et par med spiler og et par uten. Det gjør ingenting om det er spiler i de, så lenge BH'en passer ordentlig. Nå går jo 85% av norske kvinner med feil størrelse da, men i og med at jeg har gått i spesialbutikk i mange år, så visste jeg at jeg fikk amme-bher som satt som de skulle. Ammeinnlegg må også bestilles...får vel gjøre det på neste utbetaling... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 13. februar 2012 #671 Del Skrevet 13. februar 2012 Mye kynnere og stikkinger oppi der nede Flere som har slike stikkinger? Kjennes ut som en kniv som stikker til rett og slett... JA!!! Jeg også har sånn! Aldri truffet noen andre som også har, så dette var litt kjekt å høre. Husker at jeg hadde litt av det samme før jeg ble gravid, og det kom med endringer i livmorhalsen under syklusen. I følge JM betyr det at livmorhalsen beveger seg/endrer seg, og dette kjennes som stikkninger osv... Så kanskje det betyr at den holder på å myknes opp å åpnes? Kan jo håpe Forresten, ingen kontroll her hjemme heller. Både mannen og jeg har det supertravelt den neste mnd, og det passer IKKE med fødsel før termin (egentlig), så kommer han før blir det skikkelig spetakkel. Både for studiene mine og jobber for sambo. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea89 Skrevet 13. februar 2012 #672 Del Skrevet 13. februar 2012 Idag var jeg på ny kontroll hos legen. Han var ikke helt fornøyd med symfyse-fundusmålet mitt forrige uke, og ville ha meg tilbake denne uken. Jeg hadde ikke vokst noe siden sist, og kurven min har flatet ut. Han kunne kjenne at babyen ligger på tvers inni magen min, så det var mest sannsynlig derfor målet ikke var tilfredsstillende. Ble henvist til ny ultralyd på sykehuset, så de kan sjekke at størrelsen er ok. Jaja, da får jeg iallefall sett babyen en gang til. Kanskje jeg kan overtale mannen så vi får vite kjønnet nå også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. februar 2012 #673 Del Skrevet 13. februar 2012 Godt de hvertfall sjekker opp i det, selv om det mest sannsynlig er fordi mini liker å ligge i tverrleie. Jeg har en liten en som har ligget med hodet ned i maaange uker alt. Det er i bekkenet jeg kjenner den daglige hikkingen,og på høyre side sparkene kommer. Så vrir han seg litt av og til, slik at jeg kjenner de glidende bevegelsene av rygg og stump på venstre side. En gang i blant kjører han kneet opp rett i navlen. IKKE digg! :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje* Skrevet 13. februar 2012 #674 Del Skrevet 13. februar 2012 Fikk pakke fra ellos i posten i dag, med litt klær til lillegullet:) så nå tror jeg vi sier oss stort sett fornøyd med de klærne vi har foreløbig, kan evt. kjøpe noe når jeg skal reise hjem en tur om et par uker. Blir sikkert gøy å handle litt med den kommende bestemor og tanten! Ellers så er jeg ferdig med ullpleddet jeg har heklet også, så nå lurer jeg på hva jeg skal henge fingrene i framover? Noen forslag? Er ikke noe særlig flink til hverken strikking eller hekling så det må være noe super enkelt! Hvordan vet man egentlig om det er bekkenløsning man har? Jeg har litt smerter nede i veikryggen og det har jeg hatt over flere uker. Kjennes ut som at jeg er stiv der rett og slett. Men de siste to ukene har jeg gradvis fått mye smerter framme. Kjennes liksom ut som det er i "beinet" inni oppfor lysken på venstre side :/ det ble veldig dårlig forklart, men greier liksom ikke helt å forklare hvor det er henne. Det blir mye verre når jeg har vært oppe å gått mye. Var f.eks. på en liiiten tur i går med hunden, og i dag greier jeg nesten ikke å komme meg rundt i huset en gang. Det blir sånn ilende smerter når jeg rører på meg. Er det dette som kalles bekkenløsning eller er det noe annet som feilier meg? Skal til fastlegen på kontroll på onsdag så tenkte å ta det opp da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 13. februar 2012 #675 Del Skrevet 13. februar 2012 Hvordan vet man egentlig om det er bekkenløsning man har? Jeg har litt smerter nede i veikryggen og det har jeg hatt over flere uker. Kjennes ut som at jeg er stiv der rett og slett. Men de siste to ukene har jeg gradvis fått mye smerter framme. Kjennes liksom ut som det er i "beinet" inni oppfor lysken på venstre side :/ det ble veldig dårlig forklart, men greier liksom ikke helt å forklare hvor det er henne. Det blir mye verre når jeg har vært oppe å gått mye. Var f.eks. på en liiiten tur i går med hunden, og i dag greier jeg nesten ikke å komme meg rundt i huset en gang. Det blir sånn ilende smerter når jeg rører på meg. Er det dette som kalles bekkenløsning eller er det noe annet som feilier meg? Skal til fastlegen på kontroll på onsdag så tenkte å ta det opp da. Det høres helt klart ut som om du har bekkenplager. Veldig likt slik jeg ville ha beskrevet noen av mine smerter Om det er bekkenløsning eller ikke er det vel bare en kiropraktor som kan konstatere, men til daglig bruker de fleste bekkenløsning om alle mulige smerter "der nede". Be legen din om en henvisning du. Selv om det skulle bli bedre nå, så er det fint å ha henvisningen liggende i tilfelle det kommer tilbake. Nå har jeg fått en 50% sykemelding, og sjefen tok det veldig bra. Var hjemme med en syk lillesøster idag, men skal bli deilig med litt kortere dager fremover. Saeria: den fødeplanen har jeg hørt andre ha også Om dere ikke har familie i nærheten så kan dere kanskje avtale med noen av de andre foreldrene i barnehagen? Jeg er sikker på at noen gidder å stille opp en dag, ihvertfall hvis det er så enkelt som at de kan hente og ta med seg begge barna hjem fra barnehagen, og ikke komme styrtende midt på natten. Og hvor bestiller du ammeinnlegg fra? Der jeg bestilte sist har ikke lenger bambus. Så spennende med ny UL Andrea Håper dere få se kjønnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. februar 2012 #676 Del Skrevet 13. februar 2012 Ved krise, kan vi sende svigerfar om han er bedre til beins. Guttungen hadde ALDRI blitt med noen av de andre foreldrene, men jeg skal høre med ped.leder om hun eller den mannlige assistenten kan stille. De er han nemlig veldig glad i. Skjer det noe på natta, så får vi vekke svigers. Godt de bor i kjelleren. Håper bare ikke svigermor får det for seg at hun MÅ på hytta (de bor der nesten halve året) før fødselen. Tviler på at hun insisterer på det da. Men svigers er oppi åra, så det er derfor vi ikke vil bruke dem så sant det ikke er nødvendig. Det ser ut til at Krusedull har sluttet med de innleggene jeg hadde sist, men de har jo MaM sine, og MaM er kjent for å ha gode produkter. Så da går jeg nok for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alh Skrevet 14. februar 2012 #677 Del Skrevet 14. februar 2012 Hei igjen jenter. Håper dere hadde en fin morsdag. Min lille tulle var hos faren den helgen, så ikke så mye som en tlf fikk jeg :'(. Det syns jeg han kunne fått henne til å gjøre. Men men. Har heldigvis en herlig samboer, som vekket meg med et kyss og spurte hva jeg ville ha til frokost på sengen <3 Vanilje*: Da jeg leste det du skrev om bekken plagene (?!"Kjennes liksom ut som det er i "beinet" inni oppfor lysken på venstre side :/ ") trodde jeg først det var mitt innlegg, at jeg bare hadde glemt at jeg hadde skrevet(gravidtåken, igjen). Har det HELT likt, vondt på venstre side ved siden av , eh, "babyhullet"(som jeg måtte forklare min 5 år gamle datter), men i selve skjelett bygningen, og ikke utvendig på hud eller slikt. Jeg aner heller ingenting om bekkenplager, da jeg ikke har hatt noe til det før, men begynner nå å bli slitsomt. Men på meg er det verst når jeg sitter. Bør helst gå eller ligge. Så er jo fantastisk med en kontorjobb da . . . Også strålingen (fra issas nerven nevnte jm) som går i høyre rumpeball og ned i foten, er ganske vond nå. Skal til legen imorgen for å se at all infeksjon er borte (etter u.vei. infeksjonen), så da blir det en litt kortere dag. :D. Så er det bare 10 jobb dager igjen, og det MÅ jeg klare Jeg drømte at jeg fødte her om dagen. En gutt ble det, som jeg mistenker . Og min strøste angst var VOGNEN!! Og bilsetet som kommer sammen med vognen. Den er enda ikke ankommet, kommer enten fredag, eller neste fredag. Har indre løfte om å være tidligere ute neste gang. Men nå er samboer snart klar med det nye fine rommet vårt, og jeg har gjort klar vuggen, senge garnityr er vasket og strøket, så nå ser den fin (og veldig hvit) ut. Får heller pynte med rosa eller blå ting vi får av venner og slikt tenker jeg Ha en flott valentins dag alle søte soon to be nymødre :D. . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #678 Del Skrevet 14. februar 2012 Surriball i hodet! Fikk akkurat vite at jeg får tilbud om ny jobb i hjembyen min! 5 timer unna her. Jeg er veldig misfornøyd med jobben jeg har i dag, så jeg er 110 % klar for ny jobb! Men jeg hater alt dillet med å flytte. Ikke minst det å skulle selge og kjøpe bolig. Mannen, derimot, er veldig fornøyd med sin jobb og har utsikter til å kunne avansere ytterligere innen et par år. Så han er ikke supergira på å bytte jobb nå Men til gjengjeld så liker kan spenningen med å flytte. Og va har tidligere blitt enige om at målet er å flytte til mine hjemtrakter etterhvert, og at å gjøre det i en permisjon ville vært praktisk. Så mange ting som må diskuteres og avgjøres de nærmeste ukene! Sier jeg ja må vi altså selge hus (det innebærer ordning av alle påbegynte prosjekter), finne ut hvor vi vil bo der "nede" og finne og kjøpe noe, mannen må søke og få jobb. Vi må ordne med barnehageplass til begge barna, helst fra før minsta har rett på plass. Blir stressa bare av å tenke på det! Spesielt den delen jeg ikke kan påvirke i det hele tatt, mannens jobbsøking... Ser for meg at han finner alle slags unnskyldninger for å utsette, at ingen jobber er bra nok og at jeg blir mer og mer stressa. Hva gjør vi om vi plutselig sitter med jobb i hver vår by? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alh Skrevet 14. februar 2012 #679 Del Skrevet 14. februar 2012 Klematis: som jeg skrev til deg i den andre tråden din, syns jeg du skal satse på det, dersom dette virkelig er noe du vil. MEN er jo faktisk en stor del i hva din mann trenger og vil i livet også. Det er jo liksom hele greien med et forhold, man skal støtte og bringe motparten opp og frem. Men her er jo dilemmaet at en av dere blir trykt ned?! Jeg vet ikke hvor godt du trives i området dere bor nå, eller hvorfor dere flyttet dit? Selv er jeg ikke veldig glad i flytting, selv om det er greit ifm utrydding og kasting av ting man egentlig ikke trenger. Jeg knytter meg lett til steder og syns det er trist å flytte fra et sted jeg har bodd, spesielt med min datter. Men dette er jo veldig ulikt fra person til person. Men hvis du trenger denne jobben, for din del, roen i kroppen, og den eller noen annen jobb ikke kan komme til deg der du bor nå, så er det faktisk en vurderings sak mellom deg og din mann, og ikke mange andre enn dere to kan finne ut av det. Gratulerer med tilbud, men trist under omstendighetene, håper dere finner ut av det. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 14. februar 2012 Forfatter #680 Del Skrevet 14. februar 2012 Kopierer litt fra den andre tråden jeg: Vet ikke om jeg kan si at akkurat denne stillingen er den store drømmen min, men har rota meg så langt inn i jobbutilfedshet de siste åra at jeg har endt opp hos psykolog for å prøve å snu tankegangen min overfor jobben jeg har. Noe bedre har det blitt, men jeg tror jeg må innse at dette ikke er noe for meg i lengden. Denne jobben ligner noe jeg har gjort før som jeg synes var helt topp, så jeg tror det er en mye bedre match for meg. Vi har lenge snakket om å flytte til min hjemplass, både av personlige (nærmere familie og dermed litt avlastning) og karrieremessige grunner. Så det inngår jo liksom i langtidsplanen for familien. Mannen er bare litt snurt fordi jeg ikke bedriver karriereplanlegging på samme måte som ham, og ble derfor litt irritert og satte seg på bakbeina da jeg fant ut at jeg ville søke denne jobben. Er nok litt mer på gli nå. Han har hvertfall satt opp søk på boliger på Finn og kommer daglig med et hus han vil vise meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå