Gå til innhold

Mars/april 2012

Klematis

Anbefalte innlegg

Her i huset fikk pappaen boka Verdens beste pappa - en hakkespettbok... Den likte han veldig godt, og han leste den i tida før fødselen.

Her er det naturlig nok ikke så mye mageprat. Vi har jo vært gjennom dette før, og han har hendene fulle med to-åringen, nå som jeg er i såpass dårlig form. Men han tar nå litt initiativ til å prate litt om lillebror i magen, og da snakker vi gjerne litt sammen om det store som skal skje om et par måneder. Både for oss, men ikke minst for G som skal bli storebror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte litt på den boka, evt noe liknende. Men kjæresten min er ikke noe særlig glad i å lese så tror kanskje ikke det ville slått like godt an her desverre. Men det hadde vært koselig å gitt han noe.

Jeg er blitt sykmeldt denne uka pga kynnere. Kunne ikke passet bedre da jeg i tillegg ligger strak ut med influensa og har gjort det helt siden lørdag. Skjønner ikke hvorfor det ikke kan slippe taket. Men det går vel over dette også slik som alt annet :) Krabaten i magen holder meg mye våken om natta med både turning og x antall ganger på toalettet. Skal det fortsette slik så spørst det om jeg blir opplagt til å komme meg på jobb igjen neste uke. Slik som formen er nå blir det lange dager hjemme, men samtidig er det veldig godt å få slappet av litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring, vanilje! :klemmer:

Jeg er også syk... :syk: Bihulebetennelse og en fryktelig hoste. Hostinga er det absolutt verste, det knekket i bekkenet og presser på i bihulene for hvert host. Bekkenet er på sitt til nå verste i dag, og jeg klarer knapt å gå.

Var hos legen i går og fikk antibiotika. Følte meg i ganske fin form mens jeg var der, så jeg insisterte på 50 % sykemelding ut neste uke, for jeg MÅ få gjort en del på jobb før permisjonen starter. Men slik formen er nå er det ingen sjans til å få gjort noe som helst...

I tillegg er Vesla hjemme med meg i dag. Det går diarè og vannkopper i bhg, så da hun våknet med løs mage, hostet så hun brakk seg og med en vannkopplignende prikk på kinnet fant vi ut at det var best å holde henne hjemme. Men nå virker hun egentlig helt pigg. Litt for pigg for meg som bare vil sove på sofaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det samme til deg Klematis :klemmer: Tungt når man ikke er i noe særlig form. Jeg har heldigvis bare meg selv og en hund å ta vare på, så skal vel igrunn ikke klage så veldig :sjenert:

Men kjenner jeg godt kunne ha vært i bedre form, har såå lyst til å vaske og ordne litt i huset til helga (faktisk). Men får se i morgen kanskje det blir gjort litt da. Er alt for rastløs til å kun sitte i sofaen.. det blir mye lesing her inne på kvinneguiden og div. blogger om dagen :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til vanilje og Klematis :klemmer:

Har hatt noen ganske greie dager i det siste, men igår fikk jeg plutselig kjempe vondt i bekkenet. Gikk hjemover med tårer i øynene og tilbrakte resten av kvelden på sofaen. Har heldigvis vært mye bedre idag, men skal nok be om å bli delvis sykemeldt fra neste uke av. Som Klematis så har jeg alt for mye å gjøre på jobben til at jeg kan bli borte nå. Sjefen var heldigvis fornuftig nok til å si at vikaren min skal begynne 1. mars, så det blir nok tid til opplæring (jeg er alene om å kunne det meste av jobben min).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uff.. God bedring til dere som er syke! Høres ikke særlig kjekt ut. :klemmer:

Noen som forresten opplever modning og klargjøring frem til fødsel?

Her har jeg nemlig gått rundt med mensensmerter den siste uken. De kommer og går, med det er mye murring i løpet av dagen.

Var hos Jordmor på tirsdag, og hun sa at ungen var festet og langt nedi bekkenet, så måtte ikke bli overrasket om han kom ut litt før tiden, da han allerede låg "klar".

Ellers mye kynnere, og de begynner å bli skikkelig kraftige.

Vi er derfor spent på når han kommer, da det bare er i overkant av 5 uker igjen, og mulig han kommer før.... IIIIIiiiiiik!! Skummelt/spennende!!

Ellers mye vondt i bekkenet, spesielt fremme ved symfysen, men forståelig nå, da lillegutt har hodet sitt langt nedi der :fnise:

Endret av Charlie28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi charlie28, så spennende! Får håpe den lille holder seg der inne i et par uker til for din del, men du må iallefall ha masse lykke til! Jeg må innom fastlegen i morgen slik at hun kan ta kopi av sykemeldingen min, så skulle jeg tenke på det fram til da om jeg ønsker full sykemelding videre, eller om jeg evt skal prøve å jobbe litt. Men så er jo spørsmålet om man skal prøve seg med kortere dager, eller færre dager. Sover veldig dårlig på natten for tia, og har fått mer vondt i bekkenet den siste uka, men kynnerne har roet seg litt. Vet ikke helt hva som blir best jeg altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi charlie28, så spennende! Får håpe den lille holder seg der inne i et par uker til for din del, men du må iallefall ha masse lykke til!

Takker og bukker. Ja, han kan fint holde seg inne en 2-3 uker til. Både jeg og sambo har det fryktelig travelt for tiden. Men har lest en plass at dersom mor ikke er klar mentalt, så holder babyen seg inne. Så kanskje?

Noen andre som merker noe ang modning til fødsel? Er jo snart i midten av februar,og ikke lenge igjen for de med termin tidlig i mars :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk at snart begynner de første å bli førdt i denne terminklubben! Hvor har tiden blitt av?

Jeg er ikke mentalt klar ennå, så håper han holder seg inne litt til :)

Kjenner ikke så mye her ennå, litt kynnere og nedpress bare...

Skal begynne med modningsakupunktur om en uke, så blir spennende å se om det har noen effekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her merkes det ikke noe til at noe er i gjøre, men jeg er jo enda et stykke unna termin. Du må ha lykke til med akupunkturen, Lucky?! Gi oss en rapport på dens effekter etterpå da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff.. God bedring til dere som er syke! Høres ikke særlig kjekt ut. :klemmer:

Noen som forresten opplever modning og klargjøring frem til fødsel?

Her har jeg nemlig gått rundt med mensensmerter den siste uken. De kommer og går, med det er mye murring i løpet av dagen.

Var hos Jordmor på tirsdag, og hun sa at ungen var festet og langt nedi bekkenet, så måtte ikke bli overrasket om han kom ut litt før tiden, da han allerede låg "klar".

Ellers mye kynnere, og de begynner å bli skikkelig kraftige.

Vi er derfor spent på når han kommer, da det bare er i overkant av 5 uker igjen, og mulig han kommer før.... IIIIIiiiiiik!! Skummelt/spennende!!

Ellers mye vondt i bekkenet, spesielt fremme ved symfysen, men forståelig nå, da lillegutt har hodet sitt langt nedi der :fnise:

Lenge siden jeg har skrevet her inne nå, men har fulgt med i tråden for det om da ;)

Selv tror jeg det nærmer seg med stormskritt for min del. Var på ultralyd på sykehuset her om dagen på vekstkontroll. Alt så bra ut, så spurte jeg jordmoren om hun kunne se noe på bildene om det nærmet seg, det kunne hun ikke, men hun kunne kjenne på meg hvis jeg ville. Det takket jeg ja til, og da utbrøt hun overrasket at her var det modent og 2 cm åpning! Da skvatt jeg og mannen til gitt, he he ;)

Dette var på onsdag, så vi går og venter i spenning om dagen kan man si, i tillegg har jeg konstante kynnere, nedpress og tidvis noen skikkelige tak i korsryggen.

Blir spennende å se hvem av oss som føder først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, her kan det jo skje ting hvilken dag som helst! Glad for at jeg fortsatt har en stund igjen, men blir spennende å følge med på hvem som får sine først og høre de ulike fødselshistoriene etterhvert.

Jeg var til kiropraktor idag og spurte om han ikke kunne skrive ut en 20% sykemelding til meg. Det gjorde han, men fikk tydeligvis ikke med seg at jeg ville ha gradert, så fikk 100%! Så nå har han gjort meg til trygdesvindler, for jeg var jo på jobb idag etterpå :ler: Frister jo litt å bare bli hjemme nå, men jeg får nok ringe på mandag og be ham endre den. Erstatteren min begynner med opplæring 1. mars og tar ikke over før 1. april.

Men tror det skal bli godt å få litt kortere dager fremover. Følte ikke at jeg gjorde en eneste nyttig ting på jobben idag, og var vel ikke på kontoret i stort mer enn 5 timer heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennede tider her ja...

Så lenge du og arbeidsgiver ikke har sendt inn C og D delen av sykmeldingen, så skjer ingenting ift. utbetalinger. Få en ny, som er gradert fra dagen du ble sykmeldt, send inn C og D, og så er alt ok. Alt må være inne før det havner i produksjonskø for utbetaling. :)

Hilsen hun som er dreven på dette... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom og si at jeg drømte i natt at Charlie hadde født! Så jeg tipper du føder først ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må bare innom og si at jeg drømte i natt at Charlie hadde født! Så jeg tipper du føder først ;)

Iiiiiiiik! :overrasket:

Kanskje litt tidlig enda. Er jo hele 5 uker igjen, så hvertfal 2 uker igjen før "OK" å føde. Tror jeg vil satse på å føde i uke 38 eller 39. Da er det jo MANGE som har termin før meg... Håper de føder først...

Meeeeen, vil han ut er han hjertelig velkommen, for nå klør det sånn på magen pga huden strekkes at jeg blir GAL. Huden strekkes nå mye at det er skikkelig ubehagelig.

Agurk: Kanonspennende! Ikke så lenge til termin heller, så dette ser jo lovende ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har plenty nok strekkmerker fra før som kan strekkes ut igjen (sa noen overflødig hud etter førstemann? :gjeiper: ), så her klør det ikke enda. Ikke har jeg fått nye strekkmerker heller *kryssitaket*, men de kommer vel..

Ja, jeg hadde et helt Norgeskart med strekkmerker etter G! :sjenert:

Ellers er jeg litt ulykkelig akkurat nå. Jeg hadde klippet gutten i går med hårtrimmeren, og skulle bare stusse et par steder før leggetid. Men jeg så ikke at trimmeren hadde endret innstilling fra 10 til 1, ja EN milimeter før det var for sent. Så nå ser den stakkars gutten ut som om han har vært gjennom cellegift! 2 mm hår på hele hodet, og han er LYS i håret! :grine:

Det eneste gode som kom ut av det, var at vi fikk tatt en skikkelig hestekur på skurven hans med salisylsyre, slik at den i det minste er borte. Skurv er py!

Men jeg føler meg selvsagt som verdens verste mamma...Så kort hår i februar! stakkars gutt. Og mannen har måttet unnskylde seg pga. det to ganger i dag, når de var ute og lekte og traff kjente. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er jeg litt ulykkelig akkurat nå. Jeg hadde klippet gutten i går med hårtrimmeren, og skulle bare stusse et par steder før leggetid. Men jeg så ikke at trimmeren hadde endret innstilling fra 10 til 1, ja EN milimeter før det var for sent. Så nå ser den stakkars gutten ut som om han har vært gjennom cellegift! 2 mm hår på hele hodet, og han er LYS i håret! :grine:

Det eneste gode som kom ut av det, var at vi fikk tatt en skikkelig hestekur på skurven hans med salisylsyre, slik at den i det minste er borte. Skurv er py!

Huff, så dumt. Jeg drømte faktisk at jeg gjorde det der på gutten vår for et par uker siden! Men jeg kan trøste med at det vokser ganske fort ut igjen. Og så fikk dere jo tatt skurven. Vi endte også opp med å måtte det meste av håret hans for å få bukt med problemet.

vi har hatt storopprydning i både boden, stuen og barnerommet. Som vanlig har jeg gjort alt for mye, og i natt sov jeg i 13 timer! Har lyst til å gjøre mye mer, men kjenner at kroppen ikke vil :sur:

God morsdag til alle sammen :roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da, kan se at den er litt lei. Men tror det er verre for deg enn for gutten da ;)

Dessuten vokser jo håret ut fryktelig fort. Spesielt på gutter (rart det der!).

Ja, tenkt vi er jo alle sammen mammaer her inne. Selv om ikke alle er mammaer til barn utenfor livmoren.. :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...