Gå til innhold

Mars/april 2012

Klematis

Anbefalte innlegg

Ja oki, jeg så ingen "utfoldninger" igår, når jeg prøvde så godt som mulig å se i speilet. Hadde et meget svakt øyeblikk også, der jeg lot samboer "undersøke" men han sa "det er bare en bitteliten rift, ikke noe mer farlig enn det". Men må være mer enn det. Rifter har da man hatt før opp gjennom livet, ved tilfeldig hard mage eller lignende, men aldri denne smerten. Det blør hver gang jeg er på do og tisser! Og imorges tenkte jeg at jeg bare fikk bite i det sure eplet, og skrike meg gjennom dobesøket, så det gjorde jeg. MEN JAGGU MED ER JEG TRENGT IGJEN :frustrert:

Nå tror jeg at jeg må ty til klyster. Men er jo mareritt bare å tenke på å irritere området mer, i det hele tatt være borti der. Huffa.

Klematis: Er vel best å konsultere med legen om det ja. Jeg hadde time 7, men fikk byttet til 1, heldigvis. Så teller dagene til onsdag.

Saeri: Hjelper egentlig ikke noe særlig for meg å legge meg ned eller å slappe av. Kan like godt komme hyppige kratige kynnere da også. Men ikke vonde, slik jeg opplevde idag. Er sikkert bare psyken tenker jeg :P

Ja jeg får vel en av dagene kjøpe noen bodyer. Har en sparkedrakt forløpig. hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har et par ullbodyer liggende, og har to longies og en jakke. Luer har jeg et par av og jeg er snart ferdig med en strikkebody.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går skravla. Svarer litt tilfeldig på det jeg har noen mening om.

Jeg har også slitt med hemoroider og hard mage, men heldigvis ikke like ille som noen har prater om. Jeg har spist mye linfrø, og det hjelper veldig. Enten blande det inn i frokostblandingen/yoghurt, eller rett og slett spise med skje og skylle ned med vann. Hadde et par dager for noen uker siden hvor det var seriøst vondt å gå, men det har heldigvis gitt seg. Sist satt mine bare på utsiden, og fikk den brent bort etter fødsel (mye mindre ekkelt/vondt enn man skulle tro). Det er også mulig å ha hemoroider på innsiden.

Det er bare tull at kynnere og rier skjennes "slik og sånn ut". Alle opplever det forskjellig. Jeg oppdaget f.eks. ikke at fødsel nr to var i gang, for det var så annerledes enn første gangen. Så lenge det gir seg etter et par ganger, eller når man endrer aktivitet, så er det bare rier, og ikke farlig. Men dersom man får kynnere hver gang man er i litt aktivitet, så kan det være lurt å begynne å ta det med ro. Det er ihvertfall en ganske vanlig grunn til sykemelding, har jeg skjønt.

Husker også å hatt sånne smerter nedi bekkenet. Tror rett og slett det er babyen som "dytter" seg ned. Jeg har hørt at dersom det er mer enn 5 år siden man fødte sist, så er det som å føde for første gang igjen, så kanskje babyen fester seg tidelig? Eller bare at den har snudd seg?

Vi har heldigvis foreldrene min bare noen km unna, så selv om den ene er hjemme uten bil, så kan de være her på 30-45 minutter. Ellers så er jeg helt sikker på at de fleste naboer stiller opp på veldig kort varsel dersom de skjønner at det trengs. Barnehagen sist sa også at de sto klare til å passe storebror dersom vi pluttselig måtte på sykehuset i steden for å hente.

Bekkenet har klaget mer og mer i det siste, og forrige fredag ble jeg nødt til å bære lillesøster hele veien hjem fra barnehagen. Da klarte jeg knapt å gå neste dag :tristbla: Men nå har jeg vært til en utrolig flink kiropraktor, og kan gå helt normalt igjen, og nesten uten smerter (kjennes bare litt ømt ut innimellom) :strix: Klarte til og med å komme meg på treningssenteret på torsdag.

Humøret er som en jo-jo for tiden. Etter noen dager hvor jeg var så sliten at jeg bare gikk og la meg rett etter barnet, hadde jeg et par skikkelig fine dager. Begynte til og med glede meg til den lille skal komme. Men dagen etter var det rett på bunn og jeg følte bare for å ligge i sengen og gråte. Er på vei opp igjen nå, men vet ikke hvor mye mer av dette jeg orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjipt å høre med dere som har problemer med "magen". Har selv heldigvis klart å unngå det, men passer på å spise MYE frukt og grønt for å få i meg masse fiber. Drikker også store mengder vann, og tar jern bare annenhver dag (har følelsen av at kroppen ikke har et like stort behov lengre for 100mg/dag).

Har sluppet unna mageproblemer, men har en HAUG av andre symptomer.

- rastløse ben.

- bekkenløsning. vondt fremme og bak --> sitter mye stille :(

- halsbrann hver kveld. var oppe til kl3 i natt for fikk ikke sove.

- ømme ledd i fingrene. spes om morgenen. vet ikke hva dette er :klo:

Har fått alvorlig dilla på sjokolademelk (tynt utblandet), så går mye av det her. Lett en liter til dagen :gjeiper:

Har heldigvis handlet inn alt vi trenger, så mangler ingenting. Venter på lekegrind, men er jo ikke noe hastverk med å få den i hus akkurat. Har også lyst å kjøpe videokamera. Vil veldig gjerne filme den første timen av guttens liv og div andre viktige hendelser.

Ferdig med eksamen!! WOHO ! TROR det gikk fint, men får ikke svar før om en 2,5 uker.

Ikke lenge igjen for de som har termin i starten av mars nå! Faktisk kan de lett føde om et par uker uten at det er problem med det.. Så nå begynner snart fødslene for oss i mars/april-gjengen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hb på 12,6 på forrige kontroll når det skal være på det laveste, så her tar jeg ikke jern. Fikk forresten karpaltunnellsyndrom mot slutten med G. Da kunne jeg ofte ikke bøye tommelen uten å hjelpe til med den andre hånda når jeg våknet. Den var helt dau. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde hb på 12,6 på forrige kontroll når det skal være på det laveste, så her tar jeg ikke jern. Fikk forresten karpaltunnellsyndrom mot slutten med G. Da kunne jeg ofte ikke bøye tommelen uten å hjelpe til med den andre hånda når jeg våknet. Den var helt dau. :gjeiper:

Hadde faktisk Hb på 12,0 ved sist stikk i fingeren jeg også, men blodprøven de sendte inn til Haukeland viste jernmangel allikevel.

Jeg fikk også et snev av karpaltunnelsyndrom sist, men ikke så ille som deg. Nummen i tommelen og inni hånden, bare. Gikk heldigvis over ganske kjapt etter fødselen. Søsteren min fikk dette utenom graviditet og endte opp med å måtte operere, så var litt redd for at jeg også skulle ha trang tunnel og få varige problemer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å ha gode hb-verdier jeg også når jeg har jernmangel. Har hatt hb på godt over 12, og ferritin på 9. Men det var lenge siden. Nå ligger det på bortimot normalen for meg, som er på noen og 70.

Ellers har man vært til legen i dag. Vekta har ikke rørt seg et gram siden sist, og sykmelding ble forlenget. Skal tilbake i neste uke alt. Da for blant annet å måle sf-mål og veies igjen.

Jeg er jo ikke blant de som er hardest angrepet av hyperemesis, jeg klarer hvertfall å holde vekta stabil, samtidig som gutten i magen vokser og har det fint. Det er da noe. Men vi teller ned til fødselen, altså. :gjeiper: Han må gjerne komme fra uke 38 av om han vil. *Hadde aldri trodd jeg skulle si det, men om det sparer meg for to uker med kvalme... :sjenert: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LYKKE! Jeg gikk på apoteket, handlet engangs servietter (tørre) til den såre stumpen min ( :P ) klyster, og duphalac. Det resulterte i ekstrem svie pga klysteret (er vel ikke meningen det stoffet skal inn i åpne sår),for å så ikke måtte på do i to dager, i løpet av de to dagene forsvant smertene, så jeg kunne gå og sitte normalt. Og når jeg skulle på do igjen, var det en så fantastisk opplevelse. Haha, hadde aldri trodd jeg skulle være så takknemlig for en sånn ting. Så går nesten på en lykkerus her.

Ga meg litt med jern, men tar b-vitamin og en liten kopp med duphalac'en hver dag. i tillegg til omega 3 og en boks makrell (blitt avhengig). Så må da være noe sunt i denne kroppen her :)

Var ute igår og fikk tak i sengekant til vuggen, pluss vognen er betalt og på vei. Spennende :D

Da er det bare rommet som må pusses ferdig. Men samboer har fått ny hobby, som det er litt vanskelig å slite han fra, så får se når det blir ferdig .hihi.

Søndag var det så fint vær, at vi tok oss en liten fjelltur. DA kjente jeg kynnerne godt. De kom meget regelmessig, med ca 1 minutt mellom hver. Men koste meg veldig mye. På nei ned igjen begynte "rier". Eller er vel som noen beskriver her kanskje vonde kynnere, eller nedpress. Men var smerte i nedre del av magen, rundt hoftebena og bak på kors ryggen. De kom ganske tett, og begynte å bli urolig, men gikk å la meg, og våknet helt fin igjen mandag morgen, klar for jobb.(permisjon: kom å ta meg ;)

Håper alle sammen har en fin tirsdag. Blir spennende dette her, nå begynner faktisk snart mars/april babyene å bli klar til å komme ut gitt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at mageproblemene er bedre, alh!

Nå har jeg endelig sendt avgårde permisjonssøknaden! Sent ute som vanlig... :sjenert:

Tror babyen er godt på vei ned i bekkenet nå. Hadde noen skikkelige runder med stikninger i livmorhalsen i går, og armer og ben var plutselig på steder de aldri har vært før. Hun har ligget med ryggen mot høyre side fremme på magen min i flere måneder nå, så har kjent veldig lite til armer og ben. Men nå stakk de plutselig ut midt på, kjentes ut som om hun ville krype ut gjennom navlen :fnise:

Håper bare ikke hun fester seg slik, sånn at det blir enda en stjernekikker det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk saeria og klematis. Og det er godt å høre du er sent ute, det var jeg også følte jeg. Eller fikk sendt de inn i desember en gang, men likevele noen uker etter man "burde". Får vel ringe de igjen å håpe på at alt er i orden.

Så stili at du kan kjenne hvordan hun ligger. Jeg blir litt desorientert, så aner ikke, syns det stikker ut kroppsdeler alle veier her. Men får vel vite det hos legen imorgen. Gleder meg.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte inn søknad for et par uker siden. Ikke så lenge etter den berømmelige 26 ukers fristen. Skal få mannen til å være tidlig ute, for det er i grunnen mer prekært. Der er saksbehandlingstidene generelt sett LAAAAANGE, gjerne 4 måneder enkelte steder, så han skal få sende inn i god tid, slik at han har vedtak den dagen han skal ut i pappaperm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at ting ordner seg Alh!

Jeg var hos nav for å ordne permisjonspapirene etter at jeg hadde gått ut i permisjon, så dere er ute i goooood tid i min bok :fnise: Skal prøve å være litt tidligere ute denne gangen, særlig siden jeg er lønnsansvarlig selv denne gangen, og også må fylle ut skjemaene fra arbeidsgiver :gjeiper:

Jeg jobber fortsatt fullt, men begynner å tenke at dette hadde vært godt å jobbe noe redusert. Er egentlig bare sliten og vimsete og føler ikke at jeg er så veldig nyttig hverken på jobben eller hjemme. Hjelper jo ikke at mannen har vært syk og ikke kunnet hjelpe til med barna, heller. Men nå har han stått opp, og jeg håper på å kunne dra ut en liten tur imorgen.

Hadde du også stjernekikker, Klematis? Håper også på å unngå det denne gangen, ja. Og helst en litt mindre baby også. Lillesøster var nesten 5 kg :daane:

Ettersom jeg følte meg så fin etter å ha vært hos kiropraktor så overanstrengte jeg meg selvfølgelig i helgen, og må tilbake for en ny behandling :sukk: Men kiropraktoren kom med et meget godt råd. Skaff hushjelp! Han sa jeg kunne velge mellom å betale noen 300 kr for å vaske huset, eller gjøre det selv, og så betale ham 300 kr for å rette meg opp etterpå. Gjett hvilken jeg velger :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi ENDELIG blitt enige om vogn, og skal snart å plukke ut stæsj og bestille! Panikken med å ikke ha noe i hus begynner å bre seg, selvom jeg nok er den av oss som har lengst igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig fått forbud mot vasking og støvsuging, men gjør gjerne det siste av og til, selv om jeg VET jeg blir ganske ødelagt av det resten av dagen, og gjerne dagen etter. :sjenert:

Men jeg HATER å tråkke i smuler og rusk, og det samler seg fort med sånt her i huset.

Ellers har jeg blitt skikkelig forkjøla og har fått sår hals. Som om jeg ikke klarte meg med kvalmen og bekkenplagene...Dette går nok i det minste over FØR babyen kommer ut. Det er da noe. :gjeiper:

I forhold til ting og tang til babyen, så er jeg ganske avslappet denne gangen. Hadde mer otte på meg sist, ogvar tidligere ute med det meste. Kjøpte vogn og seng sent, men hadde en god del tøy, bleier og småting klart.Nå har vi jo mye fra før, og vi kan ikke skryte på oss å ha mye tøy, akkurat. Men det går seg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde du også stjernekikker, Klematis? Håper også på å unngå det denne gangen, ja. Og helst en litt mindre baby også. Lillesøster var nesten 5 kg :daane:

Ettersom jeg følte meg så fin etter å ha vært hos kiropraktor så overanstrengte jeg meg selvfølgelig i helgen, og må tilbake for en ny behandling :sukk: Men kiropraktoren kom med et meget godt råd. Skaff hushjelp! Han sa jeg kunne velge mellom å betale noen 300 kr for å vaske huset, eller gjøre det selv, og så betale ham 300 kr for å rette meg opp etterpå. Gjett hvilken jeg velger :jepp:

Kara: Stjernekikker som satte seg fast og måtte hastetas med tang pga fallende hjerterytme. Ikke så stas, i grunnen, men det gikk da greit det og. Livmorhalsen revna, og den syinga etterpå kunne jeg godt vært foruten, det var faktisk det vondeste av hele fødselen. Satser på at det blir litt mindre dramatisk denne gangen! :jepp:

Veldig godt poeng han har, kiropraktoren! :nigo: Vi har også vaskehjelp, og det er gull verdt. Tvinger oss til å rydde skikkelig en gang i uka og vi slipper både krangling om hvem som skal gjøre hva og det å gå med dårlig samvittighet fordi vi aldri gadd gjøre rent så ofte som vi synes vi burde ;)

Føler meg forresten ikke så nyttig på jobb jeg heller for tiden. Men har fremdeles et prosjekt hengende over meg som må være ferdig før jeg går ut i permisjon. Hadde det ikke vært for det så tror jeg at jeg hadde hørt med legen om hvertfall delvis sykemelding. Søvn er virkelig mangelvare for tiden, og nå tror jeg jammen jeg brygger på en bihulebetennelse også. :syk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt vaskehjelp jeg og, men det tar nok litt mer overtalelse før mannen er enig i det. Vi får se hvordan livet med TO rotekoppunger blir. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i går, og det viser seg at jeg har vist 2 stk morkaker! Jeg viste ikke at det gikk an, men begge var heldigvis langt fra fødselskanalen, så det var ingen fare :)

Bortsett fra det har jeg begynt å handle litt klær.. vi har 3 stk bodyer fra før i str 50, 56 og 62 (disse fikk vi i julegave). Har nå bestilt 2 nattpysjer, 3 bodyer, 1 bukse med fot og en tynn lue. Jeg har absolutt ingen aning om hvor mye man trenger i de ulike størrelsene. Det jeg bestilte i dag bestilte jeg i str. 56. Også har jeg kjøpt en ullbody i str 62. Regner med vi får en del i gave også, men man kan vel ikke bare basere seg på det? Det er jo sikkert greit å ha noe som man får vasket rent før lillegullet kommer :) Har dere kjøpt mye klær? Evt hva? Tenkte jeg skulle kjøpe et par ullstrømpebukser også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på UL i går, og det viser seg at jeg har vist 2 stk morkaker! Jeg viste ikke at det gikk an, men begge var heldigvis langt fra fødselskanalen, så det var ingen fare :)

Bortsett fra det har jeg begynt å handle litt klær.. vi har 3 stk bodyer fra før i str 50, 56 og 62 (disse fikk vi i julegave). Har nå bestilt 2 nattpysjer, 3 bodyer, 1 bukse med fot og en tynn lue. Jeg har absolutt ingen aning om hvor mye man trenger i de ulike størrelsene. Det jeg bestilte i dag bestilte jeg i str. 56. Også har jeg kjøpt en ullbody i str 62. Regner med vi får en del i gave også, men man kan vel ikke bare basere seg på det? Det er jo sikkert greit å ha noe som man får vasket rent før lillegullet kommer :) Har dere kjøpt mye klær? Evt hva? Tenkte jeg skulle kjøpe et par ullstrømpebukser også.

Jeg har kjøpt litt i str. 56 sålangt. 3-4 bodyer, et par sparkebukser, to pysjer, ett veloursett, og noen sokker. Fikk også ett sett med body og sparkebukse i ull av svigermor her om dagen. Har hengt av litt i str 50 på jobb (jeg jobber i butikk hvor vi blant annet selger barnetøy). Resten tror jeg vi kjøper først etter fødselen, siden vi ikke skal vite kjønn på forhånd. Er så kjedelig å kjøpe kun kjønnsnøytrale klær. Spesielt når jeg går på jobb og ser alt det skjønne gutte/jentetøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...