Charlie28 Skrevet 11. januar 2012 #561 Del Skrevet 11. januar 2012 (endret) Dere er så heldige om kan ta permisjon.. MED lønn.. Jeg ër fremdeles student, så blir skole på meg. Vil så gjerne bli fortest mulig ferdig, så satser på å gå på skole samtidig som jeg er hjemme med babyen. Går heldigvis på nettstudier, så bør være mulig. Viss ikke får jeg bare ta permisjon jeg og. Sambo tjener såpass godt at det bør ikke være noe problem. Er for tiden midt oppi eksamenslesing, og er kjempestresset!! Det er en VELDIG stor eksamen, 30 studiepoeng, og i et fag (biokjemi) som jeg synes er meget vanskelig. Gleder meg til den er over 25 januar. Blir et ******* frem til det... Navn har vi også funnet.. Jeg synes det er fint, men kunne nok funnet et jeg likte bedre. MEN, sambo liker navnet, og det er et navn vi er enig om. Tror nok at det passer. Har lite energi for tiden, halsbrann og problemer med bekkenet. Holder motet oppe med tanke på at i februar har jeg et kjekkere semester + ikke lang tid igjen før termin. Bare litt over 2 mnd!!! iiiiiiiiiik! Skummelt!!! Handlet MYE i det siste. Mesteparten på salg. Mangler bare babycall, vogn m/ stelleveske og lekegrind. Vognen og lekegrind er bestillt, så kommer nok snart. Endret 11. januar 2012 av Charlie28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea89 Skrevet 11. januar 2012 #562 Del Skrevet 11. januar 2012 Jeg kjenner allerede nå at jeg begynner å bli litt stresset med tanke på at vi ikke har noe på plass enda. Alt vi har er litt babytøy og et vognteppe. Men senere denne måneden skal vi på en skikkelig shoppingspree. Og i begynnelsen av neste måned flytter vi inn i "ny" leilighet (to etasjer ned bare, da vi fant ut at det ble for lite i toppleiligheten), så da har vi en plass å plassere alt vi kjøper. På fredag skal jeg på jobb igjen, og jeg gleder meg som en unge. Har savnet det skikkelig siden midten av november. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 11. januar 2012 #563 Del Skrevet 11. januar 2012 Så flinke dere er med navn. Her bunner det nok i at mannen og jeg har en grunnleggende forskjell i navnesmak. Jeg liker litt ubrukte og/eller gamle navn, mens han er mer typen som liker mer vanlige navn. Han var jo unektelig litt søt da, som hadde fått tidenes navnetips fra en tvillinggravid kvinnelig kollega. Et vanlig navn, som han selvsagt likte, nemlig Sebastian. Han så ut som om han hadde skutt gullfuglen, stakkar, men jeg forbinder navnet med en heller spesiell mamma, så nei takk. Jeg kan ikke ha en sønn ved det navnet. Da ble han litt lang i masken. Jaja...han må nok tåle at jeg gir tommelen ned på det ene navnet, når han sabler ned alle mine forslag. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje* Skrevet 12. januar 2012 #564 Del Skrevet 12. januar 2012 Vi blir heller ikke helt enige om navn.. vi har vel en favoritt hver, spørs om vi ender opp med begge men så synes jeg det er så tungt med dobbeltnavn igjen, kommer neppe til å bruke begge navnene i det daglige liksom og da føler jeg det bare er dumt med dobbelnavn. Men vi får se, kan jo hende vi skifter mening iløpet av tida som er igjen til fødsel, pluss at vi må jo helst se babyen før vi bestemmer oss helt Har pratet litt rundt ang det her med permisjon, vi skal ha ett år permisjon har vi bestemt oss for, men vi må bestemme oss for om vi skal ta ut full permisjon med 80% lønn, eller om vi skal ta det andre alternativet og heller 2 mnd ulønnet. Vi får se. Jeg må mest sannsynlig bli hjemme fram til vi får barnehageplass uansett, men regner med jeg kan jobbe litt på siden når mannen er hjemme, siden jeg jobber i helsevesenet er det jo lett å få tatt litt ekstra når man ønsker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 15. januar 2012 #565 Del Skrevet 15. januar 2012 Navn er virkelig ikke lett nei Mannen gir tommelen ned for de fleste forslagene mine også, men vi blir nok enige til slutt Har alltid hatt et par guttenavn jeg har likt godt, men nå som jeg kan bruke de...blir jeg plutselig usikker på de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 15. januar 2012 #566 Del Skrevet 15. januar 2012 Navn er veldig vanskelig Her har vi kommet frem til et navn hver, og nå står vi fast Vi synes at begge navnene er fine, men klarer ikke å komme frem til hvilket av dem vi skal gå for. Får håpe vi klarer å komme til enighet etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #567 Del Skrevet 15. januar 2012 Da er vi tilbake igjen fra utvidet juleferie. Så nå må jeg/vi ta fatt på alt vi har utsatt. Bestemme oss for og kjøpe vogn. Finne ut om vi skal bytte ut den ene bilen. Bestemme navn (vi har INGEN forslag noen av oss). Finne ut hvor vi alle skal sove. (Gikk plutselig opp for meg her en natt jeg ikke fikk sove at vi ikke har plass til barneseng på soverommet vårt lenger, for vi har fått skyvedørsgarderobe etter at Vesla sov der... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. januar 2012 #568 Del Skrevet 15. januar 2012 Ikke plass til en bedside crib heller? Her har vi nesten alt. Bruker den vogna og det bilsetet vi har fra før. Har sprinkelseng til den tida kommer. Trenger bare lammeskinn. På navnefronten er vi ikke nærmere en løsning, men det får bare vente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea89 Skrevet 15. januar 2012 #569 Del Skrevet 15. januar 2012 Idag oppdaget jeg mine første strekkmerker. Trodde jeg hadde vært så flink å smøre meg med en god bodylotion, men hadde helt glemt puppene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 15. januar 2012 Forfatter #570 Del Skrevet 15. januar 2012 Ikke plass til en bedside crib heller? Her har vi nesten alt. Bruker den vogna og det bilsetet vi har fra før. Har sprinkelseng til den tida kommer. Trenger bare lammeskinn. På navnefronten er vi ikke nærmere en løsning, men det får bare vente. Altså, vi skal få plass til en sprinkelseng dersom vi setter vår seng helt inn i et hjørne. Men ender opp med at vi begge må krype ut av senga i fotenden... Og enten så må babysengasenga stå helt kloss oppi døra til balkongen og under vinduet (ikke så ideelt mhp trekk) eller så må senga vår blokkere døra til balkongen. Tror vi får samme problemet med en bedside crib også. Har nå bare 35 eller 40 cm på hver side av senga, så smale er de vel ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alh Skrevet 16. januar 2012 #571 Del Skrevet 16. januar 2012 Charlie28: Jeg gikk også på skole forrige graviditet. Riktig nok videregående, men var ingen permisjon å ta på meg da heller. Og i tillegg hadde jeg som mål å året etter komme inn på vanskelig linje med over 5.0 i snitt karakterer. Fødte i januar. Så det ble jobbing, amming under prøvene og i friminuttene. Tok i bruk alt av venninner som kunne hjelpe, om bare en liten trilletur, sånn at skolearbeidet ble gjort. Og jaggu med klarte jeg det Fikk utdannelsen min, og nå, 5 år senere, gravid igjen, og teller ned dagene til permisjonen starter. Og tenker: Gud hvor jeg skal nyte den. Så det håper jeg du får neste gang også. Saeria: Ja her har vi også veldig grunnleggende ulik oppfatning. Han liker norske gamle gode enkle navn som sebastian som du nevnte, eller daniel osv. Mens jeg liker de litt mer unike, feks Mio og Liat, selv om nå veldig mange av disse unike navnene ligger på topplisten Men blir nok aldri noe enighet føler jeg. Er så vanskelig å kombinere. Mens jeg syns det er viktig med et navn som kan uttales på norsk engelsk og svensk (er det selv), sier han "Men nå bor vi i norge, skjønner ikke vitsen med alt det andre dilldallet" Men vi ska vel finne ut av det vi også som alle andre Tilbake til jobb. Ha en nydelig mandag alle sammen //Alh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 16. januar 2012 #572 Del Skrevet 16. januar 2012 Bedside criben har innvendig madrassmål på 40x80, så den er liten! alh: Ser man det, ja. Flere i samme båt. Nå vil jeg styre unna topp-10 navn og dens frender (topplisten for Sverige er jo en pekepinn på hva som blir poppis her om et par år), for jeg vet hvor kjedelig det er å være en av TRE med samme navn i en klasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 18. januar 2012 #573 Del Skrevet 18. januar 2012 Jeg har tilbrakt romjulen og starten på det nye året med en kraftig forkjølelse. Typisk det når vi har den mest hektiske perioden på jobben. Men nå er heldigvis det verste over, og jeg kan gå tilbake til normalt hektiske dager. Jobber 100% og håper jeg kan fortsette å gjøre det så lenge som mulig. Formen er helt klart bedre, både fysisk og psykisk. Storebror har begynt å prate både om og til babyen og magen, og det har faktisk hjulpet meg til å akseptere at det er et lite menneske der inne. Tenker jeg skal finne fram noen av gravidbøkene mine og begynne å lese litt i dem. Når det gjelder navn så har vi tenkt til å ha to-tre navn til hvert kjønn klart til fødselen, og så se hvilket som passer best. Jeg har ikke orket å ta tak i det enda, men kjenner at jeg begynner å få litt lyst til det nå. Vi er ganske enige om typen navn vi liker, og har en fast regel om at topp 10 listen er bannlyst uansett. Planen er å ta lang permisjon, hvor jeg først tar 7-8 mnd med permisjon, før vi begge jobber deltid i ca 3 mnd og så tar mannen full permisjon i ca 3 mnd. Vi har måttet ha dagmamma til begge de andre barna frem til vi fikk barnehageplass, og regner med å måtte det samme igjen. Jeg ser at det er mange som begynner å nærme seg. Blir veldig spennende å følge med etterhvert som fødslene setter igang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. januar 2012 #574 Del Skrevet 18. januar 2012 Ja, det skal bli spennende å følge med når det nærmer seg. I morgen skal jeg på 28 ukersen. Er 27 uker på vei da (tickeren er litt feil, ja), og her er redebyggingen i gang. Har MASSE bleier på vei og klar i skuffer. De som er nye må bare vaskes et par ganger først. Så har jeg litt tøy, jeg strikker litt og har fått låne masse av ei snill venninne. Lillebror i magen har en relativt jevn døgnrytme også nå. Har hatt det i et par uker, så nå vet jeg ofte når jeg skal kjenne at det er liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 19. januar 2012 #575 Del Skrevet 19. januar 2012 Idag oppdaget jeg mine første strekkmerker. Trodde jeg hadde vært så flink å smøre meg med en god bodylotion, men hadde helt glemt puppene. Hihi.. Samme skjedde her.. Heldigvis har jeg erfaring med at strekkmerker på puppene forsvinner hos meg. Hadde nemlig en kraftig vekst av pupper i 14-årsalderen, og fikk en del strekkmerker på sidene, men de synes ikke nå. Ikke om jeg ser etter en gang.. Så kanskje vi er heldige og de går bort? Her er jeg midt i eksamenslesingen. 6 dager igjen til årets store eksamen. Gruer meg tusen ganger mer til den enn fødselen Har fått tak i alt (utenom babycall), så nå er det huset som får gjennomgå. Redebygging på høyt plan!! Stua er totalt ommøblert, og får nå en ny sofa. Gangen er ryddet og gjordt mer åpen (til vognen). Soverommet vårt er ryddet og vasket. Kjøpt inn blomster og alt mulig. Føler meg helt teit.. Menmen.. Effektivt da. :gjeiper: Her i magen er det så mye liv at jeg har ikke funnet noen døgnrytme. Tror han er våken hele tiden. Til og med når jeg går tur er han aktiv. Da slår han meg i blæra sånn at jeg er konstant tissetrengt. Hehe.. Når er det magen begynner å synke? synes min er veldig lav egentlig. Den er jo høy, men ikke sånn at den er i veien enda. Vet liksom ikke hvor den skal gjør av seg viss den skal synke enda mer når den allerede er så lavt nede Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea89 Skrevet 19. januar 2012 #576 Del Skrevet 19. januar 2012 Ja, får satse på at de går bort igjen. Har fått dem midt på brystene, så det ser nesten ut som en sol der nå Jeg begynner å få litt panikk mtp å ha alt klart, selvom jeg ikke er så langt på vei som enkelte av dere andre. Vi flytter ned i første etg i huset i begynnelsen av neste måned, så da kan vi endelig begynne å få tingene på plass. Ser for meg at jeg kommer til å stå og kommandere mannen rundt, "riv ned den veggen", "legg dette gulvet". Igår var vi og så på litt nytt interiør og plukket ut en uforskammet dyr spisestue. Men gleder meg til å få den på plass! Vi er også på jakt etter en litt "gammeldags" kommode vi skal bruke til oppbevaring av babyting, så han ble også dratt med på diverse antikvitetsbutikker. Alt han må finne seg i, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. januar 2012 #577 Del Skrevet 19. januar 2012 Lykke til med eksamen! Normalt synker magen etter uke 36. Det var ikke sånn at jeg selv merket det så veldig da, så for min del var det ikke snakk om store endringer. Stor var jeg okke som! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 19. januar 2012 #578 Del Skrevet 19. januar 2012 Jeg merket aldri noe særlig til at magen sank. Som Saeria sier, så føler man seg stort sett bare stor på slutten. Men merket at det var mest behagelig å sitte med bena spredt, slik at magen kunne henge ned mellom, heller enn å hvile på lårene :lår: Første gangen vi ventet barn så flyttet vi da jeg var 7,5 mnd på vei, så vi hadde ikke mye klart før det (trengte heldigvis ikke å pusse opp noe). Det meste ble handlet inn etter at permisjonen startet, og sengen var vel på plass ca en uke før termin. Så lenge man har litt klær, et sted å sove, og en måte å transportere barnet hjem fra sykehuset, så kan det meste ordnes etterhvert. Jeg har pratet litt med en kollega i Malaysia som også venter barn snart. Hun skal jobbe frem til fødsel, men føler seg heldig som kan få tre mnd mammaperm. Vi er jammen bortskjemt i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. januar 2012 #579 Del Skrevet 19. januar 2012 Ja, vi er heldige i Norge. Ser jo f.eks. i USA hvor mødre må tilbake etter 6 uker og ofte bruke daycare til babyene. Tenk at daycares tar i mot babyer på 6 uker! Jammen ikke rart at det er så få som ammer i det landet der. Tror mange ikke ser vitsen i å amme når de uansett må på jobb så fort. JEg var på kontroll i dag. Alt fint med lillemann. Han lå med hodet ned, hendene foran ansiktet og med ryggen mot min venstre side. Hadde jordmorstudent med, og når hun skulle lytte med trestetoskopet, var han ikke verre enn at han sparket til, midt i stetoskopet! Jeg hadde gått opp nøyaktig NADA i vekt, men mener å huske at jeg ikke la på meg stort i andre trimester med G heller, før jeg este ut en del i siste. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
alh Skrevet 20. januar 2012 #580 Del Skrevet 20. januar 2012 Oi Saeria, ikke gått opp noenting i vekt? Slev har jeg gått opp 5 kg. Og er fortsatt 2 mnd igjen. Siste gikk jeg opp 11 kg. Håper ikke det blir særlig mer enn det denne gangen heller. Gikk egentlig greit å få vekk 11 kg. Her er bejbi mest aktiv rundt denne tiden, og på vei hjem fra jobb er det veldig gøy å lage ubehag når jeg kjører bil. Får vel begynne å ta med en pute å ha i ryggen etterhvert. Dere er så flinke å ha ting klart og i orden. Jeg har vel egentlig bare stellekommode, vippestol, hentesett (mormor strikket) og en sparkedrakt. Vuggen er hos mamma, men tror den må pusses og males litt før den kan taes i bruk. I tillegg er vårt soverom under oppussing. Håper på å få det ferdig SNAREST, men vil ikke presse samboer for mye heller. Nå har det i tillegg vært endel Kalas planlegging, da tøtto fylte 5 år igår. Så vi får vel se hva helgen kan by på. Er stadig på leit etter en HVIT babybjörn bæresele også, noe som ikke er for lett, hvis det skal bli billig. hihi. Mine strekkmerker fra forrige gang har jeg enda, de er 6 år gamle. men enda ikke fått noen fra denne gangen, bank i bordet. Nå skal det bli deilig med helg. Men først litt jobbing og tannlege med 5åringen. Ha en god helg alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå