Gå til innhold

Hvor mye er ok å bruke på en brudekjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier vel seg selv :)

Selvfølgelig er det jo avhengig av budsjettet til selve bryllupet, men likevel... 10.000? 20.000? 30.000? 1.000? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min kostet 36 000 men de var en designerkjole og jeg fikk den delvis sponset. Jeg er veldig klar over at det ligger langt over budsjettet til de fleste.

Etter å ha lest her inne litt har jeg inntrykk at de fleste havner på mellom 5-15 000 kr.

Gjest Tirkes
Skrevet
Hvor mye er ok å bruke på en brudekjole?

Det enkle svaret er: Så mye du har lyst til å bruke og har råd til uten å sette deg selv i gjeld på noe vis.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg hadde tenkt å holde meg rundt 5000-8000 da jeg skulle kjøpe brudekjole. I Norge så er jo det en utfordring, da jeg fikk inntrykket av at de fleste begynner på 10 000 kr pluss. Nå brukte jeg litt mer enn jeg tenkte. Kjolen ble kjøpt i en utrolig flott brudesalong i Belgia, og jeg endte på 9900 kr for kjolen. Da må jeg ha hårpynt, undertøy og sko utenom. Men nå får jeg jo tross alt igjen litt på taxfree refund etter bryllupet. Samtidig vet jeg at en slik kjole mest sannsynlig hadde vært utrolig mye dyrere i Norge. Dessuten var følelsen jeg fikk da jeg fikk den på meg helt fantastisk. Det var rett og slett bare kjolen med stor K :rodmer: dette er det nærmeste jeg kommer kjolen Den er i langt mer delikate belgiske blonder, og v-halsen fortsetter ikke til siden på kjolen.

men i bunn og grunn synes jeg at folk skal bruke det de selv føler seg komfortabel med. Det viktigste er å tilpasse kjolebudsjettet etter resten av budsjettet. jeg ville ikke følt meg komfortabel i et bryllup hvor det var tydelig at bruden har brukt langt mer på kjolen enn på noe annet. men det er jo bare min mening :)

Endret av Elensire
Skrevet

Jeg hadde tenkt å holde meg rundt 5000-8000 da jeg skulle kjøpe brudekjole. I Norge så er jo det en utfordring, da jeg fikk inntrykket av at de fleste begynner på 10 000 kr pluss. Nå brukte jeg litt mer enn jeg tenkte. Kjolen ble kjøpt i en utrolig flott brudesalong i Belgia, og jeg endte på 9900 kr for kjolen. Da må jeg ha hårpynt, undertøy og sko utenom. Men nå får jeg jo tross alt igjen litt på taxfree refund etter bryllupet. Samtidig vet jeg at en slik kjole mest sannsynlig hadde vært utrolig mye dyrere i Norge. Dessuten var følelsen jeg fikk da jeg fikk den på meg helt fantastisk. Det var rett og slett bare kjolen med stor K :rodmer: dette er det nærmeste jeg kommer kjolen Den er i langt mer delikate belgiske blonder, og v-halsen fortsetter ikke til siden på kjolen.

men i bunn og grunn synes jeg at folk skal bruke det de selv føler seg komfortabel med. Det viktigste er å tilpasse kjolebudsjettet etter resten av budsjettet. jeg ville ikke følt meg komfortabel i et bryllup hvor det var tydelig at bruden har brukt langt mer på kjolen enn på noe annet. men det er jo bare min mening :)

Den var fantastisk nydelig :D

Skrevet

Tusen takk :) synes det jeg og, så derfor var det lett å bruke litt mer enn jeg hadde tenkt på den :) tenkte faktisk å få den lagt opp etter bryllupet og bruke den videre som en selskapskjole :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte kjole på internett for 1500,- (da var det med frakt) og er storfornøyd. Nå skal det sies at dette ikke er en helt typisk brudekjole, men så skal vi ikke ha en tradisjonell feiring heller ;) Prøvde også noen på Agape i ca. samme stil og de lå på rundt 10000,- og hadde ikke hatt problem med å bruke såpass hadde det ikke vært for at jeg falt for kjolen på nettet (og den viste seg å være like fin i virkeligheten som på bildet).

Tror nok ikke jeg ville brukt så mye mer enn 10000,- da det er jo tross alt en kjole som bare blir brukt en gang, men det er jo veldig individuelt. :)

Gjest Michelle82
Skrevet

Så mye som din økonomi tillater.

Skrevet

Min kostet ca 8000kr, og jeg skal modifisere den litt (legge litt opp og farge) så har jeg en kjempeflott selskapskjole til senere! :)

Skrevet

Så mye man føler man kan ta seg råd til rett og slett. Min brudekjole kostet 1000 kr, men hadde sikkert gitt 5-6000 kr hvis jeg ble nødt til det.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Det vanligste er vel alt mellom 5-12000 sånn ca inkludert slør?

Da tenker på både brukt og ny?

Jeg kjøpte en kjole på Agape som var spesialbestilt inn - for å selges som brudekjole, men det var egentlig en selskapskjole.

Jeg synes snittet hadde vært noe vel "brudeaktig" som selskapskjole, så jeg tror nok ingen vil tenke at det egentlig er en selskapskjole sånn sett.....

Selve kjolen kostet ca 4500, sløret 800, og med tilpassing ender jeg vel på 5500 kr.

Gratis var det jo ikke, og jeg kunne fått en vanlig brudekjole til samme pris brukt - men jeg var ute etter noe som passet mitt bruk, nemlig å kunne gå rundt med i en varm europeisk by. Da orket jeg ikke slep/stive stoffer etc.

Skrevet

Tittelen sier vel seg selv :)

Selvfølgelig er det jo avhengig av budsjettet til selve bryllupet, men likevel... 10.000? 20.000? 30.000? 1.000? :)

Nærmer du deg 20 000 synes jeg det er i overkant mye, men dette avhenger av hvilken inntekt man har.

Man må først og fremst forholde seg til sin egen økonomi. En kjole til ca 7-14 000 er generelt innenfor det akseptable.

Skrevet

Syns det er veldig avhengig av budsjettet hvor mye man bruker på kjolen. Bruker man flere hundre tusen på bryllupet har man sikkert råd til en kjole til 20 000, men er budsjettet 50 000 hadde det vært veldig rart å bruke så mye på en kjole. Selv skal jeg ha budsjettbryllup og har kjøpt kjolen brukt til 2000 kr.

AnonymBruker
Skrevet

Det vanligste er vel alt mellom 5-12000 sånn ca inkludert slør?

Da tenker på både brukt og ny?

Jeg kjøpte en kjole på Agape som var spesialbestilt inn - for å selges som brudekjole, men det var egentlig en selskapskjole.

Jeg synes snittet hadde vært noe vel "brudeaktig" som selskapskjole, så jeg tror nok ingen vil tenke at det egentlig er en selskapskjole sånn sett.....

Selve kjolen kostet ca 4500, sløret 800, og med tilpassing ender jeg vel på 5500 kr.

Gratis var det jo ikke, og jeg kunne fått en vanlig brudekjole til samme pris brukt - men jeg var ute etter noe som passet mitt bruk, nemlig å kunne gå rundt med i en varm europeisk by. Da orket jeg ikke slep/stive stoffer etc.

Hvilken kjole var det? Bilde? Lenke?

Skrevet

Jeg spurte selv om dette da jeg skulle gifte meg. Jeg, personlig altså, synes det er helt latterlig å blåse flere titusner kroner på kjolen når de pengene kan bli brukt på andre ting i bryllupet. Jeg satte 5000,- som et absolutt maksimum for hele antrekket, og endte vel opp på 3500,-

Kjolen har jeg sydd om og farget så jeg kan bruke den igjen, og alt annet kan jeg også bruke igjenn. (Og så skal det nevnes at jeg har en god venninne som er frisør/sminkør, så sparte litt der!)

Det hører til historien at jeg hadde et veldig utradisjonelt og avslappa bryllup. Så det passet seg rett og slett ikke med en bløtkakekjole.

Vi bestemte oss for å bruke mest mulig på gjestene våre i form av spennende lokale, DJ, litt gratis drinker i baren, god mat og deilige desserter. Det var det verdt!

Skrevet

Jeg brukte 9000 på min. Det var mye mye mer enn jeg hadde tenkt. Men den satt som et skudd og var helt "meg".

Skrevet

bruk så mye/ lite som du føler at du har råd til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...