AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #1 Skrevet 27. juni 2011 Jeg har nå hatt min første mens siden jeg sluttet på cerazette en gang i mars. Hadde veldig kraftig blødning i to dager, så var det bare småblødninger de neste 4 dagene. Før jeg begynte på pilla var vanlig mens for meg å blø i 3 dager, så var det over (kan vel ha med at syklusen ikke er stabil etter pilleslutt). Men uansett så trodde jeg at siden cerazette er en minipille så skulle den ha gått raskere ut av kroppen? Saken er at jeg har hatt veeldig ømme pupper og stikking nederst i magen på høyre side i noen uker nå. Idag har jeg også skikkelig vondt i magen, altså mageknip. Og iløpet av de siste 3 ukene har jeg lagt på meg 2 kilo... Lurer på om det er noen mulighet for at jeg kan være gravid likevel? Er det isåfall for tidlig å ta en test siden jeg fikk mens forrige mandag? Sikkert dumme spørsmål, men jeg er bare så usikker på hva som skjer med meg! (Har forresten prøvd å bli gravid siden jeg slutta på pilla, men har som sagt ikke hatt mens.)
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #2 Skrevet 27. juni 2011 Gravid selv om man har mensen?? Aldri hørt om... Nei, det er ikke mulig.
KaDust Skrevet 27. juni 2011 #3 Skrevet 27. juni 2011 Jeg har hørt, og lest flere steder at man kan ha blødninger under graviditet som minner om mensen. Men om du lurer sånn på om du er gravid, kan du jo bare ta en test?
kvn84 Skrevet 27. juni 2011 #4 Skrevet 27. juni 2011 (endret) Søstra mi hadde det, i tre mnd før hu skjønte at hu var gravid...Er vel kanskje ikke mensen men no lignende blødninger... Hu har en frisk gutt på tre år nå! Endret 27. juni 2011 av kvn84
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #5 Skrevet 27. juni 2011 Selvfølgelig er det mulig å være gravid selv om man har mensen. Det er ikke vanlig, men absolutt mulig. Ta en test, og kryss fingrene! :D
Gjest Consensio Skrevet 27. juni 2011 #6 Skrevet 27. juni 2011 Nei, man har ikke mensen dersom man er gravid, men man kan ha blødninger selv om man er gravid.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #8 Skrevet 27. juni 2011 TS her. Klarte ikke vente med å finne det ut, så dro og kjøpte test.. Den var negativ. Såå, da er det nok noe annet som feiler magen min! Er kjempekvalm nå også. :frown: Første jeg tenkte var at jeg kanskje har hatt mens og EL veldig tett opp mot hverandre, siden jeg ikke har stabil syklus enda.. Får vel bare vente og se til neste mens (ikke) kommer!
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #9 Skrevet 27. juni 2011 Som mange andre over har skrevet, nei det er ikke mulig å ha mensen når man er gravid. Men man kan ha andre blødninger, slimhinnene i underlivet blir mye mer følsomme når man er gravid.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #10 Skrevet 27. juni 2011 Men om det jeg nå har sett på som mensen istedet var blødninger under graviditet så ville vel det ha slått ut på test nå..? TS
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #11 Skrevet 27. juni 2011 Ja, det er faktisk mulig å ha mensen når en er gravid. Men det ville slått ut på en graviditets test hvis du var gravid. 1
Samba Skrevet 28. juni 2011 #12 Skrevet 28. juni 2011 Med førstemann hadde jeg blødninger da jeg vanligvis skulle hatt mensen. Jeg hadde dette to ganger. Avskrev det som kort og rar mens føste gang, men andre gang ble jeg mer mistenksom. Kort blødning (kun etpar dager) sammen med typiske graviditetsymptomer som kvalme og svært ømme pupper.... Testen jeg da tok slo ut positivt med en gang.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2011 #13 Skrevet 28. juni 2011 Dere som har hatt mens/blødninger selv om dere har vært gravide, har dere hatt menssmerter i tillegg?
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #14 Skrevet 1. juli 2011 Dere som har hatt mens/blødninger selv om dere har vært gravide, har dere hatt menssmerter i tillegg? Sender den videre!!
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2011 #15 Skrevet 1. juli 2011 Dere som har hatt mens/blødninger selv om dere har vært gravide, har dere hatt menssmerter i tillegg? Jeg hadde ikke blødning når jeg skulle ha mens, men jeg hadde en styrtblødning i tillegg til brunlig utflod den første tiden. Ja jeg hadde masse menssmerter, mye i starten, men også utover svangerskapet. Men alt gikk bra. Menssmerter er ganske vanlig i starten av svangerskapet.
Samba Skrevet 1. juli 2011 #16 Skrevet 1. juli 2011 Dere som har hatt mens/blødninger selv om dere har vært gravide, har dere hatt menssmerter i tillegg? Husker ikke om jeg hadde smerter i forbindelse med blødningene, men som noen andre sa så er menslignende "smerter" veldig vanlig i starten av et svangerskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå