Gå til innhold

Å sjekke på sin stilling...

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie
Skrevet

Hvilken proffesjon skal den perfekte mann/kvinne ha???

Når man kommer i snakk med en fyr/dame som ser ut til å være ett realt kjæresteemne hvor mye betyr så mannens erverv for dere? Også ut ifra hva dere selv gjør (her tenker jeg både på menn og kvinner)

Til gutta: Hvis ei dame fortelle hun er sykepleierske tenker dere automatisk på denne figuren i søt liten uniform som skal degge for dere?

Blir dere skremt hvis hun innehaver en høyere stilling i f.eks forsvaret?

Til damerne: Hvis en fyr f.eks er barnehageonkel tenker dere da "Å gud hvor søøøt!For deretter å ditche ham fordi d er for søtt og leter opp en med ett mere maskulint arbeide?

Personlig så driter jeg i hva folk gjør for å tjene til d daglige brød. Fyrens personlighet er viktigst for meg; men naturligvis preger ens jobb en.

Men hva sier dere så: Kan man sjekke på sin stilling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble litt imponert da det viste seg at min tilkomne var økonomisjef i et større foretak, i en alder av 24. Det sa mye om ambisjoner og evner. Inntil da har jeg ikke reflektert mye over sånt, -utstråling og sjarm er uansett det som fanger interessen min.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det viktigaste er jo at han HAR ein jobb, eg trur ikkje at eg hadde fungert saman med ein arbeidsledig eller trygda. Ingenting gale med arbeidsledige eller trygda, eg hadde berre ikkje makta å trakke oppi kvarandre. Ellers må eg vel inrømme at eg foretrekk menn med høgare utdanning, det er vel mest sannsynleg at vi har dei samme verdian, ambisjonane og meiningane da.

Skrevet

Jeg vil snu det, og si at om hun ikke har utdannelse, og en jobb der lite kreves, må hun "bevise" at hun like vel har masse gode og fornuftige tanker og evner.... JO mer ansvar, utdannelse og "driv" hun har, jo bedre.

Gjest sexysadie
Skrevet

d er nok noen kriterier som skal oppfylles før vi tillater oss å bli forelsket.... :blunke:

Skrevet

Jeg er absolutt opptatt av hva han driver med - mener det er sammenheng mellom stilling og personlighet.

Mener det er en fordel at man er lile lite/mye opptatt av jobb feks.

Mener det er en fordel at man har sånn noenlunde lik arbeidstid/rytme.

Skrevet
d er nok noen kriterier som skal oppfylles før vi tillater oss å bli forelsket....

Hm? Var den til meg?... :wink: Du har da meningers mot så det holder du da!... :wink:

Gjest sexysadie
Skrevet

Nei den var ikke til deg, den var mere ment sånn at en oberst i hæren lettere får seg fitte enn sin løytnant.

for å si d sånn.

Skrevet

Tja..... Ikke om han har utsråling og de rette øynene etc...

Har flere kompiser som er høyt på strå jeg... De får ikke mer oppmerksomhet... :wink:

Gjest sexysadie
Skrevet
Tja..... Ikke om han har utsråling og de rette øynene etc...

Har flere kompiser som er høyt på strå jeg... De får ikke mer oppmerksomhet... :wink:

Her på Ørlandet gjør de det....

Gjest lekebøll
Skrevet
Blir dere skremt hvis hun innehaver en høyere stilling i f.eks forsvaret?

:sjarmor:

Måtte bare kommentere den der...

Jeg har aldri hatt noen høy stilling i Forsvaret, men har opplevd denne "ehh.... okay...... ehm...." (eventuelt med en "hvorfor det 'a?" på slutten) likevel, da jeg var inne.

Men, fikser du ikke såpass så er du ikke noe for meg uansett. :wink:

Gjest sexysadie
Skrevet

Tror nok fyrer er skremt av damer i Forsvaret ja.

Føler seg truet kanskje...

Gjest lekebøll
Skrevet
Tror nok fyrer er skremt av damer i Forsvaret ja.

Føler seg truet kanskje...

Ikke vet jeg, men noe er det! :briller:

Skrevet

Tror jeg fungerer bedre sammen med folk som har høyere utdanning, sånn som jeg er underveis i nå. Det er noe med mål, meninger og opplevelser som man får underveis der som man ikke alltid kan få andre steder.

Så ja, stilling har noe å si i og for seg, men liker jeg en fyr vil jeg likevel se om det funker selv om han har mindre utdanning enn meg eller sånn. Og jeg er vel enig med gjest at jeg tror jeg kunne hatt vanskeligheter med å leve sammen med en som var arbeidsledig (over lengre tid vel og merke, uten ordentlig driv til å få ny jobb) eller trygda. Og nei det er ikke for å være "slem" mot de som er det, men tror det hadde vært vanskelig for dem også å leve sammen med meg.

Skrevet

Jeg har kun hatt kjærester som har studert noe av det samme som jeg studerer (bortsett fra min første, da, som er mekaniker tror jeg). Tror jeg ser etter en mann som kan bidra økonomisk på lik linje med meg, dessuten tenner jeg på menn med ambisjoner og intelligens. Makt trenger de ikke nødvendigvis ikke ha (synes ikke militær-gutter er spes sexy, bortsett fra uniformen da....).

Dessuten jobber de fleste i mitt fremtidige yrke i dress, og menn i dress... NAM!!!!!

Skrevet

Hmf.

Litt vanskelig spørsmål egentlig...

I bunn og grunn, så ser jeg ikke først og fremst på yrke, utdanning og karriereplaner. Men når jeg får vite hva vedkommende driver med, så blir jo vedkommende mer interessant på en måte, om jeg interesserer meg for det han gjør.

Da møtte sambo for første gang i "voksen" alder ( har muligens sett ham før da jeg var mindre ), så snakket vi lenge og vel. Da fikk jeg jo vite at han holdt på å bli dataingeniør, og hadde vært brannmannvikar...

Jeg har også lyst til å bli ingeniør og brannkonstabel. Så der har vi en felles greie som begge brenner for ( hihihi, artig valg av ord... :lol: )

Om han skulle ha vært søppeltømmer, bilmekaniker, flykaptein eller overlege, er ikke det så vesentlig.

Men skal absolutt innrømme at jeg finner visse yrker mer interessante enn andre da...

Mitt inntrykk er at mange prøver å sjekke på sin stilling, og jeg synes det er patetisk. Særlig om dette gjøres på en noe desperat måte.

En ting er å snakke om jobben sin om det er noe man er ivrig og interessert i, men det er taperaktig å dra den " heyyy schnuppa miii! Jeg er dr. kjekk & grei på xxx sykehus. Er jeg ikke floooott ? Vil du være med hjem og se på diplomene mine ? hehehheeeee" :sjarmor:

- hvis dere skjønner hva jeg mener :kul:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...