AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #1 Skrevet 26. juni 2011 Jeg vet ikke helt hva som er normalt ang. å gi bort brukte klær. Jeg har vanvittig mye klær og har akkurat ryddet i skapet. Noe har jeg kastet. Men har flere t-skjorter bl.a som er så å si ubrukte. Dessverre har jeg brukt de 1-2 ganger og dermed er merkelappen av, men de er langt fra slitt. Jeg kjøpte dem sent i tenårene (2-3 år siden) og jeg har endret stil i det siste. Bruker knapt t-skjorter lengre, og hvertfall ikke sånne med festlige motiver og styr på. Dessuten er de litt små til meg nå, kjøpte så stramme tskjorter før. Hadde egentlig tenkt å sende dem til fattige i Ukraina (kjenner noen som reiser dit med klær). Men så tenkte jeg om det er kjekkere å gi dem til noen kjente. Har nok av klær å sende bort uansett, så det er ikke på bekostning av Ukraina-barna. Kjæresten har en halvsøster som er rundt 10 år. Størrelse- og motivmessig passer disse t-skjortene perfekt til jenter på hennes alder. Er det teit å spørre om hun vil ha dem? T-skjorter er jo ikke dyre saker, er det teit å anta at hun trenger flere? Tror nok hun hadde blitt glad, fordi hun ser litt opp til meg, men hva tenker foreldrene? Hadde de vært helt nye med merkelappen på hadde det vært bedre Jeg er ikke så vant med sånn arve-greier, har for det meste arvet oss søsken i mellom, og det er noe annet.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #2 Skrevet 26. juni 2011 Jeg syntes alltid det var kjempetøfft å få klær fra andre jeg, elsket å få fine plagg jeg kunne gå med, om merkelappen var på eller ikke var ett fett for meg. Jeg var ikke opptatt av det nyeste av det nye, og var det kult så var det kult. 3
Gjest Thessie! Skrevet 27. juni 2011 #3 Skrevet 27. juni 2011 Da jeg var litt yngre fikk vi ofte flere poser med klær fra et av barna til en på mammas jobb og det var alltid like stas! Det var ikke alltid alt passet eller var like fint, men fant alltid noe. Halvparten av spenningen var jo å se hva som var oppi posene. Så ja, det var alltid gøy og spennende. Så jeg tror nok denne jenten hadde blitt veldig glad for det. Jenter kan jo aldri få for mye klær Men hvis du er redd for hva foreldrene vil si, kan du jo bare snakke med de først. Du kan jo si at du har masse klær hjemme som du ikke trenger og at du lurer på om denne jenten kanskje vil ha de. Tror ikke noen vil si nei til det
Tulling Skrevet 27. juni 2011 #4 Skrevet 27. juni 2011 En tiåring bryr seg ikke om om den der merkelappen er på eller ikke. hun blir sikkert glad for å kunne få de av deg
Cammis Skrevet 27. juni 2011 #5 Skrevet 27. juni 2011 En tiåring bryr seg ikke om om den der merkelappen er på eller ikke. hun blir sikkert glad for å kunne få de av deg Kan si det samme
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #6 Skrevet 27. juni 2011 Jentene mine på 12 og 8 er like henrykte for hver gang de får poser med arvaklær hos nabojentene. 12-åringen er veldig klesbevisst, men bruker alle typer klær: merkeklær, billigklær og arvaklær. Jentene plukker ut det de liker, resten leveres til Fretex.
Wombat Skrevet 27. juni 2011 #7 Skrevet 27. juni 2011 Så lenge klærne er rene og hele så er det ingenting i veien for å gi dem bort
Selje Skrevet 27. juni 2011 #8 Skrevet 27. juni 2011 Barna mine på 12 og 14 har arvet en del etter naboer av oss som har litt eldre barn. De syns absolutt ikke det er teit, det er nærmere et kvalitetsstempel at de litt eldre naboungene har hatt disse klærne - for da MÅ de jo være kule... Det er ikke mer en et par uker siden de fikk en sekk med klær til å velge og vrake i. De var storfornøyde, Så jeg tror du trygt kan spørre jenta du kjenner, eller moren hennes kanskje, om hun er interessert. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #9 Skrevet 27. juni 2011 Synes du bare kan spørre og gi dem til henner jeg. Er selv 18 år og synes også det er like gøy og arve litt fra andre. Som andre sier her, er så spennende og se hva som er oppi! Blir nesten som en handletur
Umuriel Skrevet 27. juni 2011 #10 Skrevet 27. juni 2011 Kan du ikke arrangere bytting med dine venninner? Alle rasker sammen klær de ikke har brukt på ei stund, men som fremdeles er i orden, så kan dere bytte dere imellom? 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #11 Skrevet 27. juni 2011 Husker da jeg var liten, at mamma hadde en venninne med barn som var 3 år eldre enn meg. Og det var dødskult å få gamle klær etter henne. Ikke fordi klærne var så spesielt fine, men siden noen eldre enn meg hadde gått med de, måtte de være kule.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå