Gå til innhold

Drammen-Ski om morgenen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tirsdag morgen skal jeg komme meg fra Drammen til Ski (Ski sentrum, like ved Ski Storsenter). Må være der seinest 0830. Nå er jo Oslofjordtunnellen stengt, og det går ikke tog mellom Drammen og Oslo, så jeg frykter mye trafikk...

Hva gjør jeg? For å ha sjans til å unngå de verste køene, må jeg være gjennom Oslo sentrum før ... 0630 eller noe? Når man først har kommet gjennom Oslo sentrum er det kanskje ikke like mye kø mot Ski? Eller er det lurere å ta Bastøferga? Uansett må jeg vel reise grytidlig.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha reist fra Drammen senest 06:15. Tolker det til at du har bil.

Ikke fordi det tar over 2 timer men fordi at om du passerer Asker noe særlig senere enn 06:30 så er det stor fare for kø hele veien inn til Lysaker. Derfra bør det gå relativt smertefritt via Ryen til Ski. Så får du heller ta en kaffekopp i Ski.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har bil. Det burde jeg selvfølgelig sagt i det første innlegget.

Ble litt skremt da jeg kjørte Drammen-Oslo vest her en morgen for et par uker siden. Hadde beregnet nesten to timer, og det holdt ikke engang. Og da var både tunnell og tog i drift.

Så, ja, jeg venter heller i Ski enn i bil langs veien :-)

Skrevet

Ja, jeg har bil. Det burde jeg selvfølgelig sagt i det første innlegget.

Ble litt skremt da jeg kjørte Drammen-Oslo vest her en morgen for et par uker siden. Hadde beregnet nesten to timer, og det holdt ikke engang. Og da var både tunnell og tog i drift.

Kanskje det er raskere å ta Moss-Horten ferga? Vet ikke hvor lang tid du bruker til Horten, og om det er kø der og den veien, men jeg tror ikke det er så ille fra Moss til Ski. Det er uansett ikke lange strekningen. Kan hende det er mer pga toget ikke går nå.

Men kan du f.eks parkere i Moss og ta toget til Ski da??

Skrevet

Det er nok mulig at det er litt mindre kø enn vanlig på E18 fra Drammen og til byen nå som skoleferien har startet. Jeg ville forhørt meg med noen som reiste fra Drammen og inn i morgen om hvordan køen var, og så beregnet tid ut fra det.

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg vil bruke kanskje 45 minutter mellom Drammen og Horten. Den veien er det ikke særlig kø om morgenen, tror jeg. Så kommer jo ventetid på ferga, 30 minutter på ferga og 30 (?) minutter mellom Moss og Ski.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan være svært ille til tider.

Bommer man på tidsrommet og havner i køen kan man ende opp med å bruke 1 - 1 1/2 time fra Holmen til Lysaker, i stedet for de 10-12 minuttene reell kjøretid som det er.

Helt kaos i morges også, så verdt å ta med i tankene til i morgen:

* Lange køer inn mot Oslo - Aftenposten

* Frykter lange køer hele dagen - VG

* Ingen ferie for E18-køene - Budstikka

* Komplett køkaos på Oslo-veiene i dag - Dagbladet

Så beregn god tid, eller sjekk ut muligheten for å ta ferje Horten-Moss.

AnonymBruker
Skrevet

Håper du rakk frem i tide!

For kaoset i går ser ut til å fortsette for full maskin i går. :filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...