Gå til innhold

Føler meg som verdens værste mor :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har litt hjertet i halsen enda...

Jeg har to små barn på 6 mnd og 2 år, og har vært nøye hele veien på å aldri la de to være alene uten oppsyn..

Men idag så var jeg så opptatt med noe (skiftet på en seng) og babyen lå inne i stuen på leketeppe, mens 2 åringen var med meg.. Hørte babyen lå der inne og klaget og var utålmodig og jeg ble så stressa at jeg bare spurte 2 åringen "om hun ikke kunne gå inn til babyen litt og passe på han".. hun løper inn.

Det går vel ca 10 sekund før jeg (selvsagt) følger etter og da får jeg helt hjerte i halsen av synet. 2 åringen holder babyen rundt livet oppreist og sier "jeg klarer ikke løfte han!" og jeg blir helt fortumlet.. Hun har aldri løftet han før, bare gitt han leker osv.. og jeg ble så skjelven, for jeg tenkte på hva som kunne skjedd.. Hun kunne jo slippet han rett ned i gulvet.. Dette er jo en liten baby som verken kan sitte eller krype. Men heldigvis kan han holde hodet oppreist iallefall....

Merker man blir litt mer sånn løs og trygg ettersom ungene vokser til men fikk meg iallefall en bekreftelse idag på at NEI de kan absolutt ikke være alene sammen uten oppsyn, selv ikke i et par sekunder..

Noen trøstende ord? :(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har lært nå, heldigvis gikk det bra. :klem:

Men nå kommer kg-mafiaen.. Med barnevernet, preken om hvordan du burde gjort dette bedre, hvor farlig det er, hvor uoppmerksom du er, og blabla.

Stålsett deg.

• Liker 7
Skrevet

Ingen skade skjedd :) Du er ikke verdens verste mor.

• Liker 3
Skrevet

Vet om værre ting enn dette :) du er ingen dårlig mor!

• Liker 1
Skrevet

Du lærte av det, og alt gikk jo greit tilogmed. Pust med magen, du er IKKE en dårlig mor. :):klemmer:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet om værre ting enn dette :) du er ingen dårlig mor!

Enig, som at en stemor skal frarøve stebarnas mulighet til å feire begivenheter med SIN famile :kjefte:

Skrevet

Du er ikke verdens værste mor! :) Det er av slike ting man lærer, og man kan ikke være supermenneske selvom man har blitt mamma..:) Nå har du lært at det ikke er så smart..:)

Det gjorde moren min når jeg mista broren min i gølvet og han mista to fortenner, nå er gutten tjue år og er like fin! :) Ikkenoe barnevern eller grusomme ting.. Uhell skjer, man må bare være så oppmerksom man kan!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis 2åringen hadde mistet babyen hadde det mest sannsynlig blitt litt skriking, men ingen skade. Ta det med ro.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis så tåler de små mer enn vi tror, å de som har eldre søsken blir ofte litt mer robuste enn førstemann da de tidlig blir vant til å bli dratt rundt på av de "store" søskene :jepp:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enig, som at en stemor skal frarøve stebarnas mulighet til å feire begivenheter med SIN famile :kjefte:

Å..bitter! Man kan feire når barnet kommer hjem senere også, når foreldrene velger å ikke være sammen lenger så må man også ta innover seg realitetene.

Skrevet

Da har du lært litt om hvordan 2-åringer oppfatter ting da. Når du sier "passe på" tror jo 2-åring at han/hun skal gjøre som du gjør når du passer på, og det innebærer sikkert mye bæring. Så han/hun bør egentlig ha superros for å ha forsøkt, og klar melding om at det ikke blir noe bæring før babyen kan stå selv.

Du er ingen dårlig mor i det hele tatt, og at du fikk en så "ufarlig støkk" er bare god trening :klemmer:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men det er en annen tråd..!

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har 2 jenter. Ei på 2 og ei på 6mndr.

Min 2 åring..

-kaster harde leker på lillesøsteren sin

-sitter oppå henne (nesten uansett hvor lillesøstern sitter/ligger)

-legger klær/tepper/puter etc. over hode på lillesøster

-stjeler sutt & leker fra lillesøster hele tiden..

-slår/klapper hardt på hode/mage/kroppen til lillesøstern sin

-biter/klyper lillesøsteren sin..

-Tvangsdeler mat med lillesøstern sin..

-Putter små biter (feks. papp,plast etc,) i munnen på lillesøsteren sin..

Dette skjer hver dag. Flere ganger om dagen..

-Og 2 åringen er egentlig veldig omsorgsfull:

-Den første som kommer løpende når lillesøster gråter

-Får lillesøster til å le

-Forteller oss at lillesøster er sulten og vil ha melk

-Kommer løpende med sutt når lillesøster griner

-Gir lillesøstere leker

-Tørker lillesøster i ansiktet hvis det er noe søl der..

-Passer på at lillesøster har teppe hvis det er litt kaldt.

-Kysser og stryker lillesøster på hodet minst 3-5 ganger i timen..hver dag.

-Prøver å dele all mat med lillesøsteren sin.

Etc.

Disse to kan naturligvis ikke være alene sammen. Men selv når jeg er i samme rom/noen meter unna/rett ved siden av, oppstår situasjoner.. Så TS, jeg tviler på at du er alene om å oppleve noe av det du har opplevd med dine barn!

• Liker 4
Gjest Emo Fisk
Skrevet

Sånn er det rett og slett med to stykker, og du er ingen dårlig mor av den grunn. Med to stykker blir det knall og babb, fall og slåing, misting og hyling. Om storesøster nå hadde mistet babyen, så hadde babyen skreket litt, men det såpass lavt ned at det ikke hadde blitt noen form for skade. Det går fint. Men hjerte i halsen er vanlig. Er vel egentlig der hjertet bor når man har barn ;)

AnonymBruker
Skrevet

Man får seg en liten støkk når slike ting skjer, men man er ingen dårlig mor av den grunn.

Uhell skjer både titt som det er og det er ikke noen garanti for at ikke ting skjer om man er der heller.

Pappaen her sto med sin 11 mnd gamle sønn på arme. Gutten kastet på seg og i gulvet med hodet først.

Samme gutt ble leid av meg på skogstur noen mnd senere, han skled på en stein og slo hull i hodet.

Så fikk vi nr 2. Jeg la fra meg minstemann på 1 uke i sofaen med puter rundt. Den 20 mnd gamle broren puttet jeg i lekegrinda. Skulle bare ordne meg noe mat. Den dagen fant jeg ut at storebror fint kunne klatre ut av lekegrinda. Han skulle bare kose med broren sin. Heldigvis datt putene først så han slapp med skrekken.

Skrevet

Syntes ikke det var så ille, jeg. Toåringen din var jo ikke stygg med minsten, og en halvtåring tåler et dunk i gulvet. Jeg hadde nok latt dem være alene sammen etter dette, jeg, med mindre det var fare for at toåringen kunne miste babyen ned en trapp eller noe.

Syntes innlegg #13 hadde bedre grunner til å overvåke barna.

• Liker 2
Skrevet

Slapp av og legg vekk følelsen av å være en dårlig mor. Den følelsen kommer til å dukke opp med jevne mellomrom i mange år fremover, så det er like greit å lære å ta kontroll over den allerede nå.

Har hatt to "tette" selv og vet det kan bli knall og fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...