Gjest gurimalla Skrevet 16. november 2003 #21 Skrevet 16. november 2003 Joda sexysadie, jeg har lest innelggene dine godt. De fleste virker likeglade fordi d er jo ikke dem som har stjålet det' date= men er man ikke like skyldig som kjøper? Jeg tror de fleste ikke er likegyldige. Det tyder på at du har et noe enkelt syn på tyveri. Og det er kanskje ikke så rart at det er så som så med moralen din...
Gjest sexysadie Skrevet 16. november 2003 #22 Skrevet 16. november 2003 Overrasker d deg at jeg hittil har takket nei? Og har du ellers noe du vil si om moralen min?
Kelsey Skrevet 16. november 2003 #23 Skrevet 16. november 2003 Jeg har aldri kjøpt noe som er stjålet (så vidt jeg vet ihvertfall) Men det er jo ikke alltid så lett å vite om noe er stjålet heller da, greit nok med de åpenbare tilfellene (som ting solgt på gata), men hva med f.eks. bruktbutikker på internett?
mellom Skrevet 16. november 2003 #24 Skrevet 16. november 2003 Kunne ikke falle meg inn i halvsøvne. Det er enkelt å lage seg unntak fra regler som jo også er ganske enkle. Og kanskje da spesielt unntak fra moralske regler og normer. For de tenkte arguementene er mange: "Bare denne ene gangen" "Butikkene overpriser sånn likevel" Det er jo forsikret" "De merker det jo ikke en gang" "Alle må regne med litt svinn" - og den gode gamle summetonen i hodet for hver gang hjernen gløtter innom for å spørre om dette er så lurt. Spiller egentlig ingen rolle synes jeg - det er tyveri - uansett om det har vært innom noen andre hender før du tar i det.
liv Skrevet 16. november 2003 #25 Skrevet 16. november 2003 Bruke din dømmekraft, kjøp aldri noe på gata........ Jeg mente hvordan vite om det kommer fra butikk eller folk.. Og derfor er det like ille..
Labella Skrevet 16. november 2003 #26 Skrevet 16. november 2003 Jeg ville aldri kjøpt noe som kunne vært tyvegods, og enda mindre etter at mora mi hadde to innbrudd på et halvt år, hvor alt av datautstyr, video, stereo etc. ble stjålet. Så jævlig som det er å oppleve slikt - vil ikke være med på å støtte opp om slik virksomhet!
Tusenfryd Skrevet 17. november 2003 #27 Skrevet 17. november 2003 Kjøpte en gang sprit fra en container stjålet fra Vinmonopolet. Det er vel ikke det stolteste jeg har gjort... joda, den smakte ikke verst altså, men hadde ikke gjort det i dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå