Gå til innhold

Heleri

Gjest sexysadie

Anbefalte innlegg

Gjest sexysadie
Skrevet

Så folkens skal jeg spørre dere om noe skikkelig slemt:

Helt ærlig; kunne dere tenkt dere/har dere noen gang kjøpt heler varer?(Jeg forventer ikek at folk svarer på dette..)

Hvordan har dere d med å kjøpe ting som dere ikke vet hvor kommer ifra , men som dere har en mistanke om er varme?'

De fleste virker likeglade fordi d er jo ikke dem som har stjålet det, men er man ikke like skyldig som kjøper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det har jeg,men(om det er noe men)bare tobakk.

Skrevet

Ja, jeg har gjort det- en gang. Er ikke spesielt stolt av det, men det var et engangstilbud jeg dengang oppfattet som fristende. Ble tilbudt noen klær på gaten i Oslo...

Har opp gjennom årene blitt tilbudt mye annet også, men har ikke kjøpt.

Om jeg kommer til å gjøre det igjen? Tja...

(Huff nå følte jeg meg veldig umoralsk når jeg skrev dette innlegget, men jeg er hvert fall ærlig...)

Skrevet

Det har aldri jeg. Ikke har det vært aktuelt heller. Måtte tenke litt før jeg fant ut hva helervarer betyr. (Ja, nå føler jeg meg veldig naiv :oops: )

Sansynligvis ville jeg fått litt vondt i magen hver gang jeg såg gjenstanden. Dersom den ikke var spist/drukket opp. :wink:

Gjest sexysadie
Skrevet

for meg er problemstillingen reel fordi jeg har så mange kompiser som er kjeltringer; og tilbudene kommer.

Når jeg generelt har lite penger må jeg innrømme at jeg er meget fristet.

Skrevet

Hvis man kjøper tyvegods er man med på å opprettholde denne form for kriminalitet. :fy:

Skrevet

Har et familiemedlem som kjøpte et videokamera. Han ble hentet av politiet på jobb og satt på glattcelle i 24t, fordi han som solgte det var en kjent krimienll politiet var etter. De ønsket opplysninger fra mitt familiemedlem.

IKKE en morsom hendelse for ham, ei heller for hans foreldre som fikk ransaket huset etterpå. Nå venter hn på om han må i retten.

Heleri kan mao bli tatt svært seriøst av politit, og det kan koste mer enn det smaker.

Og får man selv innbrudd en gang kan man ikke klage, hvis man har kjøpt slike varer selv...

Selv har jeg ikke kjøpt.

Gjest sexysadie
Skrevet

D er da forskjell på heleri fra innbrudd ifra folks hjem og ifra lager/butikker og raid ifra lastebil er d ikke?

Skrevet
D er da forskjell på heleri fra innbrudd ifra folks hjem og ifra lager/butikker og raid ifra lastebil er d ikke?

Forskjell, på hvilken måte da? Mener du at det er mer akseptert å kjøpe fra folk som har ranet butikk? Er det liksom litt mer ok?? :o

Skrevet

hvordan vite hva som kommer hvorfra da?

Skrevet
for enkelte er d kanskje likere.

Ja, kanskje, men da vet man ikke forskjell på rett og galt, dessuten er det dobbelmoral...

Bruke din dømmekraft, kjøp aldri noe på gata........

Gjest sexysadie
Skrevet

Dobbeltmoral ja, men jeg forstår at folk kjøper seg tv, DVD, mobiltelefoner billigere hvis de kan det.

Skrevet

Dobbeltmoral ja, men jeg forstår at folk kjøper seg tv, DVD, mobiltelefoner billigere hvis de kan det.

Hvorfor forstår du det? For meg virker det veldig egoistisk. Det er liksom greit at de kjøper tyvegods fordi det er billigere. Om kriminalitetet opprettholdes, så angår det ikke meg? En slik form for tenking er egoistisk.....slike mennesker irriterer meg :x

Skrevet

Men hvordan vet du om et kamera kommer fra et hus eller en butikk?

Gjest sexysadie
Skrevet

Jeg forstår det fordi det er billigere og i og med det at d ligger ett press på folk om å ha og ha og vi blir dømt ut ifra d vi eier og ikke den vi er så skjønner jeg godt at folk faller for fristelsen og lukker øynene for hvor ting kommer ifra.

særlig når tingene kommer i originalemballasje

Gjest gurimalla
Skrevet

Tror ikke de fleste er likeglade med om varene de kjøper er stjålet eller ikke. Det er tydelig at SexySadie er likegyldig, men det kanskje ikke så rart heller, når man har så mange kriminelle venner....

Skrevet

Aldri gjort, og kommer heller ikke til å gjøre. Samvittigheten styrer der..

Smuglervarer derimot, det er noe heelt annet :briller:

(altså ikke om det er stjålet da. men ikke heeelt lovlig å smugle heller) 8)

En litt annen diskusjon forsåvidt.

*lusker ut igjen*

Gjest sexysadie
Skrevet
Tror ikke de fleste er likeglade med om varene de kjøper er stjålet eller ikke. Det er tydelig at SexySadie er likegyldig' date=' men det kanskje ikke så rart heller, når man har så mange kriminelle venner....[/quote']

Du har ikke lest innleggene mine i denne tråden så nøye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...