Gå til innhold

Lage opphøyde bed i annet material enn tre?

Sign

Anbefalte innlegg

Planlegger å oppgradere den lille urtehagen min neste år og tenker på å lage opphøyde bed. Har lett etter tips og alle omhandler bed som er laget i tre eller murt i stein.

Jeg mener å ha lest et sted om at det finnes bed man kan bygge i andre materialer. Sånn flatpakka sak som man monterer selv? Noen som har vært borti noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært borte i det du spør om, men kan du ikke bruke leca, steiner eller murstein da? Bygg i den høyden du vil ha. Legg duk i bunnen og fyll med jord. Den duken får du kjøpt på hagesentre. Brukes som bunndekke mot ugress etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært borte i det du spør om, men kan du ikke bruke leca, steiner eller murstein da? Bygg i den høyden du vil ha. Legg duk i bunnen og fyll med jord. Den duken får du kjøpt på hagesentre. Brukes som bunndekke mot ugress etc.

Jo, klart jeg kan det. Men det blir jo en del jobb, hadde håpet på å finne ei lettvintløsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pallekarmer koster 50 kr stykket og er veldig lettvinte. Det kan lønne seg å fore innsiden med plast slik at jorda ikke tørker ut så fort. I bunnen kan man legge aviser hvis de plasseres rett på gresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...