Snop Skrevet 26. juni 2011 #1 Skrevet 26. juni 2011 (endret) Er det noen av dere som har kjøpt musikalbilletter samme dag via tkts? Kan man få gode plasser selv om man kjøper senere på dagen? Har tkts billetter selv til musikaler som opprinnelig er utsolgt på ticketmaster? Hvilken musikal så dere og hvor greie plasser fikk dere? Edit: tkts er forresten noen boder på gata. Endret 26. juni 2011 av Snop
Rainbow Skrevet 26. juni 2011 #2 Skrevet 26. juni 2011 Har ikke gjort det akkurat sånn, men har gått til teatrene samme dag rett før forestilling (tre kvarter før eller noe), og kjøpt uavhentede billetter. Da har jeg fått alt fra balkong til på siden av rad fem. Så henholdsvis Guys and Dolls og Billy Elliot. Billettkontorene på gata har også bra plasser samme dag.
Gjest *smak* Skrevet 26. juni 2011 #3 Skrevet 26. juni 2011 Så greit og vite.. Har alltid hatt en stor DRØM om å oppleve musical i London.. Og vi skal til London.. Det må være den ultimate opplevelsen når man besøker London. Og at vi kan ta det litt på sparket og kjøpe biletter dagen før... Tusen takk for denne tråden.. Skal sette meg inn i alt jeg MÅ oppleve når jeg besøker London... London har vært et ønsket reisemål i lange tider og snart skal vi der.. KOS!!
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #4 Skrevet 26. juni 2011 Kjøpte billetter til Les Miserables en times tid før forestilling. Det skal ikke gjentas.. Fikk plasser på balkongen. Laaangt unna scena, og det hele ble rett og slett kjedelig. Mulig vi var uheldige, men ville ikke gamblet med det igjen. En musikal kan bli en fantastisk opplevelse dersom du har den riktige plassen. Har også vært på Phantom of the opera, plasser på andre rekke. Helt magisk!! Bestilte da to dager i forveien.:-) 1
Lumos Skrevet 26. juni 2011 #5 Skrevet 26. juni 2011 Hvordan får man tak i billigst mulig billetter til musikaler? Er det best å gå direkte til teateret, eller bestille i sånn bod/kiosk som selger billetter? Har ikke vært på musikal før, men har hørt det er rimelig dyrt, sikkert ekstra dyrt for meg som er nyutdannet Vil jo gjerne sitte sånn vi faktisk ser noe også da, men vil helst ikke betale dyre dommer... Vil vel ha i pose og sekk, som ordtaket sier :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #6 Skrevet 27. juni 2011 Det billigste er å gå rett til teateret. Som oftest har de ledige billetter flere steder i salen sånn at du kan velge pris og sete. Tkts er dyrt og man må stå i lang kø.
Gjest LOGAN Skrevet 27. juni 2011 #7 Skrevet 27. juni 2011 Kjøp billetter samme dag - Leicester Square!! halv pris på alt!!!! Men det avhenger av at du må "ta det som er".. Men hver gang jeg har gjort det har vi fått det vi vil ha, et par ganger litt dårlige seter men ikke feil forde!!!
MissStiles Skrevet 27. juni 2011 #8 Skrevet 27. juni 2011 Jeg har både kjøpt billetter samme dag eller dagen før. Fått til en god pris og bra plasser hver gang.
Mermaid Blues Skrevet 27. juni 2011 #9 Skrevet 27. juni 2011 Jeg må få korrigere litt: TKTS har EN bod i London, midt på Leicester Square. De andre bodene/billettkontorene rundt omkring på West End er ikke assosiert med TKTS, og man bør være litt mer varsom, selv om de fleste er seriøse (fikk knallplasser til Cats for £10 i en annen bod i Shaftesbury Avenue). Se etter S.T.A.R.-logoen (Society of Ticket Agents & Retailers), det er en god pekepinn. Hovedregelen hos TKTS er at de selger billetter til forestillinger samme dag til halv pris, noen forestillinger har andre rabatter. Dette får man full oversikt over via tavlen foran boden. Merk at TKTS ikke selger til alle forestillingene som går, eksempelvis solgte de ikke til War Horse i november, fordi dette var en såpass populær forestilling at teateret selv enkelt kunne fylle huset til fullpris. Ellers får man stort sett tak i det meste via TKTS, men husk at svært populære forestillinger, premierer og forestillinger med store internasjonale stjerner ofte blir raskt utsolgt. Og selvsagt går de beste plassene først, så det er greit å komme tidlig. Om jeg ikke tar feil åpner de kl 10. Selgeren skal kunne fortelle deg hvor plassene er i salen, til en del teater har de også salkart slik at du kan få se selv før du kjøper. Jeg reiser mye til London for å se teater, og jeg pleier ofte å handle hos TKTS. Dersom det er spesielle forestillinger, går jeg rett til teateret. Der har de også mange rabattordninger, feks for studenter, barn, honnør, eller egne rabatter for matinéforestilliner eller dersom man kjøper en time før forestillingsstart. Ukedag kan også ha noe å si. Hos teateret får du også se på salkart hvor plassene er i salen, og de opplyser dersom det er begrenset sikt. Denne siden har til enhver tid full oversikt over alt som går, og kommende forestillinger, forestillingstider, priser, rollelister, osv. Det kan være greit å se seg ut flere alternativer dersom noe skulle være utsolgt. Jeg forhåndsbestiller stort sett aldri, eneste så langt er nå i september hvor jeg skal se Kevin Spacey i Richard III (denne er så godt som utsolgt hele spilleperioden), samt at jeg kjøpte billetter til War Horse noen dager før forestilling fra teateret mens jeg var i London. Utover det har jeg alltid fått tak i det jeg ville ha fra enten TKTS eller teateret - selv da jeg skulle se Michael Gambon og John Hurt fikk jeg kjøpt samme dag (begge forestillingene var riktignok i lavsesong, og hadde gått lenge). God fornøyelse
Snop Skrevet 27. juni 2011 Forfatter #10 Skrevet 27. juni 2011 Jeg må få korrigere litt: TKTS har EN bod i London, midt på Leicester Square. Ifølge tkts.co.uk er det to, den andre er på Brent Cross. De musikalene jeg vil på (de aller største) er allerede utsolgt de dagene jeg vil gå, så det er derfor jeg lurer på om det dermed også vil si at de ikke har noen billetter på TKTS. I New York har jeg pleid å kjøpe billetter direkte på teateret i siste liten selv om det var fullt på ticketmaster o.l, da har det sånne billetter som blir til overs fordi de som hadde forhåndsbestilt ikke dukket opp. Er det slike billetter man får på TKTS også, vet du det? Eller tror du jeg bare kan glemme å se de som er utsolgt?
Mermaid Blues Skrevet 27. juni 2011 #11 Skrevet 27. juni 2011 Ifølge tkts.co.uk er det to, den andre er på Brent Cross. De musikalene jeg vil på (de aller største) er allerede utsolgt de dagene jeg vil gå, så det er derfor jeg lurer på om det dermed også vil si at de ikke har noen billetter på TKTS. I New York har jeg pleid å kjøpe billetter direkte på teateret i siste liten selv om det var fullt på ticketmaster o.l, da har det sånne billetter som blir til overs fordi de som hadde forhåndsbestilt ikke dukket opp. Er det slike billetter man får på TKTS også, vet du det? Eller tror du jeg bare kan glemme å se de som er utsolgt? Ja, så sannelig, det hadde jeg ikke fått med meg Brent Cross-senteret ligger ganske langt unna teatrene, sikkert derfor jeg ikke har sett den. Hvilke musikaler vil du se? Hvor har du sjekket tilgjengelighet, og når skal du reise? Spør bare slik at jeg evt kunne gjort et søk for deg hvis du ikke finner noe Forskjellige tilbydere har tilgang på forskjellige plasser - jeg har opplevd å få beskjed hos ticketmaster om at det er fullt, men likevel kunne kjøpt hos feks ambassadortickets. Avbestillinger er alltid en mulighet, da ville jeg gått rett til teateret (evt ringt), det er kun der de har full tilgang på alle billetter. Mest trolig har ikke TKTS noe hvis det er stor pågang, da kan teateret fylle huset selv med fullpris.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå