Gå til innhold

På date med en mann man ikke synes er så veldig fysisk attraktiv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på èn date med en mann, og det var veldig koselig. Han var både hyggelig og morsom, men jeg finner han ikke særlig tiltrekkende.. Før vi var på date hadde jeg sett han noen ganger (uten at vi hadde pratet sammen) og jeg trodde han var kjekkere, og ble litt "skuffet". Var også noe med måten han var på som gjorde at jeg ikke følte meg så stolt av å gå sammen med han. Vet det høres overfladisk ut, men jeg hadde forventet meg at han var litt annerledes.. Jeg vil på en måte bli bedre kjent med han, fordi vi hadde det morsomt sammen, og nå som jeg ikke har sett han på en stund er det nesten så jeg savner han litt, men jeg er litt redd for at det mer handler om spenningen, enn at jeg er forelsket i han. Føler jo ikke at han er så fysisk attraktiv, men det er likevel noe som gjør meg nysgjerrig på han og noe jeg liker ved han..

Det jeg lurer på er om jeg bør møte han igjen og se hva som skjer selv om jeg er litt usikker på hva jeg føler osv? Er redd for at jeg ikke klarer å bli fysisk tiltrukket av han, men når jeg blir bedre kjent med han kan jo det kanskje endre seg? Når man blir bedre kjent med en person blir den jo gjerne også litt penere/kjekkere :) Utseende betyr jo heller ikke alt i et forhold, men jeg vil jo ha en kjæreste som jeg synes er fin og som jeg kan være stolt av.

Noen andre som har hatt det på samme måte? :-)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utseende har ingenting å si, det er det indre som til sist skinner igjennom, og det er det man bør falle for.

Når man er ung tenker man bare utseende, og det er derfor så mange forhold går i dass, fordi med årene tenker man mer på det indre. Man finner ut at personen man valgte å dele livet med er feil, fordi man gikk etter utseende og ikke det indre.

Du skal se på om du likte hvordan han var, og om dere kan prate om hva dere vil, og om dere godtar hverandre som dere er. :)

Husk at om man velger seg en partner skal man faktisk leve resten av livet sammen, det er iallfall det de fleste ønsker, og da må man kunne leve sammen i gode og vonde dager. Kommunikasjon er nøkkelen til et godt forhold, og det at man liker hvernadre med og uten sminke ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville møtt ham igjen. Hyggelig og underholdende er bedre egenskaper enn utseende i min bok....

AnonymBruker
Skrevet

Vel du tenker og ser på det hele som omtrent 9/10 kvinner sånn ca. Men husk at vi menn ikke egentlig er noe fine å se på uansett.

Når vi nærmer oss de tredve så blir vi enda styggere å se på. Mister hår og det tar helt av.

Før var det mer almenn akseptert at menn egentlig ikke hadde for vane å se noe bra ut anyway. Så jkvinner var ikke like beviste på at kjæresten skulle være noe fremvisnings objekt som det mer og mer blir om å gjøre pr dags dato. Idag går det ikke an lengre for mannfolk som ikke passer den "bald look¨n" å få seg dame. Da skal du være velstående, kjendis eller helst begge deler om man enda skal være in-the-game.

• Liker 1
Skrevet

Utseende har ingenting å si, det er det indre som til sist skinner igjennom, og det er det man bør falle for.

Når man er ung tenker man bare utseende, og det er derfor så mange forhold går i dass, fordi med årene tenker man mer på det indre. Man finner ut at personen man valgte å dele livet med er feil, fordi man gikk etter utseende og ikke det indre.

Du skal se på om du likte hvordan han var, og om dere kan prate om hva dere vil, og om dere godtar hverandre som dere er. :)

Husk at om man velger seg en partner skal man faktisk leve resten av livet sammen, det er iallfall det de fleste ønsker, og da må man kunne leve sammen i gode og vonde dager. Kommunikasjon er nøkkelen til et godt forhold, og det at man liker hvernadre med og uten sminke ;)

Sorry jeg sier det, men det er tullprat. Betyr utseendet INGENTING i dine øyne? Virkelig?..

Selvfølgelig trenger ikke personen å være verdens peneste, men skal man gå inn i ett forhold med en person, må man jo finne personen tiltrekkende. Jeg hadde jo ikke hatt sex med en person jeg ikke hadde vært seksuelt tiltrukket av. Syns det er viktig at man liker både personlighet og utseende når det kommer til å gå inn i forhold med personen.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Sorry jeg sier det, men det er tullprat. Betyr utseendet INGENTING i dine øyne? Virkelig?..

Selvfølgelig trenger ikke personen å være verdens peneste, men skal man gå inn i ett forhold med en person, må man jo finne personen tiltrekkende. Jeg hadde jo ikke hatt sex med en person jeg ikke hadde vært seksuelt tiltrukket av. Syns det er viktig at man liker både personlighet og utseende når det kommer til å gå inn i forhold med personen.

For gutter er utseende viktig ja, men for jenter er det ikke så viktig .. :)

Jeg ser aldri en kjekk gutt med en stygg jente, men man kan godt se en pen jente med en stygg gutt - bare for å sette det på spissen.

Endret av meridian
Skrevet

For gutter er utseende viktig ja, men for jenter er det ikke så viktig .. :)

Jeg ser aldri en kjekk gutt med en stygg jente, men man kan godt se en pen jente med en stygg gutt - bare for å sette det på spissen.

Uansett om du er gutt eller jente, så betyr jo utseendet noe. Hadde du kunne vært sammen med en fyr, bare fordi han var din type? Og du ellers syns han var stygg?

Skrevet

Uansett om du er gutt eller jente, så betyr jo utseendet noe. Hadde du kunne vært sammen med en fyr, bare fordi han var din type? Og du ellers syns han var stygg?

Det første jeg legger merke til er væremåten, men jeg legger vel samtidig merke til utseende også. Men det jeg prøver å få frem er at personligheten vil skinne igjennom uansett, så da vil en stygg person bli veldig pen, og en pen person kan bli veldig stygg.

Det kan også skje at en pen person blir enda penere, og at en stygg person blir enda styggere.

Så om jeg møter en som er stygg, men blir kjent med han, så kan jeg faktisk syns han er pen om han har en personlighet eller væremåte som tiltrekker meg.

AnonymBruker
Skrevet

Møt han igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

meridian: Du er full av vrøvl, du vet det? :)

• Liker 1
Skrevet

Vel du tenker og ser på det hele som omtrent 9/10 kvinner sånn ca. Men husk at vi menn ikke egentlig er noe fine å se på uansett.

Når vi nærmer oss de tredve så blir vi enda styggere å se på. Mister hår og det tar helt av.

Før var det mer almenn akseptert at menn egentlig ikke hadde for vane å se noe bra ut anyway. Så jkvinner var ikke like beviste på at kjæresten skulle være noe fremvisnings objekt som det mer og mer blir om å gjøre pr dags dato. Idag går det ikke an lengre for mannfolk som ikke passer den "bald look¨n" å få seg dame. Da skal du være velstående, kjendis eller helst begge deler om man enda skal være in-the-game.

Reflektert innlegg :)

Det er åpenbart at du er en moden mann selv.

Det jeg syns er interessant i sammenhengen er hva som egentlig gikk galt. At mannfolk skal være fremvisningsobjekter som dama kan være stolt av er jo rimelig psykt. Dette er nemlig en klassisk maskulin oppførsel.

Dermed går tankene til den såkalte likestillingen, og at det er den som ligger bak problemene. I kombinasjon med massemedias hjernevasking og alt mote-hysteriet selvfølgelig.

Gjest Tirkes
Skrevet

Hei TS!

Utseendet betyr faktisk litt. Like mye som om kyssene hans er gode, eller om du slapper av sammen med ham. En vakker mann som kysser som et våt frosk og oppfører seg pinlig og brautende ute blant folk er like lite interessant for meg som en mindre attraktiv mann som har full score på andre felt. Du alene kan si hva dette betyr for deg og hvordan du vil håndtere det.

Noen ganger er ting bare feil, stemmer ikke helt. Min eks luktet feil. Jeg har ikke super luktesans og gutten hadde god hygiene, var ikke-røyker og allting, men jeg kjente en lukt jeg ikke trivdes med og fikk "angst" om ikke vinduet var godt åpent når jeg sov over hos ham. Jeg var heller ikke skikkelig forelsket i denne mannen, mer betatt.

Tror kanskje hjernen oppfatter mer enn vi tror av lukt, smak av kyss og utseendet. Vi er jo til en viss grad programmert til å forsøke å finne en partner vi er mest mulig genetisk passende med. Uten at jeg skal spekulere i om det er dét som ligger bak.

Men! Om du velger å gå for denne manne, vær snill med både ham og deg selv og gjør det skikkelig. Jeg har og har hatt et par bekjente, både menn og kvinner som tydelig ikke er fornøyd med "standarden" til deres partnere, og når man stadig ler nervøst og sier "Han er ikke så mye å se på men han er flink med ungene" og "hun er kanskje god og rund men jeg liker henne likevel" så lager man problemer av ingenting, man sier indirekte nedsettende ting om den man er sammen med, og sies det ofte nok så kan partneren få høre det.

Du psyker også deg "ned" med at du har noen du er for god til å være sammen med, og det er ikke noe som styrker et forhold i det lange løp, tvert i mot vil jeg tro. Sier ikke at du kommer til å gjøre det, bare vær bevisst på at du ikke sier sånne ting dersom du går på en date nr 2 og 3 osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

meridian: Du er full av vrøvl, du vet det? :)

kor gammel e du? kan umulig ha mye livserfaring.

Skrevet

Noen ganger er ting bare feil, stemmer ikke helt. Min eks luktet feil. Jeg har ikke super luktesans og gutten hadde god hygiene, var ikke-røyker og allting, men jeg kjente en lukt jeg ikke trivdes med og fikk "angst" om ikke vinduet var godt åpent når jeg sov over hos ham. Jeg var heller ikke skikkelig forelsket i denne mannen, mer betatt.

Tror kanskje hjernen oppfatter mer enn vi tror av lukt, smak av kyss og utseendet. Vi er jo til en viss grad programmert til å forsøke å finne en partner vi er mest mulig genetisk passende med. Uten at jeg skal spekulere i om det er dét som ligger bak.

Det stemmer sannsynligvis.

Vi bruker nok lukt og smak mer eller mindre underbevisst til å finne en bra partner. Mennesket er tross alt intet mer enn et dyr på toppen av næringskjeden.

Men det er jo jævla upraktisk. Ikke bare skal utseendet stemme men også lukt og smak! Hvorfor i helvete gjorde skaperen det så forbannet komplisert? :klo:

På den annen side så har sannsynligvis ikke de aller fleste mennesker noen særlig gode lukt- og smakssanser. Og da blir jo valgmulighetene deres store med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...