Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Rosea
Skrevet (endret)

Hei!

Er det noen som jobber som flyvertinner her? Jeg har nettopp søkt på jobb som flyvertinne, og jeg tenker på jobben med skrekkblandet fryd, og har derfor noen spørsmål:

Kan man fint kombinere jobben som flyvertinne med mammarollen? Jeg har to barnehagebarn og er gift. Besteforeldrene er engasjerte, bor i nærheten og kan steppe inn ved behov.

Hvordan er arbeidstidene? Jeg har hørt fire dager på og fem dager fri. Stemmer det? Og er det sånn at jeg må regne med å overnatte borte i fire dager, eller kan jeg reise hjem etter endt arbeidsdag.

Lønn? Hva ligger begynnerlønna på?

Jeg har forstått det sånn at man kurses innad i flyselskapet. Får man full lønn i kursperioden?

Jeg forstår også han man må ha god helse for å jobbe som flyvertinne. Min helse er god, men jeg har astma og allergi. Jeg har hatt astma og allergi hele livet, og det plager meg ikke i hverdagen. Kan jeg se langt etter flyvertinnejobben med astma?

Jeg blir veldig glad for svar!

Endret av Rosea
Videoannonse
Annonse
Gjest Rosea
Skrevet

Dytter opp denne i kveld i håp om å få svar. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og vil vite mer om dette! :sjenert:

Skrevet

Jeg og vil vite mer om dette! :sjenert:

Jeg og!

AnonymBruker
Skrevet

TS: Hva sier mannen din til dette?

Gjest Rosea
Skrevet (endret)

TS: Hva sier mannen din til dette?

Han sier at det er flott at jeg søker en jobb jeg ønsker meg.

Har du noen erfaringer, siden du spør?

Endret av Rosea
  • 2 uker senere...
Gjest shirleys-secret
Skrevet

Dette lurer jeg også på:)

Blir det forresten et problem dersom jeg har tatovering på leggen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke du vil bli godkjent som flyvertinne med dine helseproblemer.

Flyvertinner skal ha plettfri helse, og det er jo forståelig. Et astmaanfall i luften ville kunne være potensielt veldig farlig, og ikke noe man ønsker at flyvertinnene skal kunne rammes av.

AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på:)

Blir det forresten et problem dersom jeg har tatovering på leggen?

Henger meg på denne tråden.

Og lurer på det samme i forhold til tatovering. Har en på håndleddet..

Gjest shirleys-secret
Skrevet

Henger meg på denne tråden.

Og lurer på det samme i forhold til tatovering. Har en på håndleddet..

Så på en blogg at en søker hadde blitt avvist kun pågrunn av en tatovering på håndleddet. Litt sykt egentlig.

Gjest Aria.
Skrevet

Så på en blogg at en søker hadde blitt avvist kun pågrunn av en tatovering på håndleddet. Litt sykt egentlig.

Man kan jo bare dekke den til under intervju, eller ta pudder eller noe over slik at den ikke syntes, og fortsette med det?

Men nei, tror nok ikke de er så glade i tatoveringer i den bransjen, men det finnes sikkert noen smutthull ;)

TS: kjenner en dame som er flyvertinne, hun er godt voksen nå, har vært i jobben mange år, hun fortalte meg en gang at det var vanskelig å kombinere med familie livet, og at jeg ikke burde satse på ende opp som flyvertinne. Men så var jo hun sikkert litt lei også da.

Gjest shirleys-secret
Skrevet

Ååja. Jeg har snakket med både ei som er flyvertinne og ei som er barn av ei som jobber som det. Begge mener da at det går helt greit å kombinere jobben med familielivet. I widerøe får de feks 2 år permisjon tror jeg det var dersom man er gravid. Og en annen plass leste jeg at de med småbarnsfamilier ofte blir satt til å jobbe på tur/retur ruter. Altså slike korte. Men varierer sikkert, og jeg har vel egentlig ikke peiling.

Håper bare tatoveringen min ikke ødelegger for meg.

Gjest Aria.
Skrevet

Ååja. Jeg har snakket med både ei som er flyvertinne og ei som er barn av ei som jobber som det. Begge mener da at det går helt greit å kombinere jobben med familielivet. I widerøe får de feks 2 år permisjon tror jeg det var dersom man er gravid. Og en annen plass leste jeg at de med småbarnsfamilier ofte blir satt til å jobbe på tur/retur ruter. Altså slike korte. Men varierer sikkert, og jeg har vel egentlig ikke peiling.

Håper bare tatoveringen min ikke ødelegger for meg.

Det gjør den sikkert ikke :) Ta også dekk den til, er den på leggen din så er det jo bare å gå med bukse på jobb intervjuet.

Jeg tror det går fint å kombinere med familie livet, selv kunne jeg ikke tenke meg noen 8-16 jobb, alle er jo forskjellige :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ønsker dere egentlig å bli flyvertinner? Det er trangt, dårlig luft, sure og trøtte mennesker osv osv. Håper noen kan svare, er veldig nysgjerrig og har alltid lurt på dette :)

Skrevet

mammaen til kjæresten min er flyvertinne, mammaen og pappaen hans skilte seg og han var mye alene da moren var på tur, han har ikke likt det noe særlig :P

Skrevet

Samboeren min har veldig lyst til å bli flyvert, og han har snakket med noen som er det. Det er visst ganske vanskelig å bli det, pga mange søkere. Og folk som kan flere språk bli prioritert. Under halvparten kommer inn..

Og man må være 160 - 190 cm høy. (185 for widerøe)

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min har veldig lyst til å bli flyvert, og han har snakket med noen som er det. Det er visst ganske vanskelig å bli det, pga mange søkere. Og folk som kan flere språk bli prioritert. Under halvparten kommer inn..

Og man må være 160 - 190 cm høy. (185 for widerøe)

Kremt! Mannen din blir isåfall historiens første heterofile flyvert.

• Liker 2
Skrevet

Kremt! Mannen din blir isåfall historiens første heterofile flyvert.

lol, hvor har du det fra? Dummeste jeg har hørt på lenge :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...