Gå til innhold

epla.no

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å prøve å få solgt noe av det jeg lager på epla.no, men lurer på om det er noe vits å ta jobben med det... Har aldri hørt om noen som kjøper noe der, og det virker som om det er bare de som selger ting som er innom sida i det hele tatt.

Får du solgt ting? Litt? Mye? Og hva selger du?

Jeg er takknemlig for svar! :-)

Gjest Swarovski
Skrevet

Jeg tror det spørs litt hva du selger, og hvor mye jobb du legger i markedsføringen din. Mange av de som selger ting på epla, er jo også kjøpere. Så hvis du passer på bl.a. å ligge ganske nærme forsiden, ha greie priser, gode bilder og gode beskrivelser av produktet har du større sjanse for å selge. (Tror det ligger flere guider ute på nett om hvordan en kan selge bra på epla, hvis du ønsker flere tips.)

Det å lage en butikk på epla er veldig kjapt og enkelt. Det som tar litt tid er å laste opp bilder og beskrivelser, bestemme seg for priser osv. Men det må du jo gjøre uansett hvor du ønsker å selge produktene dine på nett. Dessuten er det jo gratis å legge opp ting. Du betaler jo kun for ting du selger.

Jeg personlig selger smykker (som hundre andre), og siden jeg ikke er så veldig aktiv, selger jeg heller ikke så mye. Men er jo noen av smykkedesignerne som nærmer seg 1000 solgte produkter :)

Lykke til :)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! :-)

Jeg tenkte å forsøke meg på å selge diverse produkter av papir. Først og fremst kort, men også for eksempel uroer. Jeg blir jo ikke akkurat alene om å selge denslags der inne, så regner med at konkurransen er hard...

Gjest Swarovski
Skrevet

Jeg kan ikke se at du har noe å tape på det. (Annet enn litt tid)

Gikk inn på 3 tilfeldige kortdesignere, og de hadde solgt 10, 50 og 200 produkter. Så litt konkurranse er det, og tydeligvis endel salg :) Men hvis du utmerker deg med fine og spesielle kort så går det sikkert fint. Evt bra nok til å dekke materialene ;)

Skrevet

Jeg selger sko og accessories på epla. Har fått solgt masse sko! De dyreste lå på 900 kr (Marc Jacobs).

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er en ivrig Epla-kjøper. Etter jeg oppdaget Epla har det gått mange, mange penger der inne. Gaver og ting til meg selv blir kjøpt der. Elsker rett og slett Epla!

Om du har fine produkter er det helt sikkert mulig å få solgt det. Jeg kjøper stadig vekk fra nye selgere fordi jeg rett og slett forelsker meg i et produkt.

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg selger sømprodukter, og selger for 3-4000 hver måned.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ofte fine ting på både epla.no og etsy.com, men unngår å kjøpe dem fordi jeg får et uprofesjonelt og useriøst inntrykk av selgeren. Derfor tror jeg Swarovskis tips om gode produktbilder, gode (og velskrevne!) beskrivelser av produktene o.l. kan være avgjørende for mange.

Siden jeg sjelden sitter og surfer inne på epla.no, blir det til at de fleste produktene jeg titter innom, har blitt reklamert for av selgeren eller fornøyde kunder, på f.eks. en blogg. Hvis du virkelig ønsker å gå inn for å selge, tror jeg nok at det kan være en lur idé å markedsføre seg selv på blogg og kanskje Facebook. Lag en Facebookgruppe dedikert til "bedriften" din, og få venner til å like siden. Lag en blogg (og på blogger er alltid design svært viktig, og at innleggene er velskrevne) hvor du publiserer nye innlegg hver gang du lanserer et nytt produkt på epla. Bruk alle kanaler for alt det er verdt, for er produktene dine gode, vil ordet spre seg.

AnonymBruker
Skrevet

Er dette reklame eller? Bare nye brukere og anonyme her.

AnonymBruker
Skrevet

Er dette reklame eller? Bare nye brukere og anonyme her.

I såfall er det veldig dårlig reklame, da TS ikke har skrevet noe om hvem hun er eller lenket til eplabrukeren hennes. Så jeg tviler for at det er reklame ;)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

hvordan gjør dere det i forhold til skatt? Har vurdert å selge der selv,men syns skatte-ting og sånt er vanskelige..

Skrevet

Moren min får solgt nesten alt hun legger ut på Epla. Det hender hun legger ut ting jeg har laget også. Det går i strikk, hekling og søm.

En gang solgte hun ett stort lappeteppe til Oslo nye teater bla. Mange sender takkebrev og ofte med bilder av plagget i bruk. Hyggelig :))

AnonymBruker
Skrevet

Oj, her var det mange svar siden jeg startet tråden (og glemte den :tristbla: )! Tusen takk for gode råd og tips, og for at dere ville dele erfaringer med meg. :-)

Så fint å høre at det er en del av dere som selger bra - da er det altså mulig!

Jeg bestemte meg for å satse, og åpnet butikken min nå i natt. Og nå har jeg allerede solgt to ting! :-) Får håpe det ikke er bare nybegynnerflaks... :sjenert:

Hilsen trådstarter

• Liker 3
Skrevet

Jeg har solgt litt, men det har dabba fryktelig av i det siste med min produktivitet, men jeg skal få den opp etterhvert tenker jeg!

Man må jo først tenke over hva slags produkter man lager. Det nytter ikke å lage noe som ingen er interessert i. Og man bør ha en viss kvalitet på produktene.. og bra bilder.

Skrevet

Må man skatte av det solgte i på epla, eller er det lov å selge opptil en viss sum av hobbyting?

Skrevet

Må man skatte av det solgte i på epla, eller er det lov å selge opptil en viss sum av hobbyting?

du betaler 5% av inntenktene du får fra epla, til epla.. det er de eneste avgiftene du må betale for å selge ting på siden...

AnonymBruker
Skrevet

du betaler 5% av inntenktene du får fra epla, til epla.. det er de eneste avgiftene du må betale for å selge ting på siden...

Det har da ingenting med skatt å gjøre.

Du må skatte dersom "hobbyvirksomheten er egnet til å gå med overskudd". Det blir et skjønsspørsmål fra tilfelle til tilfelle. Ring skatteetaten, forklar hva du tenker å selge og litt sånn, så hjelper de deg å vurdere om du kan selge på hobbybasis eller om du må starte enkeltmannsforetak og skatte av det.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Du bør opprette ett enkeltmannsforetak, og føre regnskap med det du selger (og kjøper inn).

Selger du for over 50.000,- i løpet av ett år må du begynne å skatte, lurt å sjekke nett-sidene til skatteetaten og bedin.

Skrevet

Du bør opprette ett enkeltmannsforetak, og føre regnskap med det du selger (og kjøper inn).

Selger du for over 50.000,- i løpet av ett år må du begynne å skatte, lurt å sjekke nett-sidene til skatteetaten og bedin.

50.000 er grensa for å registrere seg med merverdigavgift. Har ingenting med skatten å gjøre, den avgjøres av om det er egnet for overskudd eller ikke. (Og med håndarbeid er det oftest ikke det, dersom man ser på antall timer man bruker får man som regel bare dekket materialer, med mindre man har produkter som er enkle å masseprodusere.)

• 4 år senere...
Skrevet

Jeg syr og selger på Epla. Vil tro jeg har flere bestillinger gjennom Finn og mye færre gjennom FB siden min. Så Epla fungerer godt. Det beste med det er at folk kjøper direkte uten så mye kommunikasjon frem og tilbake mens kunder bestemmer seg. Det koster litt, men det er verdt det.

Har også kjøpt på Epla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...