Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2003 #1 Skrevet 16. november 2003 Kan du isåfall fortelle meg hva slags forhold Josef K hadde til barn og kvinner? Stemmer det at han tok avstand fra dem? I såfall hvorfor? Håper noen svarer!
Retz Skrevet 16. november 2003 #2 Skrevet 16. november 2003 Kan ikke si jeg husker kvinner og barn fra persongalleriet i Prosessen, bortsett fra at Josef K klinte med et kvinnemenneske på et av de mange loftsrommene som forekom i boka. Mange år siden jeg leste romanen sist.
Gjest Marina Skrevet 16. november 2003 #3 Skrevet 16. november 2003 Det er mange år siden jeg leste Prosessen også. Husker faktisk ikke noe spesielt ang hans forhold til barn og kvinner. *lese på nytt*
Gjest Anonymous Skrevet 16. november 2003 #4 Skrevet 16. november 2003 Las Prosessen i våres, men eg kan heller ikkje hugse noko spesielt om kvinner og barn. Det var vel ikkje så stort tema, eigentleg. Men dei var jo der, både elskerinna/dama, ei dame i bakgården som hang opp kle (?) og nokre barn i gata, men kan ikkje huske at han hadde noko spesiell haldning til dei eller noko. Nei, du må nok lese den sjølv for å finne det ut!
Gjest care Skrevet 16. november 2003 #5 Skrevet 16. november 2003 Jepp, det er riktig, ingen barn der. Men kanskje han går igjen i andre bøker av Kafka. Kanskje det kommer frem noe disse :blunke:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå