Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg måtte bare få detta ut et sted. 1 dagen på stranda i dag. Så fram til å slappe av og ta det rolig, sole meg å lese bok. Men det største iritasjonsmomentet her er alle drittungene som springer rundt på stranda, mellom 2-10. spruter sand og vann! De må absolutt springe rundt å iritere andre og foreldrene DRITER i å snakke til dem!! Jeg skjønner at jeg og andres barn må coexist i det samme samfunnet- men kan ikke folk snakke te ungene sine??! Jeg er ikke gla i barn og lite interessert i å ha dem springende rundt meg å sprute sand og drøppe på meg! Faaaen ass!! Vet ikke HVOR mange ganger jeg måtte riste håndkle mitt i dag på grunn av dem! Hele standturen min ble ødelagt!! Bare fordi det "er barn" skal de lissom være undskyldt?? Jeg er 27 og liker ikke barn- alle andre syns ikke "andres barn" er søte, nydelig osv- vi kunne ikke gitt mer faen! Jeg skal aldri ha barn sjøl. Greit for meg at andre vil ha barn fordi de må ha en grunn til å leve og vil føle seg viktig eller no- meg jeg trenger ikke det! Jeg vil bare være meg og ikke ha andres unger hengende over meg når jeg prøver å slappe av og sole meg!! Hadde lyst til å ta den ene å senge den andre med i dag! Nå har jeg sakt mitt. Pass på de j..... ungene deres-isteden for å ligge å sole dere og sole dere selv!!!!! Get a f... clue?????  

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da foreslår jeg at du blir hjemme neste gang!

• Liker 4
Skrevet

Hehehehehe.

AnonymBruker
Skrevet

Tåpelig ting å si! Stranda er for alle! Barn OG voksne uten barn. Du må kunne greie å si fra til ungene dine, hvis ikke kan du holde deg hjemme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tåpelig ting å si! Stranda er for alle! Barn OG voksne uten barn. Du må kunne greie å si fra til ungene dine, hvis ikke kan du holde deg hjemme.

Skjønner at dette er vanskelig for deg. Problemet er at mødre med unger tror de kan ta seg til rette overalt, og viser sjelden respekt for andre, bare kreving og kreving.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man ikke har et ønsker om å få sand og andre ting sprutet på seg så er et godt tips å ikke legge seg nære vannet, gå lengere opp!

• Liker 2
Skrevet

Jeg er tildels enig med ts. Noen ganger ønsker man gjerne litt privatliv, f.eks. på stranden og da er det ofte ville barn som springer rundt og spruter sand og vann på andre voksne. Jeg ville ikke blitt irritert av den grunn, da det er vakkert å se blide barn i lek, men det er et faktum at foreldre bør passe mer på barna sine og å lære barn å respektere andre voksne. Stranden og samfunnet generelt er for alle, og man skal gjøre plass til voksne som barn. Enkelte steder er blitt kategorisert og tilrettelagt mer for barn enn voksne, bare fordi det passer bedre til barn (f.eks. stranden) og her viser mange foreldre null hensyn til andre voksne som ikke liker barn. Jeg elsker barn og jeg syns det er søtt med unger som springer rundt og koser seg, men jeg kan forstå at andre ikke liker det like mye som meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er tildels enig med ts. Noen ganger ønsker man gjerne litt privatliv, f.eks. på stranden og da er det ofte ville barn som springer rundt og spruter sand og vann på andre voksne. Jeg ville ikke blitt irritert av den grunn, da det er vakkert å se blide barn i lek, men det er et faktum at foreldre bør passe mer på barna sine og å lære barn å respektere andre voksne. Stranden og samfunnet generelt er for alle, og man skal gjøre plass til voksne som barn. Enkelte steder er blitt kategorisert og tilrettelagt mer for barn enn voksne, bare fordi det passer bedre til barn (f.eks. stranden) og her viser mange foreldre null hensyn til andre voksne som ikke liker barn. Jeg elsker barn og jeg syns det er søtt med unger som springer rundt og koser seg, men jeg kan forstå at andre ikke liker det like mye som meg.

Jeg er enig med deg. Jeg er derfor veldig streng mot barna mine når vi er ute, mye mere streng enn de fleste andre foreldre jeg ser.

Jeg synes det er utrolig flaut hvis barna mine "plager" andre.

Men noe må man tåle og stranden er et sted det er mye barn. Så sant de ikke spruter med vilje så synes jeg ikke man kan klage så veldig høyt. Man må passe på å legge seg unna de verste stedene med småbarn.

Skrevet

Jeg sier i fra til ungene sjøl. Det gjør ofte mer intrykk enn om foreldrene gjør det.

Satt på flyet for en liten stund tilbake og det var en drittunge på setet bak meg som satt og poket meg hele tiden. Veldig vittig. Moren sa i fra, men han bare fortsatte, så ved en anledning tok jeg tak i hånda hans, rev den til meg og hveste at hvis han rørte meg en gang til skulle jeg rive av ham alle fingrene. Det funka. Og jeg tror ikke han kommer til å plage noen andre på en stund heller.

Man kan seff være mer diplomatisk, men det er ikke like tilfredstillende. :fnise:

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

så vi uten barn må bare finne oss i å bli spruta ned og få masse sand på oss? Hvorfor kan ikke kidsa være hjemme??

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Hvis man ikke har et ønsker om å få sand og andre ting sprutet på seg så er et godt tips å ikke legge seg nære vannet, gå lengere opp!

Ts her

Jeg lå Ikke nære vannet.

Gjest Gjest
Skrevet

Blir som den episoden av sex and the city hvor samantha klikker inne i resturanten på den ungen som bråker som f! Er såååå enig med ts! Det ER IRITERENDE!

Skrevet

Dette må da nesten være definisjonen på passiv-aggressiv?

Jeg skjønner veldig godt at du irriterer deg, men ingen lærer noenting av at du ligger og fråder i stillhet. Si fra til ungene eller foreldrene på en skikkelig måte.

• Liker 1
Skrevet

Ts her

Sier ikke at ungene skal holde seg hjemme. Mener at foreldrene må passe på ungene sine- sånn at de ikke irriterer andre som ligger på stranda. De kan gjerne leke og herje for min del, bare ikke en halv meter fra meg....spesielt ikke når det var masse plass å leke på... lå helt øverst på standen og det var masse plass tilgjengelig som ikke var 10 cm unna meg. Stander er for ALLE.

• Liker 1
Skrevet

Ts her

Sier ikke at ungene skal holde seg hjemme. Mener at foreldrene må passe på ungene sine- sånn at de ikke irriterer andre som ligger på stranda. De kan gjerne leke og herje for min del, bare ikke en halv meter fra meg....spesielt ikke når det var masse plass å leke på... lå helt øverst på standen og det var masse plass tilgjengelig som ikke var 10 cm unna meg. Stander er for ALLE.

Som Ciara sier - det hjelper ingenting å klage her! Si ifra til ungene eller foreldrene!

Skrevet

Jeg kan også bli "småirritert" når jeg får ente gang må tørke meg uten å ha badet og maten jeg spiser på er full av sand uten at jeg egentlig ligger nær sanda...

Men jeg bruker å snakke direkte til barna, for jeg vet som mor at det ikke alltid er like enkelt for foreldrene og oppdage alle irritasjonsmomenter barna våre måtte strø rundt seg.

Det er også enklere for meg som blir sprutet på å finne løsninger som faktisk funker, som for eksempel å løpe en annen løype gjennom håndklene. Det er vanskelig for barna og følge foreldrenes beskjed om å minst løpe en meter unna et annet sitt håndkle. Hvor mye er egentlig en meter midt i en spennede lek? Foreldrene kan heller ikke alltid løpe etter barna heller, da blir det bare fler som spruter deg ned...

AnonymBruker
Skrevet

Det ekleste jeg har sett på stranda var et foreldre par som gravde ned bæsjen i sanda.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte bare få detta ut et sted. 1 dagen på stranda i dag. Så fram til å slappe av og ta det rolig, sole meg å lese bok. Men det største iritasjonsmomentet her er alle drittungene som springer rundt på stranda, mellom 2-10. spruter sand og vann! De må absolutt springe rundt å iritere andre og foreldrene DRITER i å snakke til dem!! Jeg skjønner at jeg og andres barn må coexist i det samme samfunnet- men kan ikke folk snakke te ungene sine??! Jeg er ikke gla i barn og lite interessert i å ha dem springende rundt meg å sprute sand og drøppe på meg! Faaaen ass!! Vet ikke HVOR mange ganger jeg måtte riste håndkle mitt i dag på grunn av dem! Hele standturen min ble ødelagt!! Bare fordi det "er barn" skal de lissom være undskyldt?? Jeg er 27 og liker ikke barn- alle andre syns ikke "andres barn" er søte, nydelig osv- vi kunne ikke gitt mer faen! Jeg skal aldri ha barn sjøl. Greit for meg at andre vil ha barn fordi de må ha en grunn til å leve og vil føle seg viktig eller no- meg jeg trenger ikke det! Jeg vil bare være meg og ikke ha andres unger hengende over meg når jeg prøver å slappe av og sole meg!! Hadde lyst til å ta den ene å senge den andre med i dag! Nå har jeg sakt mitt. Pass på de j..... ungene deres-isteden for å ligge å sole dere og sole dere selv!!!!! Get a f... clue?????  

Er du 27??? Måten du skriver på virker mer som 17...

Jeg har aldri hatt problemer med unger på stranda, men nå er ikke jeg typen som ligger å fråder over andre. Har opplevd 3 ganger på Huk å bli "antastet" av ekle menn, som går rundt med solkrem og spør om de kan smøre meg... YUK!!!! En gang åpnet jeg øynene og så rett inn i skrittet på en J%¤&&¤la gris, som løp avgårde inn i buskene når jeg hylte til.

Synes faktisk det problemet er mye verre en småbarn på stranda....

Skrevet

Det ekleste jeg har sett på stranda var et foreldre par som gravde ned bæsjen i sanda.

Og da var vi igang igjen om nok en tråd som omhandler grusomme småbarnsforeldre......

Skrevet

Hadde snakket til barna selv jeg! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...