Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet fra hverandre i høst. Barna som er 10-13 har taklet det forskjellig. Den ene er tydelig i sorg/opposisjon og strever endel.

Nå har jeg møtt en mann som jeg liker godt. Vi koser oss sammen når jeg ikke har barna.

Spørsmålet om når barna skal få vite om vennen min kommer opp. Men jeg føler ikke at det er rett tid.

Jeg er ikke sikker på hva jeg føler for vennen-om det er kjærlighet eller bare spennende her og nå.

Han blir skuffet og jeg føler meg litt presset for å informere barna om han. Men jeg kjenner at det ikke et rett tid nå.

Bør jeg avslutte forholdet eller kan vi fortsette som før- om vennen min syns det er ok.

Og hva om barna får høre av andre at noen har sett meg med vennen? Det skader vel ikke de å si da at jeg har en venn jeg møter av og til?

Ikke lett dette :(

Får dårlig samvittighet av mitt 'dobbeltliv'.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Siden det står i profilen din at du er mann bør du kanskje begynne med å fortelle barna at du er homofil ;)

Skrevet

Jeg synes man skal vente _minst_ 18 måneder før man introduserer nye kjærester. Det høres sikkert mye ut, men jeg har selv erfaring som skilsmisse barn og jeg ser flere av vennene mine har gått i samme "fella".

Du gjør både deg selv, ungene og den nye mannen en tjeneste med å la ungene ha en ordentlig sørgeperiode. Dette er ikke tiden for å være egoistisk.

• Liker 2
Gjest hilde
Skrevet

Det bør nok gå såpass lang tid at du er sikker på at der er ekte vare..

AnonymBruker
Skrevet

En ting er å informere. Noe helt annet er at kjæreste og barn møtes. Jeg synes du skal følge magefølelsen din her og vente. Din kjæreste bør faktisk ha forståelse for det.

Skrevet (endret)

Jeg synes man skal vente _minst_ 18 måneder før man introduserer nye kjærester. Det høres sikkert mye ut, men jeg har selv erfaring som skilsmisse barn og jeg ser flere av vennene mine har gått i samme "fella".

Du gjør både deg selv, ungene og den nye mannen en tjeneste med å la ungene ha en ordentlig sørgeperiode. Dette er ikke tiden for å være egoistisk.

Einig i den her. La det gå minst eit halvt år etter at skilsmissa faktisk er i boks (eller ville ha vore i boks om ein berre var sambuarar med ungar). Det trur eg er sunt både for ungane og ein sjølv.

EDIT: Og vent no ihvertfall til du er sikker at at det her er ein mann du vil dele livet med og ikkje berre ein rebound.

Endret av Rosalie
Gjest grønnfi
Skrevet

Du kan jo informere om at du har funnet en venn som du liker å være med. Trenger ikke blande inn kjæreste biten.

Ungene trenger å sørge, men til syvende og sist kommer det jo an på hvordan barna dine er.

Unger er forskjellige, jeg kan komme med mine erfaringer, men det er ikke sikkert det passer dine. :hug:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes godt du kan fortelle at du har fått en venn ja, sånn at de ikke oppdager det tilfeldig ved at de ser dere sammen en gang eller at andre forteller det. Da er det bedre at du forteller det selv, ellers kan barna føle seg dobbelt sviktet.

Men ikke si at du har fått en kjæreste. Barna er så store at de nok tenker det selv. Kanskje spør de også. Da er det greit at du er delvis ærlig. Si at det er en god venn, men at du synes det er litt for tidlig etter skilsmissen å få seg en ny kjæreste. Forsikre barna om at de ikke skal trenge å treffe denne vennen din på lang tid ennå.

På den måten får de tid til å venne seg til tanken i god tid før det eventuelt blir aktuelt å møtes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...