Gå til innhold

Om hva som er viktig for oss

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er en ny dag. Nye muligheter. Mye nytt. Du tusler ut av senga, vasker trynet ditt. Tusler inn på kjøkkenet og smører deg en skive eller to imens du koker tevann.

Du skrur på pc'n og leser litt nyheter. Enda en sak om overarbeidet leger og kirurger. Byen din er blitt mindre trygg iløpet av natten; nok en voldtekt. Eldre som er overlatt til seg selv som ikke får hjelpen de trenger. Avgifter økes. de fattige blir fattigere. Budsjetter som sprenges. Fotballfruen som legges under lupen fordi hun ikke opplyser at hun reklamerer for egne produkter.

Herregud,er det virkelig sant? Hmm,dette må du inn å lese. Enn det, fotballfruen opplyser ikke at hun driver med snikreklame!! Du trykker på linken for bloggen hennes. Fysj og fysj! Nei dette må diskuteres! Du åpner en ny fane, taster inn kvinneguiden.no. Det skal da være en tråd her en plass ang. fotballfruen! Du finner den kjapt. Oppdaterer deg på det som står der. Du skriver et nytt svar å tråden. Se her Se her!!

Nå har fotballfruen driti på draget IGJEN! Herregud hvilken skandale! Og, som du gleder deg til den dagen da ting går til helvete med henne og hennes prosjekter! Du godter deg litt ved tanken. Du ser for deg en tjafsete og ustelt Caroline på forsiden av dagbladet. Overskriften kan bli noe slikt som Kvinneguidens etteretningsbataljon felte fotballfruen Kjipe forretningsfolk MÅ taes!

Nei,jeg tror ikke det handler om misunnelse. Det handler ikke om at folk synes fotballfruen er så pen og vellykket at hun må taes. Det er ikke janteloven som styrer her inne. "Desverre".

Det bare gir et lite bilde av hva folk engasjerer seg i for tiden. Hva som er viktig for dem i hverdagen. Hva som bør diskuteres side opp og side ned. Det er dette som engasjerer oss når vi ser over nyhetene. Det er dette vi liker å bruke tiden vår på; klippe å lime fra en blogg og inn på et forum. Mulig krydre det litt med noe vi fant på lovdata slik at det ser litt bedre ut.

Dette innlegget handler IKKE om fotballfruen. Men hva som er intr. folk folk å diskutere. Hva som skaper enormt engasjement,sinne og frustrasjon.

Det hadde vært fint om frustrasjonen ble brukt til å kreve en bedre hverdag for små,store og eldre i hverdagen.

Kanskje imorgen. Vi venter til imorgen å ser om noe har endret seg da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så utrolig enig med deg! Hva med å bruke all den tiden og energien på å diskutere all voldtekten som pågår? Jeg er så lei av å lese om nye voldtekter, voldtektsforsøk, selvmord som følge av gruppevoldtekt! Jeg blir sint, utrolig sint! Men ikke minst redd. Og paranoid! Er jeg ute etter kl 2000, ja da holder jeg godt øye med alle som passer statistikken. Jeg blir fordomsfull!

Er det sånn det skal være? Sinne, frykt, paranoid og fordomsfull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant innlegg. Kanskje det er fordi ting som fotballfruen blir mer konkret, og er noe man føler ma kan "gjøre noe med"? Hvis man kan finne beviser for at hun har gjort noe ulovlig, så kan man enten melde fra om det eller i hvertfall sole seg i glansen av at man har rett, har kommet frem til noe, funnet ut noe. Voldtekter, skatter og kriminalitet er så stort, det er så lite man kan gjøre, så lite man har å si som enkeltindivid. Noen ganger kan det være lettere å forholde seg til noe som er enklere, mer håndgripelig og mer konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant innlegg. Kanskje det er fordi ting som fotballfruen blir mer konkret, og er noe man føler ma kan "gjøre noe med"? Hvis man kan finne beviser for at hun har gjort noe ulovlig, så kan man enten melde fra om det eller i hvertfall sole seg i glansen av at man har rett, har kommet frem til noe, funnet ut noe. Voldtekter, skatter og kriminalitet er så stort, det er så lite man kan gjøre, så lite man har å si som enkeltindivid. Noen ganger kan det være lettere å forholde seg til noe som er enklere, mer håndgripelig og mer konkret.

¨

Jeg er enig med deg også. Det er en del ganger hvor jeg lar vær å lese artikkelen fordi overskriften sier noe negativt som har skjedd. Jeg orker rett og slett ikke lese om mer dritt. Men jeg orker heller ikke lese om fotballfruer! Da leser jeg heller om noen inspirerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...