Gjest Hedvig92 Skrevet 26. juni 2011 #1 Skrevet 26. juni 2011 Hei. Er en jente på 19 år. Er 1,67 m høg og veier 82 kg.. Har lyst å slanke meg, men får det bare ikkje til Hva burde jeg veie? Og er det noen som har erfaring med effektive slankemetoder, evt. slankepiller?
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #2 Skrevet 26. juni 2011 Spis mindre, beveg deg mer. Det er det eneste konkrete svaret som kan gies før du ramser opp matvaner, trening og mengder. 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #3 Skrevet 26. juni 2011 Tren, kutt ut usunne ting som sukker i teen, melk i kaffen, godis, pottis og alkohol, brus. Spis salat. Det eneste som fungerer i lengden.
CoffeeCup Skrevet 26. juni 2011 #4 Skrevet 26. juni 2011 Mellom 60 og 70 kg er innenfor normal-skalaen på BMI ift din høyde, men ikke tenk for mye på vekten. Sørg heller for å trene deg frisk. Ta mål istedenfor å veie deg. Muskler veier mer enn fett og i starten kan man fort gå opp noen kg, men det er bare positivt Syns ikke du skal ta noen slankepiller eller dietter, dette er ikke noe vits. Det er ofte midlertidig og som regel går du opp kiloene (+ noen fler) når du slutter på kuren. Spis sunnere og mindre, beveg deg mer! Det er egentlig så enkelt som det. Firmaer som selger slankepiller og dietter får det til å høres mye vanskeligere ut, bare for å få deg til å kjøpe. Ikke tro på de
Tullepia Skrevet 26. juni 2011 #5 Skrevet 26. juni 2011 Hei. Er en jente på 19 år. Er 1,67 m høg og veier 82 kg.. Har lyst å slanke meg, men får det bare ikkje til Hva burde jeg veie? Og er det noen som har erfaring med effektive slankemetoder, evt. slankepiller? Du bør for det første ikke se på slanking som et "metode" eller noe du kan ordne raskt og greit med piller. Det finnes ingen easy fix. Å få en sunn kropp handler utelukkende om å endre livsstil, der sunn mat og mye bevegelse er de viktigste ingrediensene. Hvor mye du "bør" veie er høyst individuelt. Jeg ville tatt en tur til legen og fått hjelp til å finne ut omtrent hvor mye du bør gå ned og få noen gode tips i tillegg til hvordan du kan starte. Husk at muskler veier mer enn fett, og at hver person har sine gener som gjør at vi alle er født med en unik kropp. Vi kan alle bli sunnere og friskere, men ikke alle kan bli maratonløpere eller bodybuildere. Man må altså ha et realistisk syn på sin egen kropp og sette seg oppnåelige og sunne mål. Det du kan gjøre allerede i dag er følgende: - Begynne å gå en times tur hver dag. Bytt ut to episoder Simpsons (eller annet favoritt-tv-program) med en rask gåtur. Få med deg en venn, ta med hunden eller kos deg alene. - Spis sjokolade og brus kun om lørdagen. I hverdagene kan du spise frukt, bær, smoothie eller annet sunt godt for å stagge sukkerbehovet. - Har du mulighet - meld deg inn på et treningssenter og få en personlig veileder-time hvor du får god starthjelp. - Gå og sykle når du kan i stedet for å ta buss/bil. Velg trapper i stedet for heis. Alle monner drar. - Svøm, dans, lek, klatre i trær, hopp tau eller strikk med nabobarna. I det hele tatt: Finn aktiviteter du trives med og liker og som gjør at du beveger deg.
Gjest HunterLady Skrevet 26. juni 2011 #6 Skrevet 26. juni 2011 Tren, kutt ut usunne ting som sukker i teen, melk i kaffen, godis, pottis og alkohol, brus. Spis salat. Det eneste som fungerer i lengden. Melk i kaffen er IKKE fetende. Alvorlig talt. Men alt det andre sier jeg meg enig i. Dessuten nøytraliserer melken garvestoffene i kaffe og gir mindre risiko for magesår, halsbrann, spiserørssykdommer osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå