Gå til innhold

Betakaroten- helsekost

Anbefalte innlegg

Gjest Kathpus
Skrevet

Hei. :)

Er det en aldersgrense for å kunne kjøpe betakaroten i helsekostbutikkene?

Skrevet

Hei. :)

Er det en aldersgrense for å kunne kjøpe betakaroten i helsekostbutikkene?

Nei, tror ikke det, siden det kun er et kosttilskudd. Jeg er 17 år, ser ut som en 14 åring og hadde ikke noe problem med å kjøpe det :))

Skrevet

Ingen aldersgrense for å bli oransje!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldersgrense på helsekost :klo:

Ja, det var noe nytt.

Gjest HunterLady
Skrevet

Ingen aldersgrense nei, men det burde ha vært det..

Skrevet

Hvorfor mener du det burde være aldersgrense på Betakaroten?

AnonymBruker
Skrevet

Ingen aldersgrense nei:)

Det er ikke farlig, det er naturlige antioksidanter. Ikke blir du oransje heller. Følger du anbefalt dose, er det verste som skjer at det har 0 virkning. På meg virker det, på andre ikke.

Betakaroten er kosttilskudd som alt annet, skjønner ikke hvorfor folk er så gærne på det.

Gjest HunterLady
Skrevet

Hvorfor mener du det burde være aldersgrense på Betakaroten?

Fordi jeg tror det er farlig. Ikke bare Betakaroten, men mye annet kosttilskudd også. Sunkost og sånt er ofte fulle av dritt. Klart de har et eller annet bra, men kosttilskudd kan faktisk være skadelig. Til og med tran har jo vist seg å kanskje ikke være bra i det hele tatt. De holder på å undersøke saken nå.

http://www.doktoronline.no/qa/forum/21/qa3982665_betakaroten_leverskade.html

Gjest Kathpus
Skrevet

Fordi jeg tror det er farlig. Ikke bare Betakaroten, men mye annet kosttilskudd også. Sunkost og sånt er ofte fulle av dritt. Klart de har et eller annet bra, men kosttilskudd kan faktisk være skadelig. Til og med tran har jo vist seg å kanskje ikke være bra i det hele tatt. De holder på å undersøke saken nå.

http://www.doktoronline.no/qa/forum/21/qa3982665_betakaroten_leverskade.html

Derfor jeg lurte, ja. :)

Skrevet

Det er ingenting som tyder på at betakaroten har effekt, annet enn anekdotiske eksempler - som godtroende russejenter. Har tidligere skrevet en artikkel som har drøftet forskningen, hvor konklusjonen kort og godt er at det ikke har noen effekt.

Gjest Kathpus
Skrevet

Det er ingenting som tyder på at betakaroten har effekt, annet enn anekdotiske eksempler - som godtroende russejenter. Har tidligere skrevet en artikkel som har drøftet forskningen, hvor konklusjonen kort og godt er at det ikke har noen effekt.

Det er vel slik at den har en effekt på noen, og andre ikke. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke slik, nei. All den tid vi ikke er spesielt forskjellige.

Gjest Kathpus
Skrevet

Det er ikke slik, nei. All den tid vi ikke er spesielt forskjellige.

Åja, så alle reagerer likt på alt?

AnonymBruker
Skrevet

I stort sett samme utstrekning, ja. Selv om mange her på bruket mener forskjellen mennesker imellom er som forskjellige arter å regne.

Annonse
Gjest Kathpus
Skrevet

I stort sett samme utstrekning, ja. Selv om mange her på bruket mener forskjellen mennesker imellom er som forskjellige arter å regne.

Vel, er litt uenig i det. Vi er jo alle forskjellige, så da tror jeg man reagerer ulikt. Selvfølgelig er det jo personer som opplever produkter likt. ;)

Skrevet

Det er vel slik at den har en effekt på noen, og andre ikke. ;)

Ja, det er jo det selgerne pleier å si - uten å kunne dokumentere noe som helst :)

Gjest Kathpus
Skrevet

Ja, det er jo det selgerne pleier å si - uten å kunne dokumentere noe som helst :)

Nja, er skeptisk. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...