Spiralis Skrevet 26. juni 2011 #1 Skrevet 26. juni 2011 Hva griller dere av grønnsaker? Jeg liker å grille asparges, men er egentlig lite flink til å kjøpe med grønsaker å slenge på grillen. Det blir lett til at jeg bare kjøper med salat. Kunne tenke meg å bli flinkere til å bruke grillede grønsaker også.
Dizzy Skrevet 26. juni 2011 #2 Skrevet 26. juni 2011 (endret) Paprika, mais, blomkål, løk og brokkoli. Endret 26. juni 2011 av Dizzy
Gjest Lille-pus Skrevet 26. juni 2011 #3 Skrevet 26. juni 2011 (endret) Signerer Dizzy Løken som løkbåter eller hele småløk (gjerne sjalott eller perleløk), mais fortrinnsis som hele, ferske kolber, også squash/zucchini da, nepeskiver/-båter, sopp, aubergine, reddiker Endret 26. juni 2011 av Lille-pus
Tears.of.the.Sun Skrevet 26. juni 2011 #4 Skrevet 26. juni 2011 Vi griller tomat, asparges, løk, mais, auborgine og sopp for det meste.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #5 Skrevet 26. juni 2011 Fersk ananas er også utrolig godt på grillen Ingen grønnsak, men dog
Spiralis Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 26. juni 2011 Mye snadder. Bare oljer dere og griller eller gjør dere noe mer? Ananas! Jeg som er så glad i karamellisert ananas og så har jeg ikke en gang tenkt tanken på å grille det hjemme. Skal bli glupere i neste liv.
Gjest Lille-pus Skrevet 26. juni 2011 #7 Skrevet 26. juni 2011 Mye snadder. Bare oljer dere og griller eller gjør dere noe mer? Jeg er et enkelt menneske som gjerne lager enkel mat er jeg litt lat så lager jeg grønnsakene på spidd Da bare oljer jeg og kverner gjerne over litt Maldonsalt og grønn- & rød pepper. Så hender det, når de er ferdig grillet, at jeg drypper litt god balsamico over
Gjest Tirkes Skrevet 26. juni 2011 #8 Skrevet 26. juni 2011 Lager som regel spyd av aubergine, rødløk, tomat og paprika. I store biter og har på litt grillolje. Maiskolber også, også med grillolje. Er som regel eneste tilbehør til kjøtt og pølser, utenom litt potetsalat. Enkelt og veldig godt.
Kvist Skrevet 26. juni 2011 #9 Skrevet 26. juni 2011 Det hender jeg kjøper små champignon og knekker av stilken sånn at jeg får litt plass inni. I det hulrommet legger jeg litt hvitløkssmør. Så setter jeg soppene pent på grillen og griller til soppen er stekt og smøret smeltet. Anbefaler å grille soppene litt etter det andre, sånn at man får dem rett fra grillen og på tallerkenen, de er best rykende varme. Namnam, men ganske "smørete" så ikke noe man spiser mange av.
Mixelite Skrevet 29. juni 2011 #10 Skrevet 29. juni 2011 Pakk grønnsaker inn i aluminiumsfolie. Jeg bruker brokkoli, blomkål, paprika, sukkererter, sopp, løk... Det jeg har for hånden eller har lyst på. Krydrer med salt og pepper, drysser over litt olivenolje og tømmer på en boks hakkede tomater. Fetaost er også godt på toppen. Lukker pakken og lar ligge på grillen til grønnsakene er dampkokt i sin egen kraft/tomatsausen.
Gjest navnelapp Skrevet 29. juni 2011 #11 Skrevet 29. juni 2011 Legg ein heil løk i folie med litt urter, salt og peppar, litt smør og ein skvett kvitvin eller sitronsaft. La det bake ein halvtime. Deilig...
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2011 #12 Skrevet 2. juli 2011 I tillegg til det som allerede er nevnt: Fennikel!
Havbris Skrevet 2. juli 2011 #13 Skrevet 2. juli 2011 Lager også pakker med grønnsaker i aluminiumsfolie. Hele hvitløk i folie er nydelig: skjær toppen av hele hvitløk (som å kagge av egget, legg på en god skine med smør, pakk inn i folie og legg på grillen. Når den er ferdig er hvitløksbåtene blitt helt møre og kan presses ut av skallet. Nam!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå