Gå til innhold

orginalt pynt til sjokoladekake?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

hva kan jeg pynte sjokoladekaken med som er litt originalt?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

søk på chocolate cake decor på google.da kom det opp mangen bilder du kan kikke på.mangen ideer å hente der.:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå om dagen er friske blomster (sjekk om de er giftig først) det aller peneste som kakepynt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest orgianale er vel sjokoladeglasur og mokkabønner, hehe :gjeiper: Men det er masse morro man kan gjøre med pyntingen. Skjekk bilder på nettet av pynting av kake. http://www.google.no/search?um=1&hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anb-NO%3Aofficial&biw=1366&bih=596&tbm=isch&sa=1&q=sjokoladekake+pynt&oq=sjokoladekake+pynt&aq=f&aqi=g2&aql=undefined&gs_sm=e&gs_upl=6718l9131l0l18l16l0l7l7l0l259l1643l0.5.4l9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker salt og sjokolade sammen, så jeg ville strødd på litt havsalt. Eller raspet litt gulrot, det er også digg sammen:) Men det blir vel mer smaksetting enn pynting?

Ellers så synes jeg ofte at når man skal være kreativ og "crazy" er det bare å slenge ut noen helt vanlige ting: blomsterpotte, solbriller, pingpongballer, fyrstikker, teip, skjøteledning..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

peanøtter er kjempe godt på sjokoladekake :) mange som blir overrasket når jeg serverer det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

peanøtter er kjempe godt på sjokoladekake :) mange som blir overrasket når jeg serverer det

Tusen takk for mange bra tips folkens!:)

Når du bruker peanutte bruker du da salte, type polly peanutter?

Høres digg ut med havsalt også, folk tror sikker det er sukker jeg har strødd på og vil nok få seg en overaskelse :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva kan jeg pynte sjokoladekaken med som er litt originalt?

Kjøp kvikk lunsj og knekk de opp i to og to, og sett de langs kanten og knytt en bånd rundt! Kjempestilig! Så kan du fylle toppen med non.stop og lingnende!

Ellers er kandiserte blomster nydelig og litt annerledes :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg

en gang, ble RÅSTILIG. Kan tenkte meg at det hadde vært utrolig fint om du lagde en del små sommerfulger og plasserte rundt om, det hadde blitt den perfekte sommerkaken! :lur:

Gjerne sammen med noen blomster, men ja, pass på at de ikke er giftige :fnise:

Skal du farge hvit sjokolade er det veldig viktig at du bruker konditorfarge som er gelébasert, ikke de flytende som du får på vanlige dagligvarer. Ta av typen wilton og liknende. Ikke trenger du å bruke to farger på sommerfuglvingene heller, muligens bare mørk sjokolade til følehornene? og litt glitter som kan spises er utrolig fint på vingene!

Syns jeg kom med en utrolig god idee selv her nå! Tror jeg må lage en sånn en dag ;) hehe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Støtter Kvikk Lunsj ideen. Men spar meg en bit!

Jeg pyntet en sjokoladekake med sjoklade en gang, sjokkerende nok. :fnise: Jeg brukte Freia Melkehjerter og litt varierende størrelse sjokokuler fra smågodtehylla.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde disse til muffins en gang, ble RÅSTILIG. Kan tenkte meg at det hadde vært utrolig fint om du lagde en del små sommerfulger og plasserte rundt om, det hadde blitt den perfekte sommerkaken! :lur:

Gjerne sammen med noen blomster, men ja, pass på at de ikke er giftige :fnise:

Skal du farge hvit sjokolade er det veldig viktig at du bruker konditorfarge som er gelébasert, ikke de flytende som du får på vanlige dagligvarer. Ta av typen wilton og liknende. Ikke trenger du å bruke to farger på sommerfuglvingene heller, muligens bare mørk sjokolade til følehornene? og litt glitter som kan spises er utrolig fint på vingene!

Syns jeg kom med en utrolig god idee selv her nå! Tror jeg må lage en sånn en dag ;) hehe

WOW! De hadde vært gøy å lage ja! Supert for ungene å holde på med også kan jeg tenke meg, men de blir nok ikke like fine da... hehe

Sånne skal jeg og prøve meg på en dag :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Chili? Finhakk og strø over. Det har jeg gjort med hell noen ganger, men ikke bruk for mye. det skal være et lite hint av chilismak, ikke styrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...