AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #1 Skrevet 26. juni 2011 Hvordan reagerer deres 1-2-3-åringer når en av foreldrene har vært borte noen dager og så kommer hjem igjen? Er de glade for gjensynet? Er de avvisende i starten? Er de likegyldige i forhold til om den ene forelderen har vært borte bare en arbeidsdag eller f.eks. tre dager?
SummerJoy Skrevet 26. juni 2011 #2 Skrevet 26. juni 2011 Ingen av oss har vært borte mer enn 2 dager fra barnet, og etter de dagene har det alltid vært gjensyn med stor glede fra barnet.
Gjest Bjørn82 Skrevet 26. juni 2011 #3 Skrevet 26. juni 2011 Hjemme reagerer datteren min med enorm glede hver gang jeg kommer hjem. Jeg reiser mye og er borte noen ganger borte i lange perioder (Flere uker)
Vibi Skrevet 26. juni 2011 #4 Skrevet 26. juni 2011 Vi har vært borte fra eldstemann en del helger (og noen langhelger på utenlandstur), og det er klart han blir glad når han ser oss igjen, men vi vet at han koser seg en hel masse sammen med begge par besteforeldre! Vi er ikke så veldig mye borte hver for oss, men i de få tilfellene er han like glad når vi kommer tilbake.
Gjest sjoko Skrevet 26. juni 2011 #5 Skrevet 26. juni 2011 Litt forskjellig her. Faren har vært borte i lengre perioder flere ganger (lange jobbreiser), og da reagerer datteren vår som regel med stor glede når han kommer hjem. Jeg har vært borte noen få ganger, opptil 4 dager, og et par ganger har hun vært litt avvisende i starten, for så å bli litt mammadalt etter en liten stund. Men etter en dag eller to er alt som normalt igjen. Det er klart forskjell på en arbeidsdag og flere dager. Hun er jo vant til én dag borte fra oss, men ikke mange.
addict Skrevet 26. juni 2011 #6 Skrevet 26. juni 2011 Har aldri vært borte fra han mer enn en natt, og da har det vært ca til leggetid kvelden før og hentet på formiddagen. Han er alltid kjempeglad når jeg kommer og henter han Skal reise bort i 3 netter for første gang neste helg, og han er 1 år gammel.. Gruer meg litt, men begge har godt av det tror jeg Jeg og pappaen bor ikke sammen og han har samvær litt nu og da. Gutten blir alltid kjempeglad for å se han
Caramba Skrevet 26. juni 2011 #7 Skrevet 26. juni 2011 Stor glede hos begge parter. Godt med litt "fri" en gang i blandt, men da er det også ekstra koselig å komme hjem til barna. Jeg trenger av og til å være litt voksen, uten unger, pluss at jobben krever noen reise-turer en gang i blandt.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #8 Skrevet 26. juni 2011 Hvordan reagerer deres 1-2-3-åringer når en av foreldrene har vært borte noen dager og så kommer hjem igjen? Er de glade for gjensynet? Er de avvisende i starten? Er de likegyldige i forhold til om den ene forelderen har vært borte bare en arbeidsdag eller f.eks. tre dager? Har vært borte fra 2åringen i max 8,5-9 timer på grunn av jobb. Hun blir overlykkelig hver gang,hun.
Zoë Castillo Skrevet 26. juni 2011 #9 Skrevet 26. juni 2011 Vi var borte i ei uke fra 2-åringen vår i fjor, og det resulterte i et par måneder hvor hun var utrolig vanskelig å legge, bla. Vi merket det godt på henne også på dagtid at separasjonen hadde blitt for mye for henne. Så det skal IKKE gjentas med nestemann! Jeg har ellers kun vært borte gjennom kortere eller lengre arbeidsdager, og hun blir da veldig glad når jeg kommer, og vil som oftest kose og prate mye. Mannen min er borte enkelte helger og i 4-5 dager ca en gang i halvåret, og det reagerer hun ikke så veldig på. Hun blir litt overrasket når hun ser ham, og er veldig mammadalt i de neste dagene. Det er tydelig at hun blir usikker på pappaens rolle når jeg har vært alene med henne noen dager, og hun har blitt vant til å bare ha meg der. (Det skal også sies at hun er ganske mammadalt til vanlig også). Jeg synes det er vanskelig å forholde seg til at hun er så klart favoriserende og avhengig av meg, føler at jeg får veldig vondt av pappan hennes. Samtidig er jeg mer sammen med henne enn det han er, og har nok en "mykere" måte å være på (og er litt mer ettergivende ), så det er kanskje naturlig. Vi prøver å bli mer like hverandre på det området, for å redusere effekten av de ulike relasjonene hun har til oss. (Og det skal sies at hun storkoser seg når hun er alene med pappan sin, og han er minst like flink til å ta seg av henne som det jeg er.)
Skylight Skrevet 27. juni 2011 #10 Skrevet 27. juni 2011 mitt lille knøtt blir grinete etter den ene som har vært borte noen dager kommer hjem. Det er akkurat som om han først da tenker over/legger merke til at den ene faktisk har vært bort og sørger litt over det...
Aerah Skrevet 27. juni 2011 #11 Skrevet 27. juni 2011 Kommer an på hvem han er hos, men stort sett er det hos mine foreldre. Da er han enten glad eller likegyldig, ofte bare veldig ivrig med å vise meg ting han har gjort/laget/fått mens jeg har vært borte.. Men vanligvis når jeg er borte sover han når jeg kommer hjem. Morgenen etter er alt som normalt, og han oppfører seg som ingenting..
Gjest hilde Skrevet 30. juni 2011 #12 Skrevet 30. juni 2011 Datteren min ser pappaen sin en helg i mnd, da er hun ikke akkurat avvisende, mer reservert.
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2011 #13 Skrevet 30. juni 2011 Far på jobb på sjøen fra 9 uker, resertvert/engstelig, til overlykkelig og pappadalt som veksler med voldsomme sinneanfall mot han. Nå 7 år, han er ikke i bevisstheten så mye, glede når han nærmer seg hjem og kommer hjem. Jeg forsøker "mas på pappa" teknikk når han er hjemme for å få etterlengtet avlastning (!) og at de skal "huske hverandre". Går overaskende bra etter de to tre første dagene. Han er flink pappa når han bare kommer seg i siget.
Gjest Christine Skrevet 30. juni 2011 #14 Skrevet 30. juni 2011 Jenta mi på 8mnd har vært borte en natt noen ganger, og hun er kjempe glad når hun ser oss igjen:) Jeg og hun har vært hos familien min 3-4 netter uten sambo, og hun blir kjempe glad for å se oss igjen. Hun blir ekstremt glad bare hun ikke har sett oss på noen timer, en natt eller en dag:p Men er vell kanskje sånn de er på den alderen? Jeg og hun skal være med familien min til Tyrkia i 2 uker uten samboeren min, og jeg er veldig spent på hvordan hun reagerer på å ikke se pappen på 2 uker, noen som har erfaringer med det?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #15 Skrevet 30. juni 2011 Jeg har ikke vært borte fra barna mine mer enn en dag. Men de er alltid like glad for å se meg, kommer alltid løpende.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2011 #16 Skrevet 30. juni 2011 Jeg har pga studier og jobb alltid vært noe borte i perioder, samt at jeg ble skilt og ungene har vært hos faren. Første gang de hadde 2 uker sammenhengende ferie med faren var de 2-3 år. Hver gang vi ser hverandre igjen er det stor stas og bare glede :D
Sophie-Ann Skrevet 30. juni 2011 #17 Skrevet 30. juni 2011 Min yngste på snart tre reiser til faren i dag og skal være borte i over tre uker....så jeg er spent på reaksjonen hennes når jeg ser henne igjen. Hun har aldri vært så lenge borte fra meg før...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå