Gå til innhold

Hobbyverksted m/venninner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har tenkt litt på å ta initiativet til "hobbykvelder" for de av mine venninner

jeg vet er interessert i sånt, kan være i forbindelse med jul eller bare helt tilfeldige

kvelder i løpet av året :)

Når jeg spør etter tips til "aktiviteter" spør jeg kanskje heller etter tips til hvilke type hobby'er som kan kombineres og foregå samlet i stue/kjøkken, tenker jo at hver enkelt må få drive med det som engasjerer dem, og ikke bli påtvunget noe som ikke er interessant.

Jeg driver med litt forskjellig, og har ingen større hobbylidenskap, men liker å lage kort og drive med annet småpusk som decoupage o.l. Scrapbooking, strikking, brodering o.l kan vel foregå uten krav til spesielt utstyr foruten det som blir medbrakt, men håper på innspill og ideer eller erfaringer fra hobbykvelder dere har deltatt på :)

Hva fungerer og fungerer ikke? Noe som var spesielt kjekt? o.s.v

Til jul f.eks, kunne det vel vært en ide å lage karameller/konfekt/pepperkaker og sånt, eller julekort for den saks skyld. Det må altså være mulig å kunne bedrive hobbyaktiviteten i et vanlig oppholdsrom og helst uten for mye støy kanskje? Med masse bråk er det vel heller litt bortkastet å sitte samlet en gjeng, da det blir vanskelig å konsentrere seg og skravle, ikke minst :)

Jeg vil altså holde på med en egen aktivitet, ikke skape noe sammen med andre, men kunne vært trivelig å sitte samlet innimellom likevel.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har tenkt litt på å ta initiativet til "hobbykvelder" for de av mine venninner

jeg vet er interessert i sånt, kan være i forbindelse med jul eller bare helt tilfeldige

kvelder i løpet av året :)

Når jeg spør etter tips til "aktiviteter" spør jeg kanskje heller etter tips til hvilke type hobby'er som kan kombineres og foregå samlet i stue/kjøkken, tenker jo at hver enkelt må få drive med det som engasjerer dem, og ikke bli påtvunget noe som ikke er interessant.

Jeg driver med litt forskjellig, og har ingen større hobbylidenskap, men liker å lage kort og drive med annet småpusk som decoupage o.l. Scrapbooking, strikking, brodering o.l kan vel foregå uten krav til spesielt utstyr foruten det som blir medbrakt, men håper på innspill og ideer eller erfaringer fra hobbykvelder dere har deltatt på :)

Hva fungerer og fungerer ikke? Noe som var spesielt kjekt? o.s.v

Til jul f.eks, kunne det vel vært en ide å lage karameller/konfekt/pepperkaker og sånt, eller julekort for den saks skyld. Det må altså være mulig å kunne bedrive hobbyaktiviteten i et vanlig oppholdsrom og helst uten for mye støy kanskje? Med masse bråk er det vel heller litt bortkastet å sitte samlet en gjeng, da det blir vanskelig å konsentrere seg og skravle, ikke minst :)

Jeg vil altså holde på med en egen aktivitet, ikke skape noe sammen med andre, men kunne vært trivelig å sitte samlet innimellom likevel.

Jeg har laget godteri og pepperkakehus før jul sammen med venninner ett par ganger. Det krever litt organisering, begge deler. Men det kan fint la seg gjøre. Da er det best at alle er med og lager hvert sitt pepperkakehus feks. Ikke at en sitter å strikker, en lager karameller mens du lager pepperkakehus...

Ting som strikking og hekling synes jeg egner seg best som "sofa-hobby". Borderi er også fint, men det krever litt mer konsentrasjon, og da er det dumt å skravle for mye,

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

dersom du har mulighet til reise på panduro , så kan du få katalog derfra... med masse produkter/ som gir ideer til ting som kan lages. å dere kan drive med.

eller så har dem nettsider og...

hekle strikke brodere.....

smykkelaging, maling , drops laging, baking...

maling eller trykking av motiver på eks vesker el skjorter...

male elle sånn decoupage på ting av glass....

å så går det an å lage kort i alle slags varianter....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...