AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #1 Skrevet 25. juni 2011 8.juni foretok jeg en bestilling hos iherb.com Her bestilte jeg: Now Foods, Macadamia Nuts, Dry Roasted & Salted, 12 oz. (340 g) Lundberg, Rice Chips, Sea Salt, 6 oz (170 g) Carlson Labs, Tri-B, B•6 Folate B•12, 360 Tablets Solgar, Folate (as Metafolin), 400 mcg, 100 Tablets Med andre ord - vitaminer, chips og nøtter. Så, den 23.06.20011, mottar jeg et brev fra Posten Norge AS. Det er en "melding om ankommet ufortollet sending". Videre står det : "...For å fortolle sendingen må følgende dokumentasjon sendes inn:" "Sendingen inneholder legemiddel over 3mnd forbruk, og blir retunert ved returfristens utløp" "Vi ber om at dokumentasjonen som etterspørres (hvilken dokumentasjon er det de spør etter?) sendes oss sammen med denne meldingen, snarest og seinest 2 dager før sendingens returdato. Dokumentasjonen må merkes med referansenummer. " "Kontaktperson m/store bokstaver (kun bedriftskunder):..." "E-post (kun bedriftskunder): ..." "Med vennlig hilsen Postens Godssenter Oslo" Vil dette si at vitaminene jeg har bestilt regnes som ulovlige i Norge? Tviler på at det er nøttene eller chipsen..Er det noe jeg kan gjøre for å få tak på pakken likevel? Skulle i bunn og grunn egentlig bare ha vitaminer med b12/folfat, og syntes at prisene i norske helsekostbutikker var relativt stive..
Gjest Tirkes Skrevet 25. juni 2011 #2 Skrevet 25. juni 2011 Ring postens kundeservice og spør. Mulig de mangler en detaljert packing list eller faktura, enten for å se hva innholdet er for noe, eller for å se hva du har betalt for varene slik at momsen kan utregnes. I siste tilfelle kan det kanskje være nok om du fremstiller kvittering eller kopi bankutskrift, og de kan kanskje råde deg til akkurat hva du trenger. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #3 Skrevet 25. juni 2011 ok, ja, håper at det er det. ville vært kjipt om varene må returneres pga. ulovlig innhold. vet at jeg ikke har betalt mer enn 200 kroner, og at tollutgiftene derfor burde utebli...
Supraspinatus Skrevet 26. juni 2011 #4 Skrevet 26. juni 2011 Ofte står det på tolldeklarasjonen "vitamins" eller "dietary supplements" eller tilsvarende lite beskrivende innholdsliste. Og så har Posten gjennomlyst den, sett tabletter, og for sikkerhetsskyld bedt deg dokumentere at innholdet er lovlig. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #5 Skrevet 26. juni 2011 Litt Off Topic, men hva kjøper dere derfra?
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #6 Skrevet 26. juni 2011 men hvordan dokumenterer jeg at det er lovlig?
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #7 Skrevet 26. juni 2011 Litt Off Topic, men hva kjøper dere derfra? fra iherb.com
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #8 Skrevet 26. juni 2011 Det er vel ikke lov å ta inn B-vitaminer såvidt jeg vet med mindre du har skriv fra legen.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #9 Skrevet 26. juni 2011 fra iherb.com ja,men hvilke varer? Synes det er vanskelig å finne frem
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #10 Skrevet 26. juni 2011 ja,men hvilke varer? Synes det er vanskelig å finne frem Jeg har søkt meg litt frem.. for eksempel nattlysolje, som er primrose oil (capsules) på engelsk. Ellers har det vært flere tråder på kvinneguiden, og rundt om kring på diverse blogger, om ting man bør kjøpe fra denne siden. Etter hvert blir man gjerne kjent med noen av merkene, og tørr å teste ut nye ting Men ja, det er langt fra så oversiktlig som hos f.eks. feelunique. Men her er også vareutvalget myyyye større.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #11 Skrevet 26. juni 2011 Det er vel ikke lov å ta inn B-vitaminer såvidt jeg vet med mindre du har skriv fra legen. hvorfor er det ulovlig? kan jo kjøpes her hjemme..
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #12 Skrevet 26. juni 2011 hvorfor er det ulovlig? kan jo kjøpes her hjemme.. Det har noe med EU å gjøre. Pillene fra andre kontinent er ikke godkjent, dvs at de ofte har høyere doser eller ingredienser som ikke godkjennes i EU. http://www.lovdata.no/for/sf/ho/xo-19991227-1565.html#4 http://www.lovdata.no/for/sf/ho/xo-19991227-1565.html#2
Supraspinatus Skrevet 26. juni 2011 #13 Skrevet 26. juni 2011 Det har noe med EU å gjøre. Pillene fra andre kontinent er ikke godkjent, dvs at de ofte har høyere doser eller ingredienser som ikke godkjennes i EU. http://www.lovdata.no/for/sf/ho/xo-19991227-1565.html#4 http://www.lovdata.no/for/sf/ho/xo-19991227-1565.html#2 Jeg bestilte noe fra iHerb en gang. Det ble sendt fra Tyskland.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #14 Skrevet 26. juni 2011 Jeg bestilte noe fra iHerb en gang. Det ble sendt fra Tyskland. De sender fra California via Tyskland, men om det ble pakket i Tyskland er det noe spesielt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå