AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #1 Skrevet 25. juni 2011 Leste på pakken til regal rundstykker (lyse). Der var det 230 kcal pr 100 gram, og 500 gram i hver pose. Hvis jeg lager 20 rundstykker (sto 16-18 på pakken), vil dette gi 57.5 kcal pr rundstykke. Kan dette stemme?? Det er jo veldig lite til å være rundstykker. I tillegg er de lyse
Gjest navnelapp Skrevet 25. juni 2011 #2 Skrevet 25. juni 2011 Det kan stemme, ja, så lenge du bakar med vatn. Om dei er lyse eller ikkje har lite å seie, kaloriinnhaldet i grovt og fint mjøl er ikkje så forskjellig.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #3 Skrevet 26. juni 2011 Nå skjønner jeg ingenting! Jeg lagte 25 rundstykker (pakken sa 16-18) . og de veger 60 gram hver! Hvordan kan dette ha seg? Pakken sa 500 gram, og jeg regnet ut fra det.. Men 7 dl = 300 gram,så da vil det si at deigen veger 800 gram..Det vil gi 73 kcal og 32 gram pr rundstykke. makes no sense!
Gjest navnelapp Skrevet 26. juni 2011 #4 Skrevet 26. juni 2011 Men kva har du tilsett i deigen? Har du tilsett berre vatn så har det ingen kaloriar. Sjå kva som står på posen, om kaloriane er rekna utfrå tørr vare (altså sjølve mjølet) eller utfrå ferdig vare. Du har tydelegvis laga rundstykka mindre enn det som er lagt til grunn på pakken, utan at det gjer noko.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2011 #5 Skrevet 26. juni 2011 Men kva har du tilsett i deigen? Har du tilsett berre vatn så har det ingen kaloriar. Sjå kva som står på posen, om kaloriane er rekna utfrå tørr vare (altså sjølve mjølet) eller utfrå ferdig vare. Du har tydelegvis laga rundstykka mindre enn det som er lagt til grunn på pakken, utan at det gjer noko. bare vann.. men det er sikkert ut i fra ferdig deig det er målt kcal. Ble plutselig mye mer kcal enn jeg hadde beregnet:(
Supraspinatus Skrevet 26. juni 2011 #6 Skrevet 26. juni 2011 bare vann.. men det er sikkert ut i fra ferdig deig det er målt kcal. Ble plutselig mye mer kcal enn jeg hadde beregnet:( Energi angitt på pakken er angitt for tørr vare dersom ingen ting annet er nevnt. Men husk at tørrvare som mel vil variere noe i volum utifra fuktinnholdet. Det som står angitt på pakken er hvordan den var fra fabrikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå