AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #1 Skrevet 25. juni 2011 Jeg blir alltid i tvil når jeg skal fylle ut "navnet ditt slik det fremkommer i passet". For navnet mitt står jo med Ø i navnefeltet, mens i den stripen de skanner står det som OE. Så det fremkommer vitterlig på to ulike måter, så hvilken skal man bruke? Ved bestillinger av flybilletter har jeg sett at det gjøres på ulike måter fra selskap til selskap. Noen gjør om til OE, noen til bare O. Har ikke hatt noen problemer så langt, men nå er det ESTA-søknad til USA som står for tur, og da vil jeg være sikker på at alt blir riktig. Så skal jeg skrive Ø eller OE i søknaden?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #2 Skrevet 25. juni 2011 Googlet litt på dette nå og fikk opp følgende: You should spell your name exactly as it appears in the machine-readable zone at the bottom of the biographic data page of your passport. The “æ” should be written as “ae”, the “å” should be written as “aa”, and the “ø” should be written as “oe”. This is very important—if you fail to properly spell your name, you will have to submit a new ESTA. Rart at dette ikke sto på skjemaet, jeg vil tro utrolig mange gjør det feil!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå