Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste 4 årene mistet alt håret, før det hadde jeg ekstremt tykt hår. Hodebunnen min synes spesielt godt både på hodetoppen og månepartiet:( noen andre som har det slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det flekkvis eller mer generelt? Google alopecia areata. Er du under mye stress for tiden/ har begynt med nye medisiner? Som regel vil legen mene at hårtap er subjektivt, og at det vil gå over av seg selv..

Skrevet

vært hos legen?, ganske sikker på at jeg hadde gjort det om jeg var deg:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet masse hår da jeg utviklet en slags allergi for shampooen jeg brukte. mistet rundt 50% av alt før jeg oppdaget hva feilen var. måtte bytte merke helt! noe å tenke på om du ikke allerede har gjort det :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også opplevde å miste masse hår! ... jeg har alltid spist sunt, og har vært opptatt av å drikke mye vann. Spiser lite karbohydrater/stivelse og mye fett, protein og frukt/grønt.

Før pleide jeg å shamponere håret hver gang jeg dusjet, kanskje annenhver dag, hver 3.dag, og det lå masse hår i sluken ... Det hjalp ikke å bytte shampomerke heller...

Men så fant jeg ut at jeg ikke skulle vaske håret så ofte. Ofte, når jeg dusjer, skyller jeg bare håret i varmt vann uten shampo, og det er ALDRI hår i sluken.

Jeg vasker håret med shampo bare 1 gang i uken, eller jeg klarer å vente 1,5 uke noen ganger. Håret blir ikke så fort fett da, og det er blitt tykkere, sunnere og friskere.

Skrevet

Gå til legen! Ta blodprøve for å se om du har vitamin og mineral mangler (Det er det håret "lever"av)

Jeg hadde også hørt om de kunne ta hormon prøver. Alle jenter har litt testosteron, men noen ganger kan det bli for stor produksjon.. Det er for mye testosteron som forårsaker hårtap hos menn..

-eller som noen her over sier Alopesia.. Det er mer utbrett en hva folk tror.. Det som skjer, er at man blir autoimmun ovenfor kroppen egne stoffer. Kan utløses av bla stress.

En lege kan ta de prøver som trengs og stille riktig diagnose, jeg kan bare gjette :sjenert:

Lykke til! :kghjerte:

AnonymBruker
Skrevet

dytter

AnonymBruker
Skrevet

Hei, det er jeg som skrev innlegg nr.5.

Vil virkelig anbefale deg å spise sunt og å få i deg nok protein og grønt og vann, siden håret avhenger av det, og at du ikke sjamponerer håret hver dag. Det hjelper veldig ...

Glemte å nevne at jeg har en venninne som mistet masse hår da hun var 25. Det mente legen var vitamin og mineral-mangel som man får i frukt og grønt, men håret er laget av protein, så det er viktig å spise nok protein.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...