icecream Skrevet 25. juni 2011 #1 Skrevet 25. juni 2011 Har lyst å lære meg å skate longboard. Altså, skateboard bare lengre brett som ikke er ment for å trikse med, men bare cruise med. Noen her som har erfaring med det, og vet om det er lettere å lære seg enn vanlig skateboard? Jeg kan ikke skate liksom. Sykler bare nå
antibac Skrevet 25. juni 2011 #2 Skrevet 25. juni 2011 Kjøpte meg longboard i fjor, Loaded Dervish 42". Veldig bra nybegynnerbrett, ganske allround. Jeg kan så vidt stå på vanlig skateboard, men longboard er ganske enkelt å lære seg. Jeg anbefaler deg å oppsøke longboardforum på nettet, som f.eks. asfaltsurfer.com og silverfishlongboarding.com, der har folk peiling. Skal du begynne med longboarding anbefaler jeg deg sterkt å bruke hjelm. Jeg hadde et kraftig fall i fjor, heldigvis hadde jeg hjelm på, hvis ikke hadde det nok blitt en sprekk i skallen. Har en kompis som fikk det og måtte opereres, og kunne ikke longboarde på 3 måneder. Skal du bestille brett anbefaler jeg å bestille fra daddiesboardshop.com.
icecream Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 26. juni 2011 Selvsagt, safety first! Jeg sykler, og typen min både sykler og skater. Han trikser en del på sykkelen, så han bruker hjelm når han trikser og ikke når han cruiser. Jeg cruiser og gjør bare små-triks, og bruker derfor ikke hjelm. Men uansett, har sett i sykkel/brett-butikker at de har en del hjelmer som ser helt ok ut og veier omtrent ingenting, så det er ikke no problem å bruke hjelm Skal sjekke ut forumene senere! Takk for tipset :D
antibac Skrevet 26. juni 2011 #4 Skrevet 26. juni 2011 Selvsagt, safety first! Jeg sykler, og typen min både sykler og skater. Han trikser en del på sykkelen, så han bruker hjelm når han trikser og ikke når han cruiser. Jeg cruiser og gjør bare små-triks, og bruker derfor ikke hjelm. Men uansett, har sett i sykkel/brett-butikker at de har en del hjelmer som ser helt ok ut og veier omtrent ingenting, så det er ikke no problem å bruke hjelm Skal sjekke ut forumene senere! Takk for tipset :D Jeg bruker heller ikke hjelm på sykkel, men vil absolutt anbefale det uansett hvordan du skal bruke longboardet. Cruising, sliding og triksing - viktig på alle punkter. Håper du finner et brett som passer deg! Lykke til
icecream Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2011 Sweet, takk! :D Hva sykler du forresten?
antibac Skrevet 26. juni 2011 #6 Skrevet 26. juni 2011 Sweet, takk! :D Hva sykler du forresten? Sykler ikke noe spesielt, er bare et framkomstmiddel for min del.
icecream Skrevet 26. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 26. juni 2011 Ah, okei tenkte å kjøpe meg en standard cross country mountainbike for lang distanse turer, og har for øyeblikket en bmx cruiser
Hecubaa Skrevet 29. juni 2011 #8 Skrevet 29. juni 2011 (endret) Åh, jeg vil også prøve longboard! Jeg har faktisk sittet og beundret det i dag :D Endret 29. juni 2011 av Hecubaa
icecream Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #9 Skrevet 29. juni 2011 jaa, det ser dritfett ut! haha, si ifra hvis du bor i Oslo/Akershus og har lyst på en skate-buddy å være nybegynner med haha
Hecubaa Skrevet 29. juni 2011 #10 Skrevet 29. juni 2011 (endret) Men Icecream da, det er jo meg Så når du får kommet deg på plass i hovedstaden må vi fikse brett og begynne cruisinga! Endret 29. juni 2011 av Hecubaa
icecream Skrevet 29. juni 2011 Forfatter #11 Skrevet 29. juni 2011 Åjaa, dumme meg men ja, helt klart! jeg har fått en hybel som jeg flytter inn i den 12., then I'm all set!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå