Gå til innhold

Kjøpt fake Converse på eBay

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

I går surfet jeg eBay for å finne meg et par billige Converse. Jeg fant en selger med god feedback, og slo til siden det var så billig. Etter jeg hadde betalt, leste jeg igjennom noen av kommentarene og ser at folk skriver at varen er fake, får feil farge/størrelse eller ikke får varen i det hele tatt. Dette burde jeg jo såklart lest igjennom før jeg kjøpte varen, men når jeg så at selgeren hadde 97.5% god feedback slo jeg til med en gang.

Hva skal jeg gjøre for å få pengene tilbake? Har jeg krav på det?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan dessverre ikke besvare spørsmålet ditt, kun komme med noen tips. 97,5 % er ikke så veldig bra feedback. Jeg kjøper kun av "top rated" sellers, altså kun 99 % bra feedback og oppover. De har ofte en "medalje" som det står top rated på. Og så sjekker jeg alltid feebacken før jeg kjøper og ser hva folk anser som negativt. At skoene er fake, kommer i feil farge og størrelse, anser jeg som så negativt at jeg ikke ville kjøpt av denne selgeren. Sikkert derfor han bare har 97 % positiv feedback..

Skrevet (endret)

Jeg kan dessverre ikke besvare spørsmålet ditt, kun komme med noen tips. 97,5 % er ikke så veldig bra feedback. Jeg kjøper kun av "top rated" sellers, altså kun 99 % bra feedback og oppover. De har ofte en "medalje" som det står top rated på. Og så sjekker jeg alltid feebacken før jeg kjøper og ser hva folk anser som negativt. At skoene er fake, kommer i feil farge og størrelse, anser jeg som så negativt at jeg ikke ville kjøpt av denne selgeren. Sikkert derfor han bare har 97 % positiv feedback..

At 97% er dårlig er vel å ta ganske hardt i. Man må se det i en sammenheng. Har en selger 100 salg bak seg med 97% i feedback er jeg enig med deg, men har en selger 1000000 salg bak seg hvor 97% er negativ så ville jeg ikke tenkt over det en gang, spesielt fordi litt negativ tilbakemeldinger må man regne med. Man må også se an i hvilket tidsrom den negative feedbacken har kommet. Om det negative kom for fem år siden men ikke har hatt noe siden er det antagelig en trygg selger. Men ja, det er alltid viktig å lese kommentarene når du kjøper og handle aldri for mer enn du faktisk har råd til å tape.

TS: Jeg ville ha kontaktet selgeren og forklart saken. Hørt hva de har og si. Jeg har opplevd at noen av de folka som gir tilbake feedback gir dårlig feedback pga bagateller også, så jeg tar uansett ikke slikt for god fisk.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Kjipt at du endte opp med falske Converse:/ Og jeg vet desverre ikke så mye om hvordan du kan få rettet på det, MEN jeg vet at på Coop OBS! Hypermarked har de Converse til 399kr denne uken! Og Ja, de er ekte :)

Skrevet

97% er ikke bra feedback... Det vil si 3% misfornøyde kunder - ikke spesielt gode odds, spør du meg.

TS, jeg vil tro at du har bytterett - har du lest gjennom betingelsene til selgeren?

De fleste lar deg bytte inntil så og så mange dager etter at du har mottatt skoene, og da får du pengene igjen. Ikke frakten da, den har du tapt.

Og som AB sier, les gjennom feedback fra andre kjøpere før du kjøper neste gang, og se etter Top Rated Sellers.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...