AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #1 Skrevet 25. juni 2011 Hvis man tygger/suger på godteri før man spytter det ut, vil man da få i seg kalorier? Gjør det ikke selv men vet om flere som gjør det. Lurer de seg selv med å tro at de ikke får kcal i seg?
Gjest Applecore Skrevet 25. juni 2011 #2 Skrevet 25. juni 2011 Man får i seg endel sukker likevel. Spyttet løser opp godteriet, og det svelger man jo. Så jo, de lurer seg selv.
Wombat Skrevet 25. juni 2011 #3 Skrevet 25. juni 2011 o.O Snakker vi her om sånne små biter med smågodt? Er det noen som TELLER antall kalorier man får i seg ved å slikke på kanten av en slik rakker? Sånne tanker er drittskumle.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #4 Skrevet 25. juni 2011 De lurer seg selv ja. Unngår man helt å svelge spytt og biten så har man redusert kaloriene litt, men da er det like greit å spise litt om gangen men hele biten.
Dragonfly84 Skrevet 25. juni 2011 #5 Skrevet 25. juni 2011 Herregud. Nordmenn spytter ut godteri og i andre land sulter folk... 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #6 Skrevet 25. juni 2011 Herregud. Nordmenn spytter ut godteri og i andre land sulter folk... Ja, det er kun nordmenn som gjør dette. Men forstår hvor du skal.
Dragonfly84 Skrevet 25. juni 2011 #7 Skrevet 25. juni 2011 Ja, det er kun nordmenn som gjør dette. Men forstår hvor du skal. I alle dager da, jeg skjønner det ikke bare er nordmenn, i USA f.eks. prøver de å produsere potetgull uten kalorier (som bare skal gå rett gjennom kroppen), så jeg mente da ikke det. Men i denne tråden var det vel snakk om nordmenn antar jeg.
Spøkelse Skrevet 26. juni 2011 #8 Skrevet 26. juni 2011 Hjelper jo ikke så mye når karbohydrater starter å bli brutt ned allerede i munnen. Der er derfor så mange av oss liker søte ting, og får en "fix" når vi spiser det, rett og slett fordi det frigjør energi så veldig fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå