Gå til innhold

treningsstudio/dansestudio Oslo som ikke er overpriset?

icecream

Anbefalte innlegg

Jeg er nyinnflytta til østlandet og vil begynne å trene i Oslo, men da gjerne noe dans,yoga eller aerobic - siden jeg ikke er helt den type person som liker å bruke treningsapparater/drive med styrketrening. Jeg sykler mye utenom og jogger av og til, men vil gjerne drive med noe trening som er litt mer sosialt. Har gått på aerobic og dansing før når jeg var yngre, og har funnet ut at det er dette som funker best for meg. Har hatt en gratis prøvetime med yoga også, og likte dette og. Men jeg har ikke lyst å gå et sted som de store kjedene, hvor det koster 500-600 kroner i måneden å trene. Vil gjerne holde prisnivået under 500 pr måned..Så da lurer jeg på om noen har noen tips til hvor jeg kunne gått? Har også lyst å prøve kickboxing, men vet ikke helt hvordan det hadde passet meg..

Men ja, tips? trenger ikke være Oslo, om det er noe nært Oslo i Akershus som er rimelig og bra og lett å komme til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Studentidretten har etter min mening det beste og billigste treningstilbudet i Oslo, også for folk som ikke studerer. Det koster (tror jeg) 2100 i halvåret, og da har man tilgang til svømmehall, klatrevegg og trimrom på alle SIOs treningssteder (Domus Athletica ved Ring 3, Centrum Athletica litt bortafor Regjeringsbygget osv.).

Det arrangeres kurs i aerobics, yoga, tai chi og diverse danseformer som man kan melde seg på mot en liten tilleggsavgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..interessant! det tilsvarer jo 350 kroner i måneden cirka, og det er jo absolutt ikke verst :)

Og dette er for ikke-studenter til samme pris da eller koster det mer enn 2100 i halvåret om man ikke studerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette treningssenteret har kun 299 kr i mnd uten bindingstid! Det ligger på Bislett, og har visstnok klatrevegger i tillegg til varierte apparater. Tror ikke de har gruppetimer, men...!

http://www.fitnessxpress.no/

Oh, og kickboxing ja. Leste siste del av innlegget ditt nå. Jeg går selv på cardio kickboxing. Det er altså kondisjonstrening og styrke der man bruker kickboxing-teknikker, og ikke sånn hvor man får belte og går i direkte kroppskontakt. Gruppene består av alt fra førstegangsprøvende til folk som har gått der i alle år. Det er ikke avansert, og man bare tar i med den styrken man orker. Nettsida ser litt uproff ut, men treneren er veldig flink og motiverende, man får god oppfølging og han gjør timene morsomme. Nye kurs fra høsten av, flere steder i Oslo:

http://www.cardiokickboxing.no/news.php

Endret av Rainbow81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellers har Kom og Dans en del forskjellige kurs, men det kommer an på hva du er interessert i. De har rabatt for unge og studenter, 6 timer for 450 kr. De har salsa, zumba, swing, tango, line dance, latin, rock n' roll... Men du tenkte kanskje mer på treningsstudio-type ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margrit

Condis koster 399,- pr mnd. Da kan du trene på hvilket av sentrene du vil: Økern, Stovner, Lørenskog, Triaden og Fredensborg.

Ellers har jeg hørt at Nautilus og er rimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har Kom og Dans en del forskjellige kurs, men det kommer an på hva du er interessert i. De har rabatt for unge og studenter, 6 timer for 450 kr. De har salsa, zumba, swing, tango, line dance, latin, rock n' roll... Men du tenkte kanskje mer på treningsstudio-type ting?

Den rabatten for unge, hvilken aldersgruppe er det snakk om? Jeg er 24, så faller noen ganger innenfor kategori 'ungdom' mens andre steder kategori 'voksen' :gjeiper:

zumba virker jo ganske morsomt igrunnen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette treningssenteret har kun 299 kr i mnd uten bindingstid! Det ligger på Bislett, og har visstnok klatrevegger i tillegg til varierte apparater. Tror ikke de har gruppetimer, men...!

http://www.fitnessxpress.no/

Oh, og kickboxing ja. Leste siste del av innlegget ditt nå. Jeg går selv på cardio kickboxing. Det er altså kondisjonstrening og styrke der man bruker kickboxing-teknikker, og ikke sånn hvor man får belte og går i direkte kroppskontakt. Gruppene består av alt fra førstegangsprøvende til folk som har gått der i alle år. Det er ikke avansert, og man bare tar i med den styrken man orker. Nettsida ser litt uproff ut, men treneren er veldig flink og motiverende, man får god oppfølging og han gjør timene morsomme. Nye kurs fra høsten av, flere steder i Oslo:

http://www.cardiokickboxing.no/news.php

Interessant :) En av grunnene til at jeg har lyst å prøve kickboxing er for selvforsvarets skyld..også kondisen da! jeg som jobber i barnehage må jo være i god fysisk form :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den rabatten for unge, hvilken aldersgruppe er det snakk om? Jeg er 24, så faller noen ganger innenfor kategori 'ungdom' mens andre steder kategori 'voksen' :gjeiper:

zumba virker jo ganske morsomt igrunnen :)

Den er opp til 30 år :)

Men akkurat zumba har de jo på de flere treningssentre også, så hvis du skal danse flere ganger i uka er det nok billigere på sentre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Hmm..interessant! det tilsvarer jo 350 kroner i måneden cirka, og det er jo absolutt ikke verst :)

Og dette er for ikke-studenter til samme pris da eller koster det mer enn 2100 i halvåret om man ikke studerer?

Studenter betaler bare 750 i halvåret, ikke-studenter betaler 2100 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...