Gå til innhold

grete rohde

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Er det noen her som har erfaringer med grete rohde kurs.

Det finnes ikke noe kurs der jeg bor. ( Jeg kjører ikke 20 mil for å veie meg) Akkurat nå har jeg ikke råd til internett kurs. Kanskje etter jul.

har lest masse. Men lure på hvor ofte / mye man spiser i løpet av en dag.

Kan du beskrive en vanlig grete rohde dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri gått på det selv, men har flere i den nærmeste vennekretsen som har gjort det. De fleste har gått ganske mye ned i vekt, men så skal man også ha selvdisiplin. På møtene blir det veiing, samt samtaler rundt hvordan det har gått i uken som var, samt evt spørsmål om diverse matprodukter. Er lettere å gå ned som en gruppe enn helt på egen hånd, har flere av vennene mine sagt. Dessverre har de alle gått opp, etter at de ikke gadd å veie opp maten sin lenger og sluttet på kurset. Så igjen det har mye med selvdisiplin å gjøre.

Vet ikke om du ble noe klokere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Jeg har ikke gått på Grete Roede kurs, for det hadde jeg ikke råd til, men jeg kjøpte meg Grete Roede oppskriftsbok, og satte i gang....og ble 15kg lettere.....og har holdt meg der i etterkant....superfornøyd!!!! MEN ja, det krever nok litt disiplin....men ikke mye, for det har ikke jeg :D Er verst i begynnelsen...etter det blir det en vane. Og det er veldig viktig ikke å være FOR streng med seg selv...man MÅ koste på seg LITT godteri eller snacks, eller en matrett du er spesielt glad i en gang i blandt, ellers er du garantert å sprekke!!

LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jge har slanket meg 20 kilo på Grethe roede. Det er helt klart å annbefale. Maten er sunn og du blir ikke sulten. Pengene var vell verdt kurset. Jeg har holdt vekten etter kursene og er fornøyd med det. Syntes jeg lærte mye om godt kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer et eksempel fra min Grethe Roede dag.

Frokost

- 50 gram grovt brød med leverpostei og agurk

- en kopp te

- 2 dl appelsinjuice

Lunsj

- 50 gram brød med salat , tomat og kokt skinke

- 1 stort glass vann

- I eple

Mellommåltid

- Et knekkebrød med ost , paprika og salat

Midagg

- Fiskeboller , potet , grønnsaker

Kveldsmat

- en youghurt 1 % fett . en halv bannan

Pluss ca 8 glass vann

Kosemerke

- to ruter melkesjokolade

Poenget er at hvis du er mindere enn 20 kilo overvektig skal du ligge på 1300 kcal hver dag. Men er du over 20 kilo overvektig kan du spise 1500 kcal hver dag. Hvor mye du skal ligge på er avhengig av vektannalysen GR foretar. Den bygger på BMI men den tar også hensyn til kroppsbyggning og aktivitetsnivå. Det er viktig å spise ofte ca hver 4 time slik at forbrenningen din jobber hele dagen. 30 minutter med mosjon om dagen vil påskynnde vekttapet. Men hvis du feks jogger kan det holde å jogge i 15 minutter. Det holder å forbrenne ca 200 kcal om dagen.

Til å begynne med kan det virke slitsomt å telle alle kaloriene men etter en uke kan du det meste utenatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...