AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #1 Skrevet 25. juni 2011 PCen min skrur seg plutselig av under spilling. Kjøpte spillet for et par dager siden, og tenkte PCen ville takle det fint, men den skrur seg av etter ca 15 min. Kan det kanskje ha noe med for høye temperaturer på PCen å gjøre? Målte temperaturen etter å ha spilt i ca 10 min. Se vedlegg for bilde av resultatet. Noen som kan hjelpe?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #2 Skrevet 25. juni 2011 Ingen vedlegg? Anyways, åpne maskinen og støvsuge den? (vet det høres rart ut, men det er faktisk nok så vanlig at det samler seg en masse støv inni der, særlig i viftene, så blir maskinen mange ganger varmere enn den trenger å være)
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #3 Skrevet 25. juni 2011 Ingen vedlegg? Anyways, åpne maskinen og støvsuge den? (vet det høres rart ut, men det er faktisk nok så vanlig at det samler seg en masse støv inni der, særlig i viftene, så blir maskinen mange ganger varmere enn den trenger å være) Takk for svar! Skal prøve å støvsuge den. Men kan ikke maskinen ta skade av det? Prøver å legge ved vedlegget en gang til.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #4 Skrevet 25. juni 2011 Takk for svar! Skal prøve å støvsuge den. Men kan ikke maskinen ta skade av det? Prøver å legge ved vedlegget en gang til. Nei, ikke så lenge den er skrudd av og du har koblet fra strømmen. Men ikke noe som er skadelig ellers heller, men best hvis maskinen er skrudd av.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #5 Skrevet 25. juni 2011 Oh, det er en bærbar? Ikke skru den opp Bare støvsug gjennom rillene. Mest og viktigst av alt er undertil (der suger den inn luft fra). Og se til at den står på flatt underlag uten noe under.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #6 Skrevet 25. juni 2011 Takk for svar! Skal prøve å støvsuge den. Men kan ikke maskinen ta skade av det? Prøver å legge ved vedlegget en gang til. Kjernetemperatur i prosessoren på nærmere 90 grader.. ?? Ikke rart den skrudde seg av.. Litt usikker på hva TZS0 PCH er for noe, men her ligger tempen på oppunder 100! Det eneste som får vekk støv og dritt, så det monner, er trykkluft. Og da mener jeg ikke de fislete sprayboksene. Stikk innom noen du kjenner (eller f.eks en besinstasjon) som har en luftkompressor. Viktig! Pass på å stikke noe innimellom rotorbladene til vifta før du setter igang blåsingen. Lar du kompressorlufta blåse igang vifta, så er det byebye vifte (du vil få ganske mange 1000 omdreininger - det er den ikke bygd for).
SkalNED Skrevet 25. juni 2011 #7 Skrevet 25. juni 2011 Min laptop gjør den også det, jeg har et program som heter realtemp,som jeg minimerer til startlinja nederst hver gang jeg starter pcen,så har jeg oversikt hele tida. VIktig å løfte den opp fra bordet,så den får godt med luft i vifta..
Gjest Nedfall Skrevet 25. juni 2011 #8 Skrevet 25. juni 2011 Min laptop gjør den også det, jeg har et program som heter realtemp,som jeg minimerer til startlinja nederst hver gang jeg starter pcen,så har jeg oversikt hele tida. VIktig å løfte den opp fra bordet,så den får godt med luft i vifta.. Hvis PCen din også skrur seg av (om den ikke er pakka ned i en dyne), vil jeg tippe den også er "full i ull". På tide med en rens?
SkalNED Skrevet 25. juni 2011 #9 Skrevet 25. juni 2011 Jepp - den er nok det, jeg venter bare på at gubben kommer hjem fra arbeidet..jeg tør ikke fikle med sånt sjæl:p
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #10 Skrevet 25. juni 2011 Som sagt så er ikke det verre enn å støvsuge maskinen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå