elisabeth30 Skrevet 25. juni 2011 #1 Skrevet 25. juni 2011 Hei Jeg giftet meg i utlandet og hadde en fest like etterpå. Festen var en kjempesuksess, men bestevenninnen min ble syk og kunne ikke komme. Hun er utrolig viktig for meg og jeg ble kjempelei meg. Jeg vet at hun og noen andre spleiset på en gave, men jeg har ikke fått den. Hun har ikke sagt noenting om det og jeg vil heller ikke spørre om det for jeg vil jo ikke være frekk. Jeg vet at man ikke skal forvente gave, men har alt snakket om gaven de har ordnet kun vært en løgn? Er bestevenninnen min ikke en så god venn allikevel? Jeg har i tillegg mistet nesten all kontakt med henne selv om jeg prøver å holde kontakten med henne og vet ikke helt hva jeg skal gjøre eller si til henne. jeg føler at det er skikkelig klein situasjon.... Hva ville dere gjort?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #2 Skrevet 25. juni 2011 La gaven gå. Ring bestevenninnen din og spør hvordan hun har det. Kan høres ut som om hun ikke er på topp i livet akkurat nå, og trenger sin bestevenninne å lene seg på 5
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #3 Skrevet 25. juni 2011 Hallo din tullehøne! Herregud, hun var syk og kom ikke i bryllupet engang. Strengt tatt trenger hun ikke å gi gave. Og er hun bestevenninnen din så betyr vel gaven ingenting. Er det mulig å være så materalistisk og egoistisk. Skjerp deg! 9
elisabeth30 Skrevet 25. juni 2011 Forfatter #4 Skrevet 25. juni 2011 Hallo din tullehøne! Herregud, hun var syk og kom ikke i bryllupet engang. Strengt tatt trenger hun ikke å gi gave. Og er hun bestevenninnen din så betyr vel gaven ingenting. Er det mulig å være så materalistisk og egoistisk. Skjerp deg! hadde hun vært ekstremt syk hadde jeg forstått det, men det var en lett forkjølelse. må også si at hun var forloveren min og trengte absolutt ikke gjøre mye i forbindelse med bryllupet, egentlig bare skrive under på papirene, resten fikk vi hjelp til av familien... så det er ikke det at jeg brukte henne til alt mulig og krevde alt for mye. kun en signatur.... de gangene vi snakker sammen nå (når jeg tar kontakt) så forventer hun at jeg stiller opp på alt. det virker som at alt skal være rundt henne og at jeg ikke har noe liv selv...
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #5 Skrevet 25. juni 2011 Er du sikker på at hun ikke feiler noe mer enn bare en lett forkjølelse? De dagene man er svak og syk, kan en fort bli bevisst på småting ved egen tilværelse som fører til lettere depresjoner eller ytterligere svakheter. Dette er bestevenninnen din, du reagerer på oppførselen som ikke er normal, noe har forandret seg drastisk.. Kanskje det er noe galt med henne, og hun klamrer seg fast i deg for å støtte seg? Hadde hun vært helt klar i toppen, hadde hun ikke oppført seg som at du ikke har noe liv, som du sier? 4
elisabeth30 Skrevet 25. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2011 det er snart fire måneder siden og jeg vet at hun har det kjempebra. vi hører alle på stemmen hennes at livet virkelig stråler og hun gir ikke noen andre tegn på at hun har det mentalt tøft. hun har familie som støtter opp rundt henne og en fantastisk ektemann som ville kastet seg foran en buss for å redde henne. jeg prøver virkelig å holde kontakt med henne, men det er som sagt nesten enveiskommunikasjon: så fremt jeg ikke ringer eller sender sms så er det stille fra hennes side. hun har betydd enormt mye for meg og vi har hengt sammen som erteris siden vi var små barn, men nå er det som at noen har skrudd av en bryter... skal jeg bare la vennskapet gå sin gang?
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #7 Skrevet 25. juni 2011 Sterke gode vennskap er som ekteskap, for better and for worse! Ikke mist henne fullstendig, ikke la henne gå fullstendig, hold litt igjen, men ikke gi henne all oppmerksomhet og la dette bli helt enveis kommunisert.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #8 Skrevet 25. juni 2011 Herregud, så dere sier at det bare er helt greit at bestevenninna gjør dette? Snakk med henne ts. Dette er dårlig gjort av henne! 2
Mary Poppins Skrevet 25. juni 2011 #9 Skrevet 25. juni 2011 Jeg synes heller ikke det er greit av venninna å oppføre seg sånn. Men jeg tenker at dette stikker dypere enn bare akkurat i forbindelse med bryllupet. Kan du ikke ta en prat med henne og spørre hva som er galt? 1
CoffeeCup Skrevet 25. juni 2011 #10 Skrevet 25. juni 2011 Enig med Mary Poppins. Hvis dere var så gode venner kan det ikke være noe problem å stikke bort til henne en ettermiddag og spørre hva som er galt. Om det har skjedd noe som gjør at hun ikke tar kontakt lenger.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #11 Skrevet 25. juni 2011 Er bestevenninnen min ikke en så god venn allikevel? Hvis din målestokk på hvor god venninne hun er, går på om du får gave eller ikke - så er jo svaret at hun ikke er en så god venn likevel. Dersom du har litt andre kriterier for hva en god venn er, så vil du måtte veie den manglende gaven opp mot andre gode/ dårlige egenskaper for å få svar på hvor god venn du har. Det er aldri en god ide å forvente gaver av andre. Det kan hende andre har et helt annet syn på viktigheten av en gave enn det du har. 1
kaprifolen Skrevet 25. juni 2011 #12 Skrevet 25. juni 2011 Min beste venninne da jeg giftet meg, skulle også være forlover. Hun kunne ikke komme på dagen av gyldig grunn. Men vi fikk heller ingen gave, og hun ringte ikke for å høre hvordan dagen var. Da begynte jeg, som du, å tenke på at det var som regel alltid jeg som du initiativ til ting for å "stimulere" vennskapet. Gav henne en sjanse til, og ringte en uke etter bryllupet. Da virket alt ok, og flott. Men så brøyt det da batteriet hennes gikk, og siden det har jeg ikke hørt noe fra henne. 3 år siden. Så så mye var det 8 år lange, nære vennskapet vårt verdt for henne. La henne gjøre neste trekk, og se hva som skjer.
Tullepia Skrevet 25. juni 2011 #13 Skrevet 25. juni 2011 Hei Jeg giftet meg i utlandet og hadde en fest like etterpå. Festen var en kjempesuksess, men bestevenninnen min ble syk og kunne ikke komme. Hun er utrolig viktig for meg og jeg ble kjempelei meg. Jeg vet at hun og noen andre spleiset på en gave, men jeg har ikke fått den. Hun har ikke sagt noenting om det og jeg vil heller ikke spørre om det for jeg vil jo ikke være frekk. Jeg vet at man ikke skal forvente gave, men har alt snakket om gaven de har ordnet kun vært en løgn? Er bestevenninnen min ikke en så god venn allikevel? Jeg har i tillegg mistet nesten all kontakt med henne selv om jeg prøver å holde kontakten med henne og vet ikke helt hva jeg skal gjøre eller si til henne. jeg føler at det er skikkelig klein situasjon.... Hva ville dere gjort? Ta kontakt med venninnen din og hør om at står bra til med henne. Folk slutter ikke å holde kontakten uten grunn, og det er godt mulig at hun har personlige problemer av en eller annen art. Det trenger overhodet ikke ha noe med deg å gjøre. Gaven kan du fint klare deg uten. Om anledningen byr seg, kan du spørre etter den. Du skal vel sende ut takkekort etterhvert.
Havbris Skrevet 27. juni 2011 #14 Skrevet 27. juni 2011 Gaven klarer du deg fint uten - og den er vel heller ikke så relevant i den problemstillingen du antyder - nemlig at du er redd dere mister den kontakten som betyr mye for deg. Besøk henne og finn ut av hvor landet ligger.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2011 #15 Skrevet 27. juni 2011 Jeg har opplevd noe av det samme 2 ganger.. den ene gangen var det bestevenninnen min gjennom 15 år som plutselig ble veldig vanskelig å få tak i, tilslutt gav jeg bare opp.Jeg vet ikke hva jeg gjorde (om noe) galt. Den eneste forandringen den gangen var at jeg hadde blitt sammen med en "vellykket" fyr som jeg nå er gift med. (hun var veldig opptatt av penger og status stakkar, så det er mulig hun ble sur fordi jeg ble sammen med han, ikke vet jeg...). Jeg har valgt å ikke tenke noe mer på henne siden jeg ikke trenger en slik person i livet mitt. Andre gangen var da vi arrangerte bryllup.. alle hadde svart på invitasjonen bortsett fra ei meget god venninne av meg. Så jeg prøvde først å ringe og sende mld for å høre om hun hadde fått invitasjon, men fikk ikke svar. Så jeg sendte mld på facebook, og da fikk jeg svar om at hun ikke hadde fått den. Så jeg skrev at hun selvfølgelig var invitert men fint om hun kunne gi beskjed snart pga planlegging av mat osv.. Men fikk aldri noe svar og har ikke lykkes i å få kontakt med henne heller. Nok et mysterium. Så jeg velger nok en gang å glemme hele henne siden hun ikke er høflig nok til å svare på et enkelt spørsmål. Det eneste jeg vet er at om jeg får høre at hun skal gifte seg så skal jeg uansett sende henne en gave. (slik at hun ser hvordan høflige mennesker skal oppføre seg) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå