AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #1 Skrevet 25. juni 2011 Noen som vet hvilken ost som har minst kcal? Såg at norvegia lettere ost ikke hadde så mye mindre kcal som jeg hadde håpet
Gjest NozMonster Skrevet 25. juni 2011 #2 Skrevet 25. juni 2011 ost er kaloririkt uansett hvilken ost man velger- så da tror jeg nesten det må bli kukost hvis man er så fordømt opptatt av kalorier... (sorrry, måtte bare, klarte ikke la vær... ) spis den osten du vil! herregud, om man spiser ost på en brødskive eller knekkebrød, så bruker man ikke sååå mange gram med ost. om du er ute etter å gå ned, og driver å nekter deg så mye som er godt- så er det vanskeligere å holde seg til dietten i lengden. alt med måte sier nå jeg! velger du den magreste osten i stedenfor for. eks jarsberg., så sparer du ikke mange kalorier pr knekkebrød! men om du absolutt må ha det så kalorifattig som mulig- så lønner deg seg nok å gå for en kremost!
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #3 Skrevet 25. juni 2011 Fant dette etter et kjapt google-søk: Jarlsberg, vellagret 27 % 1 skive 35 kalorier. 3 skiver 110 kalorier. Lettere Jarlsberg 16%. 1 skive 27 kalorier- 3 skiver 80 kalorier Vita hjertego ost 26 kalorier. 3 skiver 78 kalorier gudbrandsdalsost G35. 1 skive 45 kalorier. 3 skiver 137 kalorier Lett brunost 1 skive 38 kalorier. 3 skiver 114 kalorier Jeg er selv en som leser kalorier, og Vita Hjertego er vel den jeg har kommet frem til har minst kalorier selv. Synd den smaker plast, men den er brukbar smeltet. Det beste er nok å kutte litt ned på ost, og bruker du to skiver med ost daglig så har det ikke så mye å si om det er 10 kcal i forskjell på de forskjellige typene.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2011 #4 Skrevet 25. juni 2011 ost er kaloririkt uansett hvilken ost man velger- så da tror jeg nesten det må bli kukost hvis man er så fordømt opptatt av kalorier... (sorrry, måtte bare, klarte ikke la vær... ) spis den osten du vil! herregud, om man spiser ost på en brødskive eller knekkebrød, så bruker man ikke sååå mange gram med ost. om du er ute etter å gå ned, og driver å nekter deg så mye som er godt- så er det vanskeligere å holde seg til dietten i lengden. alt med måte sier nå jeg! velger du den magreste osten i stedenfor for. eks jarsberg., så sparer du ikke mange kalorier pr knekkebrød! men om du absolutt må ha det så kalorifattig som mulig- så lønner deg seg nok å gå for en kremost! Kukost er ikke så kalorifattig som man tror. Ikke for å spore helt av, men den inneholder faktisk mindre enn sperm, som er på 92 kcal pr 100g, kukost ligger på ca 50, men æsj, hvem spiser egentlig det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå