Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg søker på navnet mitt eller mitt telefon nummer, kommer det opp på gulesider.no

Hva må man gjøre for å skjule det? Sånn at det ikke kommer opp noen ting når noen søker? Og også hvis de søker via 1881?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Registrere nummeret ditt i noen annen sitt navn?

Skrevet

Registrere nummeret ditt i noen annen sitt navn?

Det er vel strengt tatt ikke lov?

Du kan spørre mobilleverandøren din..:)

AnonymBruker
Skrevet

Finnes ingen lover som forbyr det. Det er telenor som krever det i kontrakten sin. Men da skulle barn ikke kunne få mobil for eksempel?

Skrevet

Finnes ingen lover som forbyr det. Det er telenor som krever det i kontrakten sin. Men da skulle barn ikke kunne få mobil for eksempel?

De er jo mindreårige...:) Man oppretter jo abo i eget navn, eller den som betaler regningen..:)

Skrevet

nå det kommer til hemmelig nr, tar du bare kontakt med mobiloperatøren din. :)

når det gjelder hemmelig adresse, tror jeg du må søke folkeregisteret. om du søker litt på google, tipper jeg du finner flere svar der. :)

Skrevet (endret)

Gå inn på nettsidene til leverandøren din og se på "mine tjenester" eller noe i den duren. Der skal du finne et alternativ som heter "hemmelig nummer". Da bestiller du det. Noen tar betalt, hos andre er det gratis.

Det er vel ikke lov å registrere nummeret sitt på en annen person hvis vedkommende ikke er kjent med og har godkjent det først. Og det er strengt tatt heller ikke nødvendig i denne sammenheng.

Edit: så nå at du skrev hemmelig adresse, jeg tenkte hemmelig nr. Men hvis du har hemmelig nr. så vil ingen personopplysninger komme opp i telefonkataloger, så da har du jo i teorien hemmelig adr. der. Etter at du har endret det på nett så vil det fjernes fra diverse nettsteder etterhvert som de oppdaterer listene sine.

Fra telenor.no:

Hemmelig Nummer og reservervasjon mot Opplysningen/Telefonkatalogen

Dette kan du reservere deg mot:

Elektronisk katalogoppføring

Katalogoppføring i papirformat

Opplysningstjenester

Nummervisning

Du bestemmer selv om du vil reservere deg mot en eller flere av disse. For å legge til reservasjon på ditt mobilnummer logg inn på Mine sider. Velg Mitt abonnement og Bestille tjenester. Trykk Jeg vil bestille flere tjenester hvis valg om reservasjon ikke vises i listen.

Bestiller du Hemmelig Nummer kan ingen se eller finne mobilnummeret ditt. Bare de du velger å gi nummeret til vet om det. Du står ikke oppført i noen nummeropplysningstjenester.

Husk at selv om du har hemmelig nummer, vil nummeret alltid synes når du sender SMS eller MMS.

Endret av Blair
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gå inn på nettsidene til leverandøren din og se på "mine tjenester" eller noe i den duren. Der skal du finne et alternativ som heter "hemmelig nummer". Da bestiller du det. Noen tar betalt, hos andre er det gratis.

Det er vel ikke lov å registrere nummeret sitt på en annen person hvis vedkommende ikke er kjent med og har godkjent det først. Og det er strengt tatt heller ikke nødvendig i denne sammenheng.

Hva med en fiktiv person da? Usama bin Ladin?

AnonymBruker
Skrevet

Dersom det eneste problemet ditt er at det dukker opp på gulesider og andre telefonkataloger på nett så er det bare å ringe operatøren din og si at nummeret ikke skal vises elektronisk på nett. Det tar litt tid før det forsvinner for de ulike selskapene oppdaterer litt forskjellig.

• 7 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 25.6.2011 den 13.04, FrøkenJosefine skrev:

Det er lov det jo. Jeg er selv registrert på pappa, og verken adresse eller telefonnummer er tilgjengelig på mitt navn 

Anonymkode: 1152a...fff

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov det jo. Jeg er selv registrert på pappa, og verken adresse eller telefonnummer er tilgjengelig på mitt navn 

Anonymkode: 1152a...fff

Har du sett datoen på innlegget du protesterer mot? 2011....

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...