Gå til innhold

Bryllupsforberedelser

Gjest Smørbukk

Anbefalte innlegg

Gjest Smørbukk

Hei!

Jeg skal gifte meg med min utkårede i 2014 (da er vi begge ferdige med studier), også lurer jeg litt på noen tips i forhold til bryllupsforberedelser fra dere som driver med det nå, og dere som allerede er gift?

Hvor lenge før begynte dere med invitasjoner? Jeg tenkte jeg skulle prøve å lage invitasjoner selv, noen helt enkle slik at det ikke blir alt for mye jobb.. Noen som har gjort dette? Hvor lang tid tok det, og hvor lang tid i forveien sendte dere ut invitasjoner?

Har noen tips til hvor man kan se på brudekjoler på nett? Og finnes det noen "messe-liknende" sak å gå på? Brudemesse, hvis der er noe?

Vi tenker tre-retters middag, og jeg tror jeg har ei venninne i boks til i alle fall å ordne håret (hun er ferdigutdannet frisør), også tenkte jeg å spørre ei venninne som er make-up-artist om hun kunne sminke meg før den store dagen. Er det vanlig å teste håroppsetting og sminke før dagen?

Kom gjerne med tips og ting som kan være lurt å huske på :) Liker veldig godt å se på kjoler, tenke hår og mat. Selv om det er lenge til :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal gifte meg september 2012, men er allerede ferdig med invitasjonene, fordi jeg er sykemeldt og har lite å henge fingrene i. Laget de selv, limte på bånd og noe perler og diamanter og skrev bryllup på en lapp som jeg limte på med limpute slik at den står litt opp. Tok meg ikke mer enn to dager å lage 60 invitasjoner, så dersom du gjør det enkelt tar det ikke lange stunden! Innholdet har vi tenkt å printe ut når det nærmer seg avsendelse, siden alt ikke er på plass ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første tipset er å kjøpe bryllupsblader og se på brullupsnettsider på norsk og engelsk (bare google bryllup/wedding). Der får du mange ideer og lignende.

Siden det er så lenge til, kan du også begynne å kjøpe inn bordpynt og slikt (om du har oppbevaringsplass) som passer i fargevalget ditt. Gjør småting nå og så begynner du med de tingen som krever mer i 2013. Men sjekk gjerne om kirken og selskapslokale er ledig nå eller i 2012, alt etter om du vil ha et populært sted/dato eller et mindre populært sted/dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gifter meg i august. Invitasjonene lagde jeg via vistaprint, gadd ikke å styre med å lage dem selv, men synes de ble fine allikevel. Kostet ikke mange kronene heller. Uansett, sendte dem ut relativt tidlig med svarsfrist 1.juni. Sendte ut invitasjonene i februar-mars mener jeg å huske.

Brudekjolen kjøpte jeg på eBay, ellers er det flere bryllupsmesser hvert år som kan vært verdt å sjekke ut, f.eks GlasMagasinet på Stortorvet i Oslo osv.

Ja, det er helt vanlig å teste håroppsett og sminke noe før den store dagen. Jeg gjør det uka før bryllupet.

Ellers vil jeg bare si at eBay er fantastisk når det gjelder å finne ting til en rimelig pris.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal gifte meg med min utkårede i 2014 (da er vi begge ferdige med studier), også lurer jeg litt på noen tips i forhold til bryllupsforberedelser fra dere som driver med det nå, og dere som allerede er gift?

Hvor lenge før begynte dere med invitasjoner? Jeg tenkte jeg skulle prøve å lage invitasjoner selv, noen helt enkle slik at det ikke blir alt for mye jobb.. Noen som har gjort dette? Hvor lang tid tok det, og hvor lang tid i forveien sendte dere ut invitasjoner?

Lager du dem selv på enkel måte (pene klistermerker, stanse ut mønster, lime på pent bånd osv.) så tar det omtrent to-tre arbeidsdager hvis du er effektiv og får litt hjelp. Invitasjonene sender du ut minst tre-fire måneder i forkant av bryllupet. Er bryllupet i ferietiden lønner det seg å være ute enda tidligere.

Har noen tips til hvor man kan se på brudekjoler på nett?

www.dittbryllup.nu (har også "ordentlig" butikk på Gjøvik)

www.bryllupsvenner.no

www.jkdress.com

Og finnes det noen "messe-liknende" sak å gå på? Brudemesse, hvis der er noe?

Det finnes i alle store byer, og annonseres i lokalpressen, i bryllupsmagasiner du kan få kjøpt på Narvesen/Mix, og på nettet, for eksempel her: http://www.bryllupsvenner.no/bryllupsmesser

Vi tenker tre-retters middag, og jeg tror jeg har ei venninne i boks til i alle fall å ordne håret (hun er ferdigutdannet frisør), også tenkte jeg å spørre ei venninne som er make-up-artist om hun kunne sminke meg før den store dagen. Er det vanlig å teste håroppsetting og sminke før dagen?

Ja, det er lurt å teste ut dette et par-tre uker i forveien, både for å bli enige om hvordan håret skal se ut og for å sjekke at du tåler sminken.

Kom gjerne med tips og ting som kan være lurt å huske på :) Liker veldig godt å se på kjoler, tenke hår og mat. Selv om det er lenge til :rodmer:

Det er lenge til 2014. Skaff deg noen bryllupsmagasiner og gjør deg noen tanker om hvilken stil du kan tenke deg og hva som passer deres økonomi. Budsjett og sparing er absolutt viktigst.

Edit: skriveleif

Endret av Tullepia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...